שרלוט קסיריאגי נסיכת מונקו - גוצ'י
ב-1987 הייתה זאת הנסיכה דיאנה שהפיחה רוח מלכות על השטיח האדום של פסטיבל קאן. בסוף השבוע האחרון זכה הפסטיבל בביקור הנסיכה הכי לוהטת באירופה, שרלוט קסיריאגי (25) ממונקו, שהגיעה להקרנת הגרסה המשוחזרת של הסרט "היו זמנים באמריקה" (1984). נכדתה של הנסיכה גרייס, שדומה דמיון מצמרר לאימה הנסיכה קרוליין, לבשה כמובן שמלת גוצי, והסיבה במקרה שלה ברורה וצפויה - מאז מרץ השנה היא משמשת פני ליין פוראבר יאנג של בית אופנת העל האיטלקי. כדרכה, היא בחרה בשמלת משי באורך הרצפה חושפות כתפיים. הפעם הייתה זאת שמלה בירוק-יער עם דירוגים מסולסלים לאורך הצווארון ובשולי החצאית, שהתגלתה כמחמיאה במיוחד לנסיכה השזופה. נוכחותה בהקרנת הסרט נובעת ממעורבות קרן גוצי בשחזור סרטו הקלאסי של סרגיו ליאונה. קרן גוצ'י תומכת באופן מסורתי בשיחזור סרטים ישנים קלאסיים כמחווה להשראה היצירתית של בית האופנה מן הקולנוע. אגב, מכאן גם הסיבה לריבוי שמלות גוצי בהקרנת הסרט.
סלמה הייק - גוצ'י
באופן צפוי הכוכבת המקסיקנית-הוליוודית סלמה הייק (45) הופיעה לבכורת "היו זמנים באמריקה" בשמלת גוצ'י, בית אופנת העל האיטלקי המצוי בבעלות בעלה, איש העסקים הצרפתי פרסואה אנרי פינו. שמלת השיפון מקולקציית "גוצ'י פרמייר", ליין הקוטור של גוצ'י, הותאמה כמובן לגזרתה המיוחדת והסקסית של הייק - גובה לא רב, חזה שופע, מותניים צרים ומלאו?ת חיננית. את הגוון הלא ממש ברור ניתן להגדיר כשוקולד או חום-חציל, אבל מה שברור לחלוטין הוא שהגוון תואם את עיני השקד שלה וששולי הכסף המחורזים בחלק העליון יוצרים זוהר הוליוודי.
ג'ניפר קונלי - גוצ'י
השחקנית היפיפייה (41) הייתה כולה חיוכים בבכורת הסרט "היו זמנים באמריקה" כשהיא צעדה לצד בעלה השחקן הבריטי פול בטאני. אבל בשמלה, אם להודות על האמת, לא היה שום דבר מרנין לב. שמלת סטרפלס שחורה באורך הרצפה היא משהו בטוח וחסר תעוזה באופן שהזכיר את השמלה של לנה דל ריי בטקס הפתיחה. אולי קונלי היא מסוג השחקניות שמבקשות להפנות תשומת לב לאמנות ופחות לאופנה. אבל יש כמובן מי שסבורים שאין הבדל. סידור השיער הקלאסי והלא מתאמץ ראוי לציון. כמו צבע השפתון האדום והעז.
ג'סיקה צ'סטיין - גוצ'י
כשג'סיקה צ'סטיין (31), עלתה במדרגות השטיח האדום של קאן בדרכה לבכורת הסרט "חסרי חוק", נדמה היה לרגע שמדובר בתמונה מסרט תקופתי. הג'ינג'ית הכי מפורסמת בהוליווד הצעירה היום זהרה בשמלת שיפון בגוון נחושת מטאלי של גוצ'י בגזרה בהשראת ביגוד נשות מצרים העתיקה. סידור השיער הזכיר את זה של המלכה סרסי ב"משחקי הכס". באופן מחוכם היא נמענה מאבזור מלבד זוג עגילי יהלומי טיפה ארוכים של שופארד. כהרגלה המוזר, היא נמנעה מאחיזה בכל ארנק-קלאץ'.
ברניס ביז'ו - פראדה
לאחר שהנחתה את טקס הפתיחה בשמלת נשף מפוארת של לואי ויטון, כוכבת "הארטיסט" (36) בחרה לבכורת "חסרי חוק", שמלת פראדה קלילה יותר, המשולבת חריזה ורקמה מקולקציית אביב 2012 של בית אופנת העל האיטלקי. שמלת סטרפלס המשלבת שני גווני פסטל, אלמוג ותכלת, עם כחול נייבי, הייתה סוג של מחווה לעיר החוף הצרפתית המארחת, רק תוצרת איטליה. ארנק-קלאץ' וטבעת קוקטייל באותו גוון אלמוג גילו עבודת סטילינג טובה.
נטשה פולי - גוצ'י
דוגמניות על בפסטיבל קאן לא באות לקדם סרט או לשפוט בתחרות. עבורן מדובר פשוט בעוד ג'וב. ממש כשם שבשנה שעברה בר רפאלי קידמה את רוברטו קוואלי באירועים שונים בפסטיבל, כך השנה דוגמנית העל הרוסייה נטשה פולי מקדמת פה את גוצ'י. לבכורת "היו זמנים באמריקה" היא לבשה שמלת גוצ'י בירוק-עד עם שסע רגל שמאל וצווארון V עמוק מקולקציית סתיו 2012. שיער בלונדיני אסוף בקוקו מתוח נמוך ועיניים מעושנות הקנו ללוק שלה ממד של תצוגת מסלול בשבוע האופנה של מילאנו. עגילי Grisogono, מותג תכשיטים שוויצרי יוקרתי, בשני גוונים שונים יצרו עניין ומקוריות.
מריון קוטיאר - דיור
זוכת האוסקר (37) הצרפתייה הגיעה לבכורת סרטה Rust and Bone, כמובן, בשמלת דיור, בית אופנת העל הצרפתי שהיא משמשת פרזנטורית האקססוריז שלו. ממש כמו נטלי פורטמן, שרליז תרון ומילה קוניס, המשמשות גם הן כפרזנטוריות דיור, גם קוטיאר מחוייבת להיראות בביגוד מתוצרת מותג היוקרה. מחוייבות מתוקה למדי יש להודות לאור היצירות עוצרות הנשימה של ראף סימונס, המנהל הקריאטיבי בדיור החל מהחודש שעבר ומי שלמעשה מחליף את גון גליאנו בתפקיד הנחשק. שמלת הסטרפלס שלבשה קויטאר המשלבת שחור וכחול נייבי, שני גוונים שדיעה קדומה גורסת שאינם משתלבים, הוכיחה בדיוק את ההיפך. קו סטפלס בנוסח גסיקה ראביט, חגורת עור שחורה מבריקה וחצאית שללא ספק כללה תחתונית מעומלנת וקשיחה שלא רק התפיחה את החצאית, אלא גם הדגישה מותניים צרים. השיער נאסף לתפיחה דומיננטית בגובה בינוני אשר קושטה בצמיד בסגנון קלאסי. צמיד עור שחור ויהלומים הוסיף ממד אדגי. ולסיכום, בהחלט ניתן לומר שמדובר באחד המראות המוצלחים בפסטיבל השנה.
ג'דה פינקט סמית' - ורסצ'ה אטלייה
גדה פינקט סמית (41) ידועה בטעם מצוין בכל הנוגע לבחירות השטיח האדום שלה. החל מפרמיירות הוליוודיות, דרך טקס האוסקר ועד פסטיבל קאן, היא הציגה לאורך השנים מראות השראתיים, ייחודיים ומחמיאים. בכורת מדגסקר 3 בסוף השבוע בקאן לא הייתה שונה. בשמלת הסטרפלס שלה מבית ורסצה אטלייה, ליין הקוטור של בית אופנת העל האיטלקי, היא יצרה חיזיון של מלכה אפריקאית בסרט תנכי. בד קרפ כתום-להבות שפני השטח שלו מקומטים, שולי מתכת מוזהבים בקו הסטרפלס ושסע רגל ימין חיזקו את הממד הסקסי של השחקנית המיניאטורית, כמו גם שיער פזור מוחלק וסנדלי גימי צו מטאליים.
ג'יין פונדה - רוברטו קוואלי
בת ה-74 הראתה בסוף השבוע לכמה מן האורחות היותר צעירות איך לטעם טוב ולוק מוצלח אין קשר לגיל צעיר. לבכורת "מדגסקר 3" היא לבשה שמלה באדום יין משובצת פאייטים של רוברטו קוואלי. השמלה חובקת גוף וצמודת שרוולים יצרה סילואטה מחמיאה שהדגישה את מושלמות הגזרה של השחקנית הוותיקה. לשושלות הוליוודיות יש גנים טובים, פלסטיקאים מוכשרים או סטייליסטים מקצוענים? לפונדה, נראה שיש את כל אלו. ארנק-קלאץ' רבוע בסגול כהה התמזג יפה עם שמלת הבורדו. גוונים עזים-חמים נראים טוב זה ליד זה.
נעמי ווטס - מרקזה
בבכורת "מדגסקר 3" נעמי ווטס (43) זהרה בשמלת מרקזה, בית האופנה הצעיר הידוע בבדי כמו-וילון משובצים. הגוון, ניוד-ורדרד, יותר מהתאים לגוון עורה ושיערה של השחקנית האוסטרלית. סידור השיער עם ה"נוצות" התואמות לאלו של השמלה קוקטיות נדירה וגם לקח את הלוק לשיק שנות העשרים (שנעשה כה טרנדי בימים אלה). ארנק-קלאץ' מוכסף וענק יהלומים לבנים של שופארד העניקו טאץ' זוהר משלהם.