וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשוט בספינה אחרת: שמעון צרפתי לקיץ 2013

לירוי שופן

25.7.2013 / 8:22

המעצב שמעון צרפתי מכנה את הקולקציה שלו קרוז עירוני, אבל תחושת הנופש מתגלה לא בצבעים המאובקים שלה, אלא בדרך בה הוא מתחיל להשתחרר מהצורך לצטט אחרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמעון צרפתי לקיץ 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברגע שהמעצב שמעון צרפתי מפריח לאוויר החדר את המילים "צבעי פסטל" או "קרוז עירוני", בהקשר לקולקציית הגברים החדשה שהוא משיק בימים אלה, נדמה שאפילו הוא עוצר לשבריר שנייה. צרפתי, שזו העונה הרביעית עליה הוא חתום, אולי כבר הספיק לקבץ סביבו גרעין נאמן של לקוחות, ואולי גם אחראי לאחת החנויות המרתקות בשכונת נווה צדק בתל אביב, אבל מעולם לא עלו אסוציאציות של חופשה או של גוונים רכים ביחס לבגדים אותם הוא מעצב. כמי שלמד במילאנו, והתמחה אצל ג'וליאנו פוג'יווארה, הוא עד כה חשף טעם שמעדיף את המחוספס והגותי, את האוונגרד פוסט המהפכה היפנית של שנות ה-80, מאשר השראות שעשויות להסגיר בזיק של שמחה.

קולקציית התיקים המשותפת לשמעון צרפתי וכיסים

"החספוס עדיין נשאר", צרפתי מתריע, כדי שלא יחשדו בו בעליצות יתר, ומסביר על מה הוא מדבר, כשהוא מדבר על נופש. "זו למעשה קולקציית מעבר שמתאימה להווה, לעכשיו. באמצע הקיץ, לפני החגים, כשאנשים באמת נוסעים. התמגנטתי לחומרים קלי משקל במיוחד, והיה לי חשוב להשיג מרקמים מסויימים", הוא מצביע על זוג מכנסיים העשויים כותנה דקיקה וקמיטה, בגוון אבן אוורירי, שחגורתם עשויה עור, "צבעתי את הבדים הטבעיים או העברתי אותם קימוטים ותהליכים שונים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנסיעה של צרפתי היא נסיעה ספק מטאפורית; היא אינה מתקיימת על סיפון או במלון עתיר ילדים מתרוצצים, ואין אפילו עור שזוף משמש. אבל היא כן מסמלת השתחררות ממסלול החיים המוכר. למרות שמדובר עדיין ביצירה מעודנת, המצריכה מגע והתבוננות קרובה, זוהי הפעם הראשונה שהקולקציה אינה נראית כמו אוסף ציטוטים מספרים של אחרים (ובעיקר של מעצבים אותם הוא מייבא לבוטיק), אלא דבר אישי יותר שאותר אחרי תהליך חיפוש ארוך. "אני חושב שהתוצאה היא שונה כי התחלתי מהחומרים עצמם, ולא התחלתי עם רעיון או תחושה שניסיתי לקדם", הוא אומר.

כהרגלו, המינימליזם חמור אבל הפרטים בולטים בכל זאת ויותר מבעבר. חולצת טי דקיקה, בספק ורוד מעושן ספק אפרפר, עשויה בחלקים מסויימים מבד כפול, כך שנוצר על הגוף משחק שכבות המדמה גופיה תחת חולצה. מנגד, חליפה אלטרנטיבית הכוללת בלייזר שאינו מבוטן וחסר שרוולים ומכנסיים קצרים, שמתגלה במהירות כפריט העקרוני באוסף המהורהר הזה, אינה מסתפקת רק בגזרה יוצאת דופן, אלא גם נתפרה מבד כותנה שחור ועתיר טקסטורות גבשושיות, שמזכיר מרחוק את הטוויד האיקוני של שאנל.

גם אם כיום בבוטיק של צרפתי נמכרת בעיקר קולקציית יבוא (הקולקציה המקורית שלו תופסת נתח קטן יחסית בחלל), וגם אם ממשיך להציג את הקולקציה שלא בתחילת העונות המסורתיות (לעיתים בגלל מחקר חומרים בלתי נגמר לדבריו), יש למעצב תוכניות גדילה מתוכננות היטב. מלבד הוספת קו נשים בעונה הבאה, וניסיון להרחיב את ההיצע עם יותר מבגדים בסיסיים (האיור שיצר לוואלה! אופנה מעיד על מעיל גשם מקורי לחורף הקרוב), הוא מתכוון לנסות לשווק את הקו לחנויות מעבר לים.

סביר שצרפתי מהמר על קהל עם סבלנות; כזה הקרוב לטעמו שלו ושיכול לדמיין קרוז או נסיעות גם מבעד לחולצת טי שחורה, שאימרתה מעוגלת ושוליה גזורים. ההכרעה להציע את אותו הפריט בשני גוונים דומים, למשל מכנסיים בצללית צרה יחסית, גם באפור בהיר וגם בבז' בהיר, אשר בתאורה סטנדרטית דומים עד בלבול, היא החלטה של מעצב מלא ביטחון עצמי ועם כוונות ברורות, שמבקש מקהל הגברים לסמוך עליו גם אם הוא דוגל בניואנסים וגם אם הוא בוחר בדוגמן שנראה לכל היותר בן 12 (ובפועל הוא בן 25). אי אפשר שלא להגיב לכזה ביטחון; הוא מעורר בצופה נינוחות יוצאת מגדר הרגיל. והאם זוהי לא החופשה האולטימטיבית?

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
קולקציית קיץ 2013 של שמעון צרפתי. רון קדמי
שמעון צרפתי/רון קדמי

שמעון צרפתי. לילינבלום 3, תל אביב.
טווח מחירים: 490-1,480 שקלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
קולקציית קיץ 2013 של שמעון צרפתי. רון קדמי
קולקציית קיץ 2013 של שמעון צרפתי/רון קדמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully