עלילות טראמפלנד ותעשיית האופנה מסרבות לרדת מהכותרות. החדשות מהוויקנד האחרון מדווחות על הודעה רשמית שיצאה לתקשורת מטעם ענקית הקמעונאות נורדסטרום, בדבר סיום ההתקשרות עם המותג "איוונקה" בחנויות הרשת כולל אתר האונליין. למחרת גם בכלבו היוקרה ניימן מרקוס יצאו בהצהרה דומה. "יש לנו אלפי מותגים - יותר מ -2,000 המוצעים באתר לבד", אמר דובר נורדסטרום, רשת בתי הכלבו שמחזיקה בכמעט 350 חנויות ברחבי צפון אמריקה. "בכל שנה אנחנו מקצצים כ-10 אחוזים ומרעננים במותגים חדשים, בהתבסס על נתוני המכירות".
בדומה, גם דובר ניימן מרקוס המפעילה 42 חנויות, אמר "בניימן מרקוס נמכר ליין תכשיטי היוקרה של איוונקה טראמפ בשיטה של קונסיגנציה. ההחלטה התקבלה בהתבסס על פרודוקטיביות". בשני המקרים נרמז כי מדובר ב"סטריקטלי ביזנס" ללא קשר לטעמים פוליטיים או לקמפיין האינטרנטי "Grab Your Wallet", הקורא להחרים מוצרים הקשורים לעסקי המשפחה הראשונה.
עוד באותו נושא:
קמפיין להחרמת מותג האופנה של איוונקה טראמפ
איוונקה טראמפ נוטשת את אימפריית האופנה
רק בחודש נובמבר האחרון נורדסטרום הגיבו לפניה של לקוח שנעשתה דרך טוויטר, בבקשה להצטרף לחרם המדובר: "אנו מקווים כי העובדה שאנחנו מציעים למכירה מוצרים של ספק מסוים אינה משתמעת כנקיטת עמדה פוליטית, כי אנחנו לא נוקטים", צויץ מטעם חשבון הקמעונאית. "אנחנו מבינים שהלקוחות שלנו יכולים לקבל את החלטות הרכישה שלהם בהתבסס על שיקול דעתם, ונמשיך להנפיק להם אפשרויות לכך". אם אכן אין שמץ של מניעים פוליטיים בהחלטה על סיום ההתקשרות עם "איוונקה", ההסבר היחיד למהלך הוא הצרכנים עצמם - שזרמו עם הקמפיין האינטרנטי והובילו לירידה חדה במכירות.
במקביל, הגרסה המקוונת של קוסמופוליטן יצאה בכתבה המתייחסת להבטחתה של איוונקה מתחילת החודש שעבר להפסיק לכהן בתפקיד ניהולי במותג האופנה, וכמו כן למכור את מניותיה בחברה על מנת שתוכל להתרכז בענייני המשפחה. מסתבר שעל פי המסמכים הרשמיים של החברה, לא בוצע עדיין שום שינוי שמרמז על כוונותיה להתנתק מהעסק ולמעשה היא עדיין רשומה כמנהלת האחראית של המותג.