וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצא קצפנו

לרה רוטר

20.12.2007 / 13:15

וואלה! אופנה ממשיכה לדפוק בראש עד שתבינו שהחומרים המקציפים שבסבונים שלכם וחומרי השימור שבקרמים, מזיקים

המודעות למרכיבים הרעילים שמכילים מוצרי הקוסמטיקה שאנו צורכים מידי יום, הולכת וגדלה בשנים האחרונות, אבל סימנים לשינוי אצל חברות הקוסמטיקה העולמיות, המובילות עוד ארוכה. אלא ימשיכו להתהדר שהמוצר מכיל: רכז רימונים טבעי, או ויטמין C מרוכז, ועל הדרך ידחפו בתוך הקרם מיני תוצרי לוואי של תעשיית הנפט. חומרים שכמות החשדות בנוגע לתופעות הלוואי שנגרמות מהחשיפה הממושכת אליהם, הולכות וגדלות.

הדבר המצער בכל העסק הוא שחברות הקוסמטיקה המובילות יכלו להשקיע את הכסף הגדול שהן מנתבות לקמפיינים שמוכרים אווירה, פשוט לשינוי קו הייצור, שבירת הסכמים עסקיים ומעבר לשימוש בחומרי גלם בריאים יותר. אבל כל עוד מתייחסים לצרכן כמו אל אדיוט שיקנה קרם כי דוגמנית יפה הצטלמה איתו, לא יהיה שינוי.

לצערנו משרדי הבריאות ברחבי העולם מעדיפים לא להיכנס לבדיקות מעמיקות של מרכיבי מוצרי ההיגיינה והקוסמטיקה מכיוון שהם יודעים שפיקוח על תחום זה הוא בור שאין לו תחתית, שיצרוך מהם זמן ומשאבים שאין להם.

במציאות היומיומית משרדי הבריאות נוקטים בעמדה רשמיות שטוענת שהכמויות של החומרים המזיקים בתכשירי הטיפוח הן לא מזיקות. גישה תמוהה שהרי אין גוף שיכול לפקח כמה פעמים אישה מורחת קרם גוף במשך היום, ולאיזו כמות של סודיום לורל סופלפט נחשף תינוק שחופפים את ראשו בשמפו עם החומר המקציף והמזיק הזה, כל יום.

טלק וסרטן השחלות

החומרים הרעילים שמכילים מוצרי הקוסמטיקה נספגים ומצטברים בגוף ויוצרים משקעים ההולכים וגדלים. כשזה נוגע לתינוקות, המצב עגום ביותר. למשל הטלק, שהינו חלק בלתי נפרד מכל חבילת לידה, נמצא כבעל פוטנציה לגרימת סרטן השחלות. משרד הבריאות, מצידו, מזהיר ומגביל את השימוש בטלק רק ליד אפם או פיותיהם של ילדים ומילה לא מוזכרת לגבי שימוש באזור איברי המין, שזהו השימוש הנפוץ שנעשה בטלק בקרב תינוקות. ממשרד הבריאות לא נתקבלה תגובה לגבי עניין זה.

כצרכנים, תפקידנו היום לוותר על מה שאנו מכירים עד כה ולנסות ולהשתמש בקוסמטיקה ובמוצרי היגיינה שבאמת עשויים ממרכיבים טבעיים בלבד, גם אם זה אומר סבונים שמקציפים פחות (החומרים המקציפים הם מזיקים. נא היפרדו מקצף האמבט לילדים).

האם יש מרכיבים מסרטנים בקרם?

לאחר בדיקות מקיפות שנעשו במערכת נאספו שלוש המלצות:

1.בכל הקשור לתינוקות ולנשים בהריון, המוצרים של חברת "בייבי טבע" התל אביבית נמצאו כהולמים ביותר. הם עשויים מחומרים טבעיים בלבד ונרקחים על ידי בעלת החנות, בילהה הראל גורן, אשר עוסקת ברוקחות טבעית מזה 17 שנה.

2. מוצרי קוסמטיקה ראויים הם למשל אלו של חברת "עשבי קדם". המוצרים נראים ומריחים אחרת ממה שמוכר לנו עד כה ועשויים מצמחים הגדלים באזור מדבר יהודה. החברה מציעה קרמים לפנים, מי פנים, מסיכת פילינג, סרום לפנים ותמיסות לעיסוי הקרקפת לטיפוח השיער.


3. האתר הבא יסייע לכם לבדוק בעצמכם אם תכשיר כלשהו שאתם עומדים לרכוש מכיל חומרים מזיקים וידרג עבורכם את רמת הסיכון של המרכיבים. ראו לינק

"בייבי טבע"- רח' דיזנגוף 203, ת"א. טל': 03-5290910. מרכז קסטרא, חיפה. טל': 04-8551855.
את מוצרי "עשבי קדם" ניתן להשיג בחנות "חכמת האדמה", רח' קינג ג'ורג' 74, ת"א. 03-5252512.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully