לפני כשעה דיווח אתר חדשות האופנה WWD על כך שבימים הקרובים עומדת לצאת הודעה רשמית מטעם בית האופנה לנוון המבשרת על עזיבתו של אלבר אלבז כמנהל האמנותי של המותג. עוד לא הספקנו להתאושש מההודעה הדרמטית על פרישתו של הקולגה ראף סימונס מהמוסד הצרפתי המתחרה דיור - מה שמעלה סימני שאלה בנוגע למשחק כיסאות אופנתי במיוחד.
על פי מקורות יודעי דבר, אלבז, שעבודתו בלנוון ב-14 השנים האחרונות הזניקה את המותג המנומנם לקדמת בתי האופנה המסוקרים בעולם, כבר פינה הבוקר את משרדו בפריז. הספקולציות סביב נסיבות הגירושין מדברות על חילוקי דעות שאינם ניתנים לגישור בין המעצב לבין הפן הכלכלי שבראשו הבעלים שואו לן וונג הטאייוונית והמנכ"ל מישל הויבן. לפי הדיווחים, אלבר לא מרוצה מהאסטרטגיה הניהולית ובחודשים האחרונים מנסה להוביל מהלך של מכירה שיוציא את וונג מהתמונה. עם זאת, וונג דורשת מחיר גבוה ומעדיפה לבחור בעצמה קונה המוכר לה היטב.
סביר להניח שההודעה הרשמית תשמור על עמימות לקונית בדומה לזו מלפני שבוע שיצאה מדיור בנוסח של הסכמה והערכה הדדית. לא קנינו את זה אז וגם לא נקנה כעת. בדיור אגב פנו לאלבז לפני ארבע שנים סביב עזיבתו של גליאנו אולם לבסוף המהלך לא יצא לפועל, שכן אלבז החזיק מניות בלנוון ולא יכל לעזוב באופן פתאומי.
וונג בת ה-73 קנתה את לנוון מלוריאל בשנת 2001 והיא זו שגייסה את אלבז ונתנה לו יד חופשית שניסחה מחדש את הכתב היד הלנווני עם שמלות קוקטייל ממשי, תכשיטים עבים, נעלי ספורט מעוצבות וגברים בפפיונים.
"פעם היינו מעצבים, היום אנחנו אימג' מייקרז", אמר אלבז בתצוגה של לנוון שהתקיימה בתחילת החודש בשבוע האופנה של פריז, והסביר כי "היום בגדים צריכים להיראות טוב לא רק על הגוף או בראי, אלה גם בסמארטפון". "אני לא מתלונן, אני רק תוהה ושואל לגבי תפקיד האופנה בעידן של היום, וסיכם ב-"אני חייב להראות את האקסטרים". היה נראה כי האקסטרים היה חמקמק, כי אלבז הציג 70 מערכות לבוש שממבט ראשון נראו די לבישות. יותר מהכול היה שם ניסיון לנסח מחדש את המלתחה בעידן הלייקים.