וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה חדשה: תחקיר הניו יורק טיימס חושף הטרדות מיניות בעולם האופנה

14.1.2018 / 23:10

אפקט METOO# עובר מכותרות למעשים. עורכת ווג, אנה וינטור, שלא מרבה לפנות באופן אישי לתקשורת, הגיבה לראשונה ובאופן נרחב ותקיף, לאחר שנחשפו טענות בנוגע להטרדות מיניות כלפי 28 דוגמנים מצד צלמי-העל מריו טסטינו וברוס וובר, איתם היא עובדת צמוד במשך שלושה עשורים

צלם האופנה מריו טסטינו
צלם האופנה ברוס וובר. עיבוד תמונה
"הרבה נגיעות והצקות". מימין: הצלם מריו טסטינו, משמאל: הצלם ברוס וובר/עיבוד תמונה
אנה וינטור: "שניהם חברים אישיים שלי, שתרמו תרומות יוצאות דופן לווג, אך החלטנו להפסיק לעבוד איתם בעתיד הקרוב"

אפקט METOO# ממשיך ומתקדם מרמת הכותרות לגזרת המעשים. כעת מי שהרימה את הכפפה היא אחת הנשים החזקות בעולם בכלל ובתעשיית האופנה בפרט, ומי שלא מרבה לפנות באופן אישי ופומבי לתקשורת - עורכת ווג אנה וינטור. כמה שעות אחרי שהניו יורק טיימס דיווח על טענות בנוגע להתנהגות מינית מטרידה מצד צלמי-העל מריו טסטינו וברוס וובר כלפי 28 דוגמנים, וינטור הגיבה לראשונה בנושא באתר של ווג' בתזמון מדויק מאין כמוהו.

החשיפה על מעלליהם של וובר וטסטינו מדברת על פרק זמן שמתחיל אי שם בשנות התשעים ועד היום, תקופה בה השניים עבדו אינספור פעמים עבור ווג ומגזינים נוספים בהוצאת קונדה נאסט. "אני זוכר שהוא שם את אצבעותיו בפי, ותפס אזורים אישיים בגוף שלי. מעולם לא קיימנו יחסי מין או משהו, אבל הרבה דברים קרו, הרבה נגיעות והצקות", חשף הדוגמן רובין סינקלר על עבודתו עם וובר בכתבה של הניו יורק טיימס.

בתגובתה, עורכת ווג חיזקה את המתלוננות והמתלוננים, גינתה את מעשי ההתעללות שנחשפו ופרסמה את ההגדרות החדשות לסביבת עבודה בטוחה על סטים של ההוצאה לאור בה היא משמשת כאחד הקודקודים הראשיים.

קמפיין של גוצ'י שצילם מריו טסטינו. אתר רשמי,
"סיפורים שוברי לב שקשה לשמוע". קמפיין לגוצ'י שצילם מריו טסטינו/אתר רשמי

"החודשים האחרונים היו תקופה יוצאת דופן של מחשבות ושינויים, ואני, כמו רבים אחרים, הופתעתי מהאומץ של אלה שבאו לספר סיפורים על התנהגות מינית לא נכונה. התעללות כתוצאה מעמדת כוח נמשכה זמן רב מדי ובמקומות רבים כל כך - בוושינגטון, בהוליווד, בטלוויזיה, בעיתונות, בעמק הסיליקון, ואחרון אחרון חביב, באופנה", כתבה וינטור. "אני גאה לומר שקונדה נאסט מגיבה, כאן ובעולם, עם קוד התנהגות חדש, שורה של קווים מנחים לספקים חיצוניים, שנבנו לאחר דיונים כנים עם דוגמניות וסוכנים, מעצבים, צלמים, מעצבי שיער, סטייליסטים, מאפרים ורבים מהעורכים שלנו. מטרת השיחות הללו הייתה להבין כיצד אנו יכולים ליצור סביבה בטוחה וחיובית לכל מי שאנו עובדים איתו".

הניסוח של וינטור מגלה שהדיונים וההחלטות בנושא לא נעשו כצעד ישיר למקרה של וובר וטסטינו, אך ייתכן שעוד לפני הפרסום של הניו יורק טיימס היה לה מושג כלשהו על המתרחש בסטים ובהפקות צילומים.

עוד באותו נושא

אשתו של הארווי ויינשטיין לא תתן לסערה להרוס לה את המותג

לכתבה המלאה
צלם האופנה מריו טסטינו עם קנדל ג'נר. GettyImages
היה ידוע תמיד כצלם האהוב על הדוגמניות. מריו טסטינו עם קנדל ג'נר/GettyImages

ואלו החוקים החדשים:

1. כל הדוגמנים המופיעים בצילומי אופנה שהוזמנו על ידי קונדה נאסט חייבים להיות בני 18 ומעלה. יוצאים מן הכלל יהיו אלה המופיעים בעצמם כחלק מפרופיל, סיפור חדשות או תוכן דומה, והם יידרשו להגיע עם ליווי מבוגר בכל זמן הצילומים.

2. אלכוהול לא יהיה מותר עוד על סטים וגם לא סמים.

3. צלמים לא יוכלו להשתמש בסטים של קונדה נאסט עבור כל עבודה שאינה מוזמנת או מאושרת על ידי החברה.

4. כל צילום בו מעורבים עירום, לבוש שקוף, הלבשה תחתונה, בגדי ים, סמים, אלכוהול או תנוחות בעלות רמיזה מינית - יהיו חייבים להיות מאושרים מראש.

הקופץ במוט הברזילאי פול הינטנוס בקמפיין הלבשה תחתונה לגברים של קלווין קליין, 1982. Bruce Weber,
עדות המתלונן: "אני זוכר שהוא שם את אצבעותיו בפי, ותפס אזורים אישיים בגוף שלי". צילום של ברוס וובר לקמפיין הלבשה תחתונה של קלווין קליין, 1982/Bruce Weber

לבסוף, היא התייחסה לצמד הצלמים הוותיק וכתבה: "כשאנחנו עומדים בפני קורבנות של התעללות והתנהגות בלתי הולמת, אנחנו חייבים גם להחזיק מראה מול עצמנו ולשאול האם אנחנו עושים כמיטב יכולתנו על מנת להגן על אלה שאנחנו עובדים איתם, כדי שהתנהגות בלתי מקובלת לא תקרה במשמרת שלנו. לפעמים זה אומר להתמודד עם העובדה כי התנהגות כזו יכולה להתרחש קרוב לבית. היום הוגשו האשמות נגד ברוס וובר ומריו טסטינו, סיפורים שוברי לב שקשה לשמוע. שניהם חברים אישיים שלי, שתרמו תרומות יוצאות דופן לווג ולכתבות רבות אחרות בהוצאת קונדה נאסט במהלך השנים, ושניהם פרסמו התנגדות או הכחשות למה שהתגלה. אני מאמינה מאוד בערכה של חרטה וסליחה, אבל גם מתייחסת ברצינות רבה לטענות, ואנחנו בקונדה נאסט החלטנו לשים את יחסי העבודה שלנו עם שני הצלמים בהמתנה בעתיד הקרוב".

צלם האופנה מריו טסטינו עם אנה וינטור. GettyImages
עורכת ווג חיזקה את המתלוננות והמתלוננים, וגינתה את מעשי ההתעללות שנחשפו. מריו טסטינו עם אנה וינטור בשבוע האופנה של ניו יורק/GettyImages
צלם האופנה ברוס וובר עם גרייס קודינגטון. GettyImages
ברוס וובר עם גרייס קודינגטון בשבוע האופנה של ניו יורק/GettyImages
צלם האופנה מריו טסטינו עם סטלה מקסוול. GettyImages
מריו טסטינו עם הדוגמנית סטלה מקסוול במט גאלה/GettyImages
צלם האופנה מריו טסטינו עם קייט מוס. GettyImages
מריו טסטינו עם קייט מוס בטקס פרסי האופנה בבריטניה/GettyImages
צלם האופנה מריו טסטינו עם ג'יזל בונדשן. GettyImages
מריו טסטינו דוהר עם ג'יזל/GettyImages
צלם האופנה מריו טסטינו עם נעמי קמפבל. GettyImages
וחוגג עם נעמי קמפבל/GettyImages
צלם האופנה מריו טסטינו עם ניקול קידמן ונעמי ווטס. GettyImages
בשורה הראשונה בתצוגה של מייקל קורס עם ניקול קידמן ונעמי ווטס/GettyImages

ההפניה לכתבה של הניו יורק טיימס בטוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully