בווידיאו: תצוגת ריזורט 2017 של מארק ג'ייקובס, שהציגה את הקאמבק האייטיזי. יוני 2016, ניו יורק.
זה לא שלא שמנו לב שעשורי הסבנטיז והניינטיז לא זזים כבר כמה עונות מעמדת ההשראה המרכזית לקולקציות ברוב בתי האופנה והרשתות ההמוניות. השאלה הרלוונטית אם כן, האם אנחנו לא קצת באוברדוז? לפי אתר האונליין האופנתי "פאשניסטה", נראה שהתשובה היא לגמרי כן.
שם מעריכים ש-2017 המתקרבת הולכת להיות אייטיזית ברוח MTV כפי שחזה המעצב מארק ג'ייקובס כשהציג באביב שעבר את קולקציית ריזורט 2017 שלו (זו שבעצם נמכרת כעת) במתכונת מסיבת וידיאו-קליפים נוסטלגית שכללה את מיטב הלהיטים הקיטשיים, כולל טופים עם הלוגו של רשת המוזיקה שהייתה ה-דבר לפני עידן היוטיוב. לצד ג'ייקובס גם איזבל מארה ובית האופנה סן לורן סיפקו את מנות האייטיז שלהם לשנה הבאה.
על פי דוח של החברה הבינלאומית לניתוחים אנליטיים "edited", המגמה שהכי תשפיע על מה שנלבש השנה קשורה באייטיז, עשור שהביא לעולם סרטים כמו "יפה בוורוד" ו"מועדון ארוחת הבוקר" של ג'ון האגס, קלטות האירובי הביתיות של ג'ין פונדה ואת "מותחן" של מייקל ג'קסון.
בפירוק לגורמים מוזכרות חליפות עם ז'קטים רחבים, מכנסי פנסים, מחשוף א-סימטרי עם כתף ערומה, בגדי ספורט, ג'ינסים עם רקמות ואפליקציות, טי-שירטס בדפוס להקות, מלמלות ומכנסי פסים.
מסקנות הדוח נשאבו משיקלול נתונים של 520 מיליון טוטאל לוקים שנותחו מאתרי מכירות האונליין השונים, ביניהם אסוס, טופשופ ונט-א-פורטר. קטגוריות נוספות שישתלטו על השיח האופנתי כוללות קפוצ'ונים עם סלוגן של אמרות כנף או לוגו, מחוכים ללבישה כשיכבה עליונה, מכנסיים מוגזמים ועדיפות לאופנת רחוב. את 2016 סוגר מעיל הבומבר כפריט הכי מחופש בגוגל, ואחריו סניקרס, ג'ינס קרעים, אוברולים ושמלות סליפ. אז תתחילו להיפרד מהמינימליזם כי נראה שהולך להיות פה צוהל במיוחד.
עוד באותו נושא:
סטיי טיונד: שיתוף הפעולה האייטיזי בין מארק ג'ייקובס ל-MTV
שחררו הצהרה: הטרנד החמוד שלא תוכלו לחמוק ממנו
חזרה לשנות השמונים בתצוגת סן לורן בפריז