וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיקים לדור החדש: קולקציית הקפסולה של כיסים ושמעון צרפתי

לירוי שופן

6.5.2013 / 17:35

מתוך צמא גדול נולדה קולקציית תיקים משותפת לגברים של המותג כיסים עם המעצב שמעון צרפתי, המגלה כי גם השראה שחוקה יכולה להפוך לרגע סוחף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוטר ומשחולת שזורים בחזית התיק. מתוך קולקציית הקפסולה של כיסים ושמעון צרפתי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אופנת מעצבים לגברים בישראל היא תופעה מסובכת. אחת לכמה שנים, כמו ברגעים אלה ממש, היא חווה גלי התעוררות המשכיחים במקצת את מערך יחסי השנאה-אהבה המתנהל בין הקהל המקומי לבין מעצבי האופנה. ייתכן, שאווירת ההזדמנות שתלויה כעת בחלל היא זו שדחפה את מותג התיקים כיסים לחבור אל המעצב שמעון צרפתי לטובת קולקציית קפסולה ראשונה שכל כולה לגברים.

"הייתה ממש זעקה", מציינת ספק ברצינות יעל רוזן מ'כיסים'. "אנחנו מותג שמאוד מזוהה עם נשים, וגברים ביקשו מאתנו במהלך השנים מענה גם בשבילם. היו לנו נגיעות של מוצרים עבורם בחנות, אבל זה לא היה במסגרת של קולקציה של ממש. הבנו, אני ואורלי [כהן-אלורו, שותפתה של רוזן – ל.ש.], שאנחנו צריכות מישהו שיצטרף ויעשה את זה".

המעצב שנענה לקריאה הוא צרפתי, שאוחז בחנות יבוא בשכונת נווה צדק ובקו אופנה לגברים הנושא את שמו, המאופיין בסגנון עירוני, מחוספס וגותי. "הייתי עוברת מול חלון הראווה של החנות של שימי, ורציתי לעבוד איתו", אומרת רוזן. הקשר בין השלושה ניצת לפני כחצי שנה, ומאז החל תהליך העבודה המשותף. "הייתי צריך לעכל את זה, אבל רק קצת", משתף צרפתי. "אחרי שחשבתי מעט החלטתי להצטרף. בחנות שלי אני מחזיק תיקים מיובאים יקרים בהרבה, ואני חושב שהקולקציה שלנו נותנת מענה לצורך שקיים. אני מאוד אופטימי בקשר אליה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיק עגלגל שקורץ לתיקי נשיאת נשק. החגורה האופקית יכולה לשמש ככתפייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי רוזן וצרפתי תהליך היצירה היה תהליך כמעט מסורתי, שנבנה כפי שבונים קולקציה בבית ספר לעיצוב - קיר השראות, גיבוש של קונספט מהודק, בחירת חומרים ואין ספור מפגשים, בינם לבין עצמם ובינם לבין הספקים. "רצינו לפצח את הקוד הגברי", היא מסבירה מה היה האתגר המשמעותי ביצירה של קולקציית תיקים לגברים, תחום כמעט נפקד בנוף הישראלי. "גילינו שהתשובה ל'מה הופך תיק לגברי?' קשורה למינונים. התיקים צריכים להיות מסיביים יותר, עם שוליים חתוכים וגם גדולים יותר. שימי היה מחזיק את הדגמים והיינו בוחנים אותם עליו כדי לקבוע האם הגענו לתוצאה הרצויה".

כדי להוכיח את גבריותם של התיקים (גם אם בסופו של דבר נשיות וגבריות הם בסך הכל עניין של מיתוג) הקולקציה שאבה השראתה מהמעוז המצ'ואיסטי מכולם - הצבא. עם זאת, יאמר לזכות המעצבים שהנרטיב השחוק נארג אל תוך התוצאה הסופית בצורה מקורית דיה ומרומזת, אשר אינה מסגירה בקלות את מקורותיו אלא חושפת מראה נוודי במקצת, ראשוני, עתיר תיפורים גסים ושוליים חשופים, ההולמת את השם "משא-מסע" שניתן לפרויקט כולו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פזילה לצ'ימידן הצבאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצבא מפציע כצפוי הן בבחירת הצבעים, כמו ירוק-זית כהה, אך גם במוטיבים עיצוביים שעובדו היטב. תיק באולינג, המאופיין בצללית חצי ירח ומוצע בעור שחור או בעור אדמדם ושחוק בכוונה (האחרון הוא גם הפחות מוצלח מבין השניים, בעיקר בגלל קונטרסט עז מידי בין העור החשוף לגוף התיק), נועד כדי להתכתב עם תיק נשיאה לנשקים. חגורה אופקית החובקת את גופו העגלגל משמשת גם ככתפייה ומשנה על ידי כך את מערכת היחסים שלו עם הגוף הנושא אותו. דמיון דומה לתיק צבאי מגלה גם צ'ימידן עשוי כותנה בעל צללית מרובעת ובלתי רגילה, שחלקו העליון מתקפל כמעטפה עצומה. כמובן, שהמשמעת הצבאית קשובה גם לפרטים קטנים יותר. בחזיתו של תיק קטן יותר, בעל רצועת הצלבה הנקשרת כלאחר יד, נשזר חוט שחור שבקצהו משקולת מתכת, כרמז ויזואלי לחוטר לניקוי נשקים, המוסיף לעיצוב הסופי רובד נוסף המבדל אותו מתיקים דומים אחרים.

היפה בשיתוף הפעולה הזה נעוץ באופן בו אפשר לחוש את תרומת כל אחד מהצדדים, והאפקט שהוא מותיר (שאינו בא לידי ביטוי כלל בצילומי הקטלוג החלשים) גדול מסך החלקים המרכיבים אותו. זוהי יצירה מעודכנת, נשכנית במידה ובעיקר מלהיבה משום שהיא אינה עונה על הציפיות השמרניות. אלה הם תיקים לדור חדש.

הקולקציה תהיה זמינה מה-15 במאי. טווח מחירים: 990 – 1,790 שקלים

L'ETRANGER - לילינבלום 3, תל אביב; כיסים - החשמל 8 תל אביב, אוסישקין 38 רמת השרון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully