וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיק פריזאי: גם בלי דרכון צרפתי

טל דרורי

22.5.2011 / 8:36

"פאריזיין שיק", ספרה הקליל של דוגמנית העבר ואייקון האופנה בהווה אינס דה לה פירסנז', הוא המדריך השלם שיסייע לפשיוניסטיות שלא נולדו על גדות הסן להשיג את הסטייל הנכסף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפשר להשיג שיק פריזאי גם אם לא נולדת ברובע השישי? מתוך הספר. הדוגמנית, אגב, היא בתה של המחברת/מערכת וואלה!, צילום מסך

כה רבות דובר בשיק הפריזאי, ועדיין הוא נותר מטרה חמקמקה ובלתי מושגת. לא נולדת על נהר הסן? תמיד תחושי שגם אם הרכבת את האאוטפיט המדויק, זה לא זה. שיק פריזאי יישאר מחוץ להישג ידך. כי הוא איננו רק בגדים, אקססוריז או איפור, אלא סגנון חיים, שמה שייטיב מכל לתארו הוא המושג "נונשלאנטיות", "נון שלאנס" במבטא צרפתי מתובל למדקדקים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יודעת על מה היא מדברת. מחברת הספר "פאריזיין שיק", אינס דה לה פריסנז'/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם הצרפתים הגודשים את תל אביב ונתניה, ומשאירים את הסטייל בבית אינם השראה מספקת, אפשר למצוא נחמה והדרכה בספרה החדש של אינס דה לה פריסנז' (שם שבעצמו נוטף שיק פריזאי), המבקש לעשות בדיוק את זה - ללמד את ההדיוטות קצת סטייל. בעזרת טקסט קליל, איורים משעשעים וצילומים משובחים של דוגמנית קוקטית (בתה של דה לה פריסנז') הוא מהווה מדריך ראוי להשגת היעד.

דה לה פריסנז' היא אמנם דוגמנית עבר, אך אייקון סטייל בהווה, והעובדה שחצתה את גיל 40 ועדיין נראית מיליון דולר מציבה את ספרה בנקודת פתיחה מהימנה. היא טוענת כי כדי לאמץ את ה-שיק, לא חובה להיוולד בפריז (היא עצמה נולדה בסן טרופה, כידוע נקודת נחיתות ברורה). אלא, מה שצריך זה הסטייט אוף מיינד הנכון:

"הפריזאית עוקפת מכשולים אופנתיים. היא נושמת את רוח הזמנים ושמה אותם לשימוש נכון בדרכה, ותמיד עם אותה מטרה - אופנה צריכה להיות כיפית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אופנה צריכה להיות כיפית. איור מתוך הספר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז מה יש בפנים?

הספר נפתח בכללים פשוטים ליישום. למשל: "אם זה נוח, לבשי את זה. הפריזאית לא תיתפס במיני הדורש משיכה מטה או בעקבים גבוהים מדי. כשאת מרגישה נוח, תיראי הכי טוב". מוזר, בארץ יש לא מעט בנות שנוקטות אותה השיטה, ואיכשהו זה פחות עובד.

כלל נוסף הוא המיקסינג: "הפריזאית תערבב באלגנטיות מותגים עממיים והוט קוטור, שרשרת פנינים עם טי שירט, ותתרחק ממראה עשוי יתר על המידה כמו מאש".

בהקשר הזה, הספר מקדיש חלק נכבד לפריטי בייסיק שצריכים להיות מנת חלקו של כל ארון מקצועי, מהשמלה השחורה הקטנה עד לנעליים ולבלייזר. זה אל"ף-בי"ת זה. וחשוב לדעת גם מה לא לעשות. דה לה פריסנז' מתריעה על המכשולים שחשוב לעקוף: תיקי גב אחרי שסיימת תואר ראשון, מעילי פרווה אם עברת את גיל 50, קו תוחם לשפתיים – לעולם לא!

טיפים נוספים ידריכו אותך לארגן את ארון הבגדים בהיגיון פריזאי, מה ללבוש לסופ"ש בכפר (צימר בשבילכן) ולמה מסקרה שמים רק על הריסים העליונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה בייסיק - שמלה שחורה קטנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דה לה פריסנז' גם חולקת מידע על האוצרות הפריזאיים - בוטיקים חבויים, מעצבים שאת שמם לא הכרתם וחנויות מקוונות. היא גם מוסיפה מדריך לתייר השיקי הכולל בתי קפה, מסעדות ומוזיאונים המהווים תפאורה מושלמת לסטייט אוף מיינד הפריזאי.

נקודת החוזק של הספר היא בגישתו הקלילה לאופנה, ששופכת אור על הסטייל כדרך חיים. המחברת שמחה לחלוק עם הקוראים תובנות פונקציונליות דוגמת ההתאמה הלא צפויה בין נייבי בלו לשחור, וכן עצות ליופי נצחי: חייכי, הריחי טוב, תחשקי את הגבר שלך, קבלי את העובדה שתמיד יהיו ימים רעים והפיקי את המירב מהטובים. יותר נון שלאנס מזה?

Parisian Chic
Innes De la Fressange

ניתן להשיג בחנויות ספרים מקוונות כאמזון או ב-Colette.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פריזאית אמיתית תעקוף בקלילות מלכודות אופנתיות. עטיפת הספר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully