וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעליים שנוצרו מכדורי טניס, בלונים ושקיות מאיקאה כבר ראיתם?

גל סלונימסקי

16.12.2018 / 8:00

ניקול מקלפלין אולי עובדת עבור ריבוק ביומיום שלה, אבל את רגעי התהילה היא הרוויחה הודות לחשבון אינסטגרם פרטי בו היא מפרסמת דגמים בעיצובה משאריות חומרים. בין היתר: נעליים מכדורגל או סנדלים משקיות איקאה

נעליים מכדורי טניס של המעצבת ניקול מקלפלין. אינסטגרם, צילום מסך
נעליים משאריות כדורי טניס שיצרה ניקול מקלפלין/צילום מסך, אינסטגרם

ניקול מקלפלין עובדת ביום יום במשרדי המותג ריבוק בתור מעצבת גרפית, אבל את רגעי התהילה שלה היא קיבלה דווקא בזכות חשבון האינסטגרם הפרטי שלה, שאליו היא מעלה תמונות של נעליים משעשעות שעיצבה משלל מוצרים לא טריוויאלים. הסגנון הבולט הוא נעלי בית והמוצרים שבהם היא עושה שימוש נעים בין כדורי טניס, דרך בלונים או כדורי רגל ועד קלקר.

במידה רבה, העיצובים המצחיקים של מקלפלין, שאמנם לא עומדים למכירה, חזו מגמות הזויות בעולם עיצוב הנעליים. מקלפלין יצרה נעליים משקיות איקאה, לפני שראינו את זה על בלוגריות אופנה בעולם, ועיצבה נעל עם פאוץ' - לפני שנייקי גזרו על הרעיון הזה קופון. מקלפלין מצעבת גם בגדים משאריות חומרים, כמו למשל ווסט מנייר פצפצים ומכנסיים מכיסים של ראלף לורן.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטוש

מקלפלין למדה עיצוב דיגיטלי והחלה לעבוד בריבוק בתור מתמחה. לאחר מכן הועסקה על ידי החברה במשרה מלאה. היום היא גם חלק מחוות סטארט-אפ למעצבים מכל העולם של אדידס שמסייעת למעצבים צעירים להתפתח. בעולם כינו את המקום שנמצא בברוקלין "דיסני למעצבים". שם יש לה גישה למדפסת תלת-ממד שעוזרת לה לייצר את העיצובים המשוגעים.

בריאיון שהעניקה לווג סיפרה שהרעיון הוא מיחזור חומרים שאנשים זורקים לפח. "הרעיון הוא לקחת מוצרים שאנשים זרקו ולשנות פרספקטיבה לגביהם - לשאול את עצמי מה אפשר ליצור מהם. בכל פעם שאני משתמשת בחומר כדי לייצר משהו, אני שומרת את השאריות ועושה בהן שימוש חוזר למטרה אחרת", סיפרה.

"צריך להיות מוכן למחקר ולכישלון", המשיכה, "אם יש לך רעיון שאתה חושב שיכול לעבוד אבל באמצע העיצוב גילית שנכשלת - תהפוך את מה שכבר עשית למשהו אחר. תשנה את נקודת המבט ותראה שאפשר להפיק מזה משהו חדש אחר". המסר החשוב של מקלפלין הוא עבור חברות האופנה הגדולות שהרבה פעמים משליכות לפח או שורפות מוצרים עם כשלי עיצוב או כאלה שלא נמכרו. לדבריה, "זו בעיה ענקית. צריך להעלות למודעות יותר את הצורך במיחזור לפני שיהיה אסון אקולוגי".

עוד באותו נושא

מדהוז או מחרוד? הכירו את כפכפי הפאוץ' של נייקי

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully