בווידיאו: האם איוונקה טראמפ ניצלה את הריאיון ב"60 דקות" לקידום מכירות הצמיד מליין התכשיטים הפרטי שלה?
המותג של איוונקה טראמפ ממשיך לספק כותרות. ביממה האחרונה דווח כי בתו של נשיא ארצות הברית צפויה להפוך ליועצת מן המניין בבית הלבן, ולעבור סיווג ביטחוני. בעקבות כך, היא החלה בצעדים להיפרדות ממותג האופנה שנושא את שמה. לפי דוברת המותג, איוונקה אסרה על החברה לעשות שימוש בפניה בפרסומות, בקמפיינים וברשתות החברתיות. בהתאם לכך החלו העובדים להסיר את כל התמונות של טראמפ שמופיעות בחנויות. ואולם, מומחי אתיקה טוענים - זה לא מספיק.
בשל התפקיד החדש המיועד לאיוונקה טראמפ בבית הלבן, עלה חשש לניגוד עניינים עם היותה בעלת המותג. איוונקה ניסתה להרגיע את החששות הללו עם ההודעה על פרישה מהחברה ועם ההנחיה החדשה על הסרת תמונותיה מהמוצרים, אך זה לא צלח.
נוח בוקבינדר, יו"ר ארגון "אזרחים למען אחריות ואתיקה" בוושינגטון, הסביר כי "היא עדיין לא הרחיקה את עצמה מספיק מהמותג". לדבריו, "כולם יודעים מי היא ושהמותג קשור אליה, ויודעים מה תפקידה הנוכחי בממשל. מעבר לזה, המותג עדיין נקרא על שמה והעובדה שהוא לא ישתמש בתמונה שלה כדי לקדם מוצרים ממש לא משנה".
עוד בנושא:
המלחמה באיוונקה טראמפ מתעצמת, ומצליחה לעצבן גם את הנשיא עצמו
החרם הצליח: בתי כלבו הפסיקו למכור את המותג איוונקה טראמפ
איוונקה טראמפ עזבה - אך אימפריית הבגדים שלה תשיק קולקציה על שמה
הצרות של המותג החלו עוד בטרם הושבע אביה, דונלד טראמפ, לנשיאות ארצות הברית. הפעם הראשונה שבה הוא הוזכר היתה בנובמבר 2016, עת ענדה צמיד בעיצובה בעלות של 10,800 דולרים בריאיון לתכנית "60 דקות". כבר אז, בעקבות ביקורת נרחבת על כך שהיא מנצלת את הבמה כדי לקדם את המותג שלה, נמסר כי ייבחנו נהלים חדשים ומדיניות הולמת לתפקידה החדש של איוונקה בממשל האמריקני.
אלא שהצרות לא פסקו לרגע. בשבוע שעבר הוגשה תביעה נגד המותג בטענה לתחרות לא הולמת, נוכח היכולת של איוונקה "לנצל את הכוח והיוקרה של הבית הלבן". בתביעה נטען כי המכירות של המותג זינקו מאז פברואר, לאחר שהנשיא הגן בטוויטר על החברה של בתו בעקבות הודעה של רשת בתי הכלבו נורדסטרום על סילוק מוצרי המותג מהמדפים ופתיחה בחרם.
בוקבינדר מתעקש שהעלייה ברווחי המותג אינה הבעיה היחידה. "יש פה אפשרות אדירה לניגוד אינטרסים", הסביר. "היא יכולה לקבלת החלטות שמשפיעות על מדינות שעמן המותג שלה עושה עסקים, היא לא יכולה לקבל החלטות שקשורות במסים ולמעשה, כל החלטה שלה יכולה להשפיע על החברה שלה".
בינואר האחרון הכריזה איוונקה טראמפ כי היא פורשת מניהול מותג האופנה שלה, וטענה שלא תהיה מעורבת באף החלטה של החברה. ואולם, איוונקה היא עדיין הבעלים של המותג, על אף שפרשה מניהולו. לדבריו של בוקבינדר, "לטראמפ יש שתי אפשרויות אחת מהן היא למכור את העסק, והאפשרות השנייה, שהיא פחות סבירה, היא לוותר על תפקידה בבית הלבן. היא לא יכולה לעשות את שני הדברים". הוא סיכם בכך שטען: "בדיוק כמו שאביה צריך למכור את עסקיו, כך גם היא".