בווידיאו: תצוגת קיץ 2017 של דיזל בלאק גולד בשבוע האופנה במילאנו, ספטמבר 2016.
בשבת הקרובה יציג מותג הג'ינסים האיטלקי דיזל את קולקציית קיץ 2018 של ליין הפרימיום דיזל בלאק גולד. התצוגה תתקיים במילאנו ולא בניו-יורק. העדפת בירת האופנה האיטלקית היא חידוש מחושב שהחל בעונה הקודמת, אבל החידוש המרכזי הפעם הוא הצגת ביגוד נשים וגברים יחד על אותו מסלול. בדיזל בחרו לממש את רעיון הטשטוש המגדרי לא רק בגזרת העיצוב או הפרסום (זוכרים את הקמפיין עם סתיו סטרשקו?), אלא גם ברמת הפרזנטציה של הקולקציות. לא מדובר כמובן בתקדים. גוצ'י עשו זאת ממש לפני פחות משבועיים, ובדומה להם עוד בתי אופנת-על. אבל עבור דיזל זהו צעד משמעותי אל עבר מה שבחברה נתפס כעתיד התעשייה.
קולקציית סתיו 2017 של דיזל בלאק גולד הוצגה בסתיו האחרון באופן המסורתי, כלומר עם נשים בלבד על המסלול. בשבת זה יהיה אחרת. שוחחנו על כך עם אנדריאס מלבוסטד, המנהל הקריאטיבי בדיזל בלאק גולד. מלבוסטד, מעצב נורבגי בוגר "לונדון קולג' אוף ארט", האחראי על ליין הפרימיום דיזל בלאק גולד מאז 2012, ביטא לא פעם את הניסיון שרכש בעבודה בבתי אופנת-העל איב סן לורן, נינה ריצ'י וקלווין קליין בקולקציות בלאק גולד. יחד עם ניקולה פורמיקטי, המעצב הראשי, ורנצו רוסו, המייסד ונשיא החברה, הוא משלים משולש יצירתי מוביל ומתקדם.
קולקציית דיזל בלאק גולד - קיץ 2017
קודם כל, מה מבדיל את דיזל בלאק גולד מהקו הראשי?
"דיזל בלאק גולד הוא תוצר טבעי של התפתחות דיזל. ממותג חלוצי בתחום הג'ינסים למותג הרדי-טו-וור האיקוני ופורץ הדרך שהוא היום. עצם הטמעת הדי.אן.איי של דיזל בביגוד יוקרה הייתה עוד צעד רציני קדימה באבולוציה של המותג אל הצגת קולקציית אופנת-על".
אנחנו מבינים שבתצוגה הקרובה יוצג ביגוד נשים וביגוד לגברים במקביל. זה העתיד של האופנה?
"נכון. קולקציית הנשים וקולקציית הגברים שלנו עוצבו ופותחו עם אותו חזון. מיזוג התצוגות מרגיש לנו כמו התקדמות טבעית. זוהי גם השתקפות של המגמה הכללית היום של פחות התיישבות עם נורמות ומוסכמות מגדריות. תצוגה משותפת מאפשרת לנו גם להציג את הקולקציות בפני הקניינים באותו זמן ובאותו חלל. המשמעות היא שהתהליך יהיה הרבה יותר יעיל. אני סבור שחברות נוספות יפנו לכיוון הזה. אנו חיים במציאות חדשה שבה טכנולוגיה ואופנים שונים של תקשורת יאפשרו את השינוי הזה, ואני חושב שזוהי הזדמנות חדשה שתאומץ על-ידי התעשייה".
מה גרם לך להעדיף את מילאנו כלוקיישן לתצוגה על פני ניו-יורק כמו בעבר?
"היה כבוד לקחת חלק בשבוע האופנה של ניו-יורק בעבר. ניו יורק היא הבית שלי, ולדיזל בלאק גולד יש חיבור מופלא עם רוח העיר. עם זאת, עבור מותג איטלקי, להציג במילאנו זה סוג של שיבה הביתה. העבודה על התצוגה במיקום קרוב לחברה הפכה להיות טובה יותר, והיא מאפשרת לנו טיפול דקדקני יותר על כל דבר. מילאנו היא גם פלטפורמה טובה עבורנו בנקודה הזאת. אנו מהווים תוספת של של קול עצמאי, חזק ומתקדם לשבוע האופנה במילאנו. העיר מצידה מציעה לנו קהל גדול יותר ובינלאומי יותר. כמותג עם אוריינטציה בינלאומית עם שאיפות גלובליות, זה היה עוד גורם מרכזי לבחירה במילאנו".
כמעצב במותג שהוא קודם כל מותג ג'ינסים, בטוח יש לך דעה על חיבתה הגדולה של הגברת הראשונה החדשה של צרפת לג'ינסים.
"אני מאמין שיש לה חוש סטייל חד ואישי. ואני מצפה לראות אותה בתפקידה החדש".
מי האישה שלבשה ג'ינס והשאירה עלייך את הרושם העמוק ביותר?
"זה יותר קשור לגישה. אני אוהב לחשוב על אנשים עם חוש עצמי מפותח שנהנים להביע את עצמם, גם כשהם לובשים רק ג'ינס. אני רוצה להעניק כוח ובטחון לאנשים שלובשים את הקולקציות שלי".
לסיום, מדוע הקו מכונה דיזל בלאק גולד?
"כשמותג דיזל נוסד ב-1978, השם נבחר מפני שדיזל היה אז 'אנרגיה חלופית', ממש כמו הקוקלציה שנועדה להציג אלטרנטיבה למה שתחום ביגוד הקז'ואל הציע אז. במהלך השנים, נפט נודע בשם "הזהב השחור" בגלל הנדירות שלו. לכן זה היה רק טבעי לדיזל לקרוא לקו הפרימיום דיזל בלאק גולד".
קולקציית דיזל בלאק גולד קיץ 2017 מוצעת בימים אלו בשלוש מחנויות רשת דיזל: רמת אביב, תל-אביב, שרונה תל-אביב ואילת וטיילת הילטון מלכת שבא, אילת. הקולקציית בהנחת 20% ו-30% על פריט שני.