וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות סערת ההטרדות המיניות: בתי אופנה מפסיקים לעבוד עם מריו טסטינו

17.1.2018 / 8:45

הצלם המוערך שצילם את הנסיכה דיאנה, אנג'לינה ג'ולי, מדונה, קייט מוס וכל דוגמניות-העל בשלל שערי ווג וקמפיינים יוקרתיים, עומד במרכזה של פרשה שמסעירה את התעשייה. מותגים שעבדו איתו בעבר מתייחסים כעת לעדויות נגדו, ומכריזים שהעבודה עמו תיפסק

הצלם מריו טסטינו. GettyImages
ברברי: "יש לנו מדיניות של אפס סובלנות נגד כל סוג של הטרדה, התעללות או אפליה". הצלם מריו טסטינו/GettyImages

פרשת ההטרדות המיניות שנחשפה בניו יורק טיימס ממשיכה להסעיר את עולם האופנה. כעת מותגי-על שעבדו עם מריו טסטינו, הצלם שעומד במרכז הפרשה, מגיבים פומבית בנושא, ומצהירים כי לא יעבדו איתו בעתיד הקרוב. "אנחנו מתייחסים ברצינות רבה לעדויות שפורסמו, ומחויבים לספק סביבת עבודה צודקת, בטוחה והוגנת", נאמר בהודעה שיצאה מטעם בית האופנה הבריטי ברברי. "יש לנו מדיניות של אפס סובלנות נגד כל סוג של הטרדה, התעללות או אפליה. ביטחונם ורווחתם של האנשים שעובדים איתנו הוא בראש סדר העדיפויות של ברברי". דברים דומים אמר מעצב-העל האמריקאי מייקל קורס, שהתחייב כי הוא מפסיק לעבוד עם הצלם: "לאור הפרסומים בנושא, ולנוכח חומרת ההאשמות הללו, לא נעבוד עם מר טסטינו בקמפיינים עתידיים".

גם מותג נעלי היוקרה האמריקאי סטיוארט ויצמן, שרק לפני שבוע שחרר קמפיין בכיכובן של הטופמודלס קייט מוס וג'יג'י חדיד שצולם על ידי טסטינו, הכריז כי החברה לא תעבוד עם הצלם "בעתיד הנראה לעין". "אנחנו מתייחסים להאשמות ברצינות רבה. סביבת עבודה בטוחה ומכבדת היא בראש סדר העדיפויות שלנו", נאמר בהודעה שיצאה לתקשורת.

כזכור, בסוף השבוע האחרון פרסם המגזין האמריקאי הנחשב, זה שחשף את פרשת הארווי ויינשטיין, כתבה גדולה הכוללת עדויות של הטרדות מיניות כלפי דוגמנים מצד צלמי האופנה הוותיקים מריו טסטינו וברוס וובר. החשיפה על מעלליהם של השניים מדברת על פרק זמן שמתחיל אי שם בשנות התשעים ועד היום, תקופה ארוכה בה צילמו מאות הפקות אופנה נחשבות למגזיני אופנה כמו ווג, ELLE, הארפר'ס בזאר ועוד, לצד קמפיינים מסחריים יוקרתיים. נגד טסטינו היו האשמות של 13 דוגמנים ועוזרי צלם שסיפרו על תקיפה מינית. הצלם עצמו הכחיש את הטענות, ועורכי דינו אמרו שמדובר ב"מקורות לא מהימנים ועדויות מפוקפקות".

עורכת ווג, אנה וינטור, חיזקה את המתלוננות והמתלוננים, גינתה את מעשי ההתעללות שנחשפו, ופרסמה את ההגדרות החדשות לסביבת עבודה בטוחה על סטים של ההוצאה לאור קונדה נאסט, בה היא משמשת כאחד הקודקודים הראשיים. בנוסף היא הכריזה כי לעת עתה תיפסק העבודה מול שני הצלמים. "היום הוגשו האשמות נגד ברוס וובר ומריו טסטינו, סיפורים שוברי לב שקשה לשמוע. שניהם חברים אישיים שלי, שתרמו תרומות יוצאות דופן לווג במהלך השנים, ושניהם פרסמו התנגדות או הכחשות למה שהתגלה", כתבה. "אני מאמינה מאוד בערכה של חרטה וסליחה, אבל גם מתייחסת ברצינות רבה לטענות, והחלטנו לשים את יחסי העבודה שלנו עם שני הצלמים בהמתנה בעתיד הקרוב".

עוד באותו נושא

תחקיר הניו יורק טיימס חושף הטרדות מיניות בעולם האופנה

לכתבה המלאה

טסטינו בן ה-63 נחשב לאחד הצלמים הוותיקים, המוערכים והנחשקים בתעשיית האופנה. הדיוקנאות האינטימיים, החספוס, התעוזה, העומק והיצירתיות הפכו את הילד הקתולי שנולד וגדל בפרו לאחד מצלמי האופנה הגדולים בעולם.

תחת עדשת המצלמה שלו עברו במהלך השנים דוגמניות, שחקניות, זמרות ונשות ציבור חשובות ומפורסמות - ביניהן הנסיכה דיאנה, הדוכסית קייט מידלטון, קרלה ברוני, מדונה, ליידי גאגא, ריהאנה, מיילי סיירוס, אנג'לינה ג'ולי, ג'וליה רוברטס, גווינת פלאטרו, קלאודיה שיפר, ג'יזל, נעמי קמפבל, קארה דלווין, אנה וינטור וכמובן קייט מוס המוזה הפרטית והחברה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully