וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקן אפרל מפתיעים: קמפיין פמיניסטי עם נשים לבושות

13.4.2015 / 14:28

בניסיון להתנער מהתדמית הפרובוקטיבית, מציגה המותג האמריקאי מודעה חדשה. קטינות ערומות בפוזות מפתות - אאוט. עובדות החברה לבושות ומחויכות - אין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
פמיניזם נוסח אמריקן אפרל/מערכת וואלה, צילום מסך

לפני פחות מחודש דיווחנו פה על הפרובוקציה החודשית של אמריקן אפרל. מודעה פרסומית נוספת של חברת האופנה האמריקאית לא עברה את רגולציית הפרסום. במודעה התנוסס צילום אחורי של דוגמנית ג'ינג'ית יפהפיה הלובשת בגד גוף חוטיני, שהוביל לגל של תלונות בטענה לפגיעה וחוסר אחריות בשל פוזה סקסית מדי על דוגמנית שנראית צעירה מדי.

זה היה קמפיין שניתן לכנותו אפילו סולידי בהשוואה לקמפיינים קודמים, שדגלו בעירום פרונטלי מלא ובפוזות מפתות. כזכור, ביולי 2014 הודח מייסד ומנכ"ל החברה דב צ'רני בשל התנהגות לא הולמת, לאחר שורת הטרדות מיניות בהן נחשד, הכוללת האשמה בניסיון חניקה של אחת מעובדות הרשת. צ'רני היה גם רוח ההשראה שהובילה את המותג לקמפיינים שערורייתיים ומיניים.

אך נראה שיש תקווה לרוח חדשה. לאחר הצהרות מטעם המותג כי ימי הקטינות הפתייניות, הסקסיזם והמיניות המופרזת תמו, נחשף הקמפיין החדש והפמיניסטי, המציג הפתעה: עובדות אמיתיות של החברה, לבושות ומחויכות למצלמה. בחשבון האינסטגרם של אמריקן אפרל העלו את התמונות יחד עם פרטי מידע נוסח "55% אחוז מהעובדים בחברה שלנו הם נשים, גם בעמדות מפתח בכירות".

המודעה פורסמה במגזין Vice, לא בדיוק כלי התקשורת הידוע כמעצים נשים, כהפוך על הפוך או כניסיון להרחיב את קהל הקוראים, לפי דברי עורך העיתון. האם מדובר באג'נדה אמיתית שתחזיק מעמד או כדרך לייצר באזז חיובי? ימים יגידו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הקמפיין שנפסל לפרסום בחודש שעבר/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
בתקופת המנכ"לות התוססת של דב צ'רני/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully