בווידיאו: תצוגת אביב 2018 של מרקזה בניו-יורק בחודש שעבר.
מאז פרסום תחקיר הניו-יורק טיימס ב-5 באוקטובר בנושא ההטרדות המיניות כנגד נשים במשך שלושה עשורים, הארווי ויינשטיין הולך ומאבד את כל מה שהיה לו. כמעט כל יום מתפרסם בתקשורת סיפור חדש שלא נודע קודם על התנהלות מחליאה של הטייקון ההוליוודי כלפי שחקניות וניצול מחפיר של כוחו הרב. עד כה יותר מ-30 נשים, ביניהן אנג'לינה ג'ולי, גווינת' פאלטרו, קייט בקינסייל, אווה גרין, ליאה סיידו, מירה סורבינו, רוזנה ארקט וקארה דלווין, חשפו את נסיונן הרע במהלך העבודה עמו, שחשף דפוס החוזר על עצמו.
המפיק בן ה-65 שנמצא כרגע בטיפול במרכז גמילה באריזונה, פוטר מחברת ההפקות המצליחה שהיה שותף להקמתה; מספר חברות ענק - ביניהן אפל ואמזון - ביטלו כל התקשרות עם החברה; האקדמיה האמריקאית לקולנוע ביטלה את חברותו, כמו גם הבריטית; ומשטרת ניו-יורק ומשטרת לונדון החלו בבדיקת ההאשמות נגדו. אחיו, בוב וויינשטין, שייסד עמו את חברת ההפקות המצליחה שלהם וקודם לכן את אולפני מירמקס, אמר שהארווי הוא בריון שיש למצות עמו את הדין, ומעל הכל, ג'ורג'ינה צ'פמן, רעייתו מזה עשור ואם שני ילדיו, אינדיה פרל (7) ודשיאל (4), עזבה אותו.
לא ברור מה יעשה עם עצמו מי שהיה פעם מפיק-העל הכל יכול שמריל סטריפ כינתה פעם "אלוהים". יש מקום להניח שהוא יתקשה לשקם את הקריירה שלו באופן שיאפשר לו לשוב לעבוד בהוליווד. השאלה שמעניינת אותנו: מה יעלה בגורל בית האופנה של רעייתו?
אף על פי שהוא נוסד רק ב-2004, בית האופנה מרקזה, המציע קולקציות שמלות כלה, ערב וקוקטייל מתוחכמות ואלגנטיות, התחבב על ידועניות רבות ונראה דרך קבע בטקסי שטיח אדום הוליוודיים. הגזרות הנשיות, הדיטיילים המורכבים, הממד התקופתי-רומנטי ואסתטיקת ההוד וההדר השופעת ביססו את שמו. שתי המעצבות-מייסדות שלו, ג'ורג'ינה צ'פמן וקרן קרייג, שקראו לו על-שם מרקיזה אמיתית (לואיזה קאסטי, 1881-1957, יורשת איטלקיה, מוזה ופטרונית אמנויות), מוערכות על-ידי גורמים רבים בתעשייה ומחוץ לה.
סנדרה בולוק לבשה שמלת מרקזה באוסקר בשנת 2010 כשזכתה בפרס. עוד נראו נהדר בשמלות מרקזה: רנה זלווגר, קייט בלאנשט, האלי ברי, פנלופה קרוז, כריסי טיגן, קייט הדסון, ג'ניפר לופז, קייטי פרי, ואחרות; בלייק לייבלי, ניקול ריצ'י, ודוגמנית-העל בהטי פריסלו הן רק שלוש מהכלות של מרקזה. במקביל לפרסומים האחרונים אודות ההטרדות המיניות, פורסם גם שכוכבות רבות לבשו מרקזה רק כדי לרצות את וויינשטיין או אפילו כתגובה לבקשות מפורשות שלו.
סקירה של קולקציות המותג, קוטור ו"נוטה" (הליין הזול יותר), מגלה אופנה יפהפיה, כמו צ'פמן עצמה. אבל מי שתיארה את בעלה בעבר כ"איש מבריק וחם" - עסוקה היום במאמצים להתגבר על המשבר האישי בחייה בתמיכת בני משפחה וחברים.
את קולקציית הכלות של המותג לאביב 2018 היא הציגה באותו יום בו התפרסם תחקיר הניו-יורק טיימס, ונהגה במקצועיות ובקור-רוח כאילו לא ארע דבר. חמישה ימים אחר-כך, ב-10 אוקטובר, היא פרסמה הודעה כנה על החלטתה לעזוב את בעלה, צעד שללא ספק פועל לטובת המותג. אחרי הכל, לא בטוח שתהיה כוכבת שתסכים ללבוש מרקזה אם גברת וויינשטיין הייתה מתעקשת לתמוך בבעלה.
על בסיס הצעד הזה, יחד עם נסיונה הרב של צ'פמן, כשרונה, הקריאטיביות והדימיון שלה, שליטתה והבנתה בתחום ביגוד הערב והכלות, סגנון החתימה המוכר והעקבי שלה, הקשרים שהיא יצרה בעצמה עם כוכבות הוליוודיות והביגוד שמדבר בעד עצמו, ניתן לשער שיש עתיד למרקזה ושהמותג ימשיך להתקיים גם בלי השפעתו של הארווי וויינשטיין. אולי אף בהצלחה יתרה - כי נשים בהוליווד היום ירצו לבטא תמיכה באישה שבחרה בעצמאותה והלכה לדרך משלה.