וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משמר המלכה: שוק יוקרה

טל דרורי, לונדון

6.6.2011 / 17:38

החנות הזו אולי מכונה 'שוק', ואולי שואבת השראה משווקים, אבל שום דבר בה לא עממי. מדור משמר המלכה חוזר ל'דובר סטריט מרקט', מתחם הסטייל הלוהט והוותיק של לונדון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
ממש לא שוק. דובר סטריט מרקט/מערכת וואלה, צילום מסך

על אף שמה הביקור בחנות הלונדונית 'דובר סטריט מרקט' (Dover Dtreet Market) רחוק מלהזכיר סיבוב שוק. אם כבר אז ההיפך הוא הנכון - הבגדים מוצגים בה כמו יצירות אומנות והחללים הגדולים גורמים לך להלך בשקט ובהדרת כבוד מסוימת, בעיקר לנוכח האסטטיות ההיסטרית המקיפה מכל עבר. אם כבר, אפשר רק לנחש שככה נראה השוק בגן עדן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
גרסאות מיוחדות לפריטים של קום דה גרסון/מערכת וואלה, צילום מסך

אך צריך לשים את ההומור בצד ולדבר על החנות ברצינות. מסתבר, שאלמנט השוק הוא לא רק תוספת מקרית לשם והוא היה רכיב מהותי מתהליך היצירה של החנות. 'אני רוצה ליצור שוק בו יוצרים מתחומים שונים באים ביחד תחת חלל משותף ויוצרים אווירה של כאוס יפיפה. ערבוב של נפשות תאומות שלכולם חזון אחד', אמרה על המקום ריי קוואקובו, המעצבת והמייסדת של בית האופנה האוונגרדי קום דה גארסון, שגם ההגתה את דובר סטריט מרקט.

אגב, קשה לא לשים לב שקונספט השוק העיצובי פרי מוחה הפורה של קוואקובו תופס תאוצה בשנים האחרונות. החנות הניו יורקית החדשה יחסית אופנינג סרמוני עובדת על אותה נוסחה בדיוק (רק שמונה שנים מאוחר יותר).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
בושם עם אריזה מדהימה במיוחד. דובר סטריט מרקט/מערכת וואלה, צילום מסך

החנות משתרעת על שטח של 1,200 מטר רבועים במייפר Mayfair, הרובע היקר והשחצן של לונדון, וכפי שכבר אפשר להבין, היא משמשת כקורת גג לעיצובי קום דה גארסון וגם לעשרות מעצבים אחרים. כשהתחילו העבודות לקראת הפתיחה ב-2004 נזעקו השכנים מפחד הפיגומים והפגיעה באיזור מגוריהם היוקרתי פלוס פלוס. אך כשראו את התוצאה כולם התרצו - מתחם מדהים שהשתלב בשכונה והוא נקודת ציון לונדונית לכל מי שיש לו עניין בעיצוב ובאופנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
האפקט הויזואלי הוא על גבול התיאטרלי/מערכת וואלה, צילום מסך

האפקט הוויזואלי בחנות הוא על גבול התיאטרלי. 5 הקומות של דובר סטריט מרקט מחולקות בין שלל מעצבים ללא קריטריון כניסה מוגדר, מלבד העובדה שכולם נבחרים אישית על ידי קוואקובו. החללים השונים הם לא רק דרך להצגת הבגדים אלא פלטפורמה לכל לייבל להצגת חזון אסטטי באמצעות עיצוב החלל והכנסת אלמנטים שהקשר ביניהם לבין אופנה מקרי לחלוטין. חוץ מזה, פעמיים בשנה בינואר ויולי החנות עורכת Tachiagari, כלומר סגירה של החלל וטרנפורמציה שלו (המילה היא יפנית ובאה מסיבוב הגזע של עץ הבונסאי).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הבגדים מוצגים כאן בצורה מגרה/מערכת וואלה, צילום מסך

בקומת הכניסה אפשר למצוא בעיקר את עיצובי לייבל הבית, קום דה גרסון, ואת קולקציית הבשמים המפורסמת שלו, המוצגת על פירמידה הכוללת ריחות יוניסקסיים ואייקונים כמו 888 אוPlay . זה השלב בו פוגשים בצוות המוכרים בחנות ומגלים שהוא אולטרה-טרנדי ורשמי על גבול המאיים, כך שכל ציפייה לצעקות רוכלים תסתיים באכזבה. אותו כנ"ל לגבי ציפייה להתמקחות (אופציה קורצת ולא ריאלית ביחס למחירים הגבוהים מאוד במקום).

עוד בחנות, הקולקציה הלונדונית הגדולה ביותר של המעצב הגאון אזאדין אלייה ובקומת המרתף מתחם סניקרס משובח ושלל יצירות במהדורה מיוחדת של קום דה גרסון ושלל מעצבי אנדר גראונד. שאר הקומות מאכלסות ראש בראש מעצבי על דוגמת אלבר אלבז ומריוס שוואב לצד לייבלים מעט פחות מוכרים ואולי מעניינים אף יותר כגון לייבל התכשיטים טום בינס או לייבל הנעליים יוקטן. למי שאין כסף לקנות משהו בכל המתחם הענק הזה, מוזמן להתנחם בפחממות המופלאות שמוכרים ברוז בייקרי, המאפייה המדהימה בקומה הרביעית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
ככה זה נראה מבחוץ. השכנים היו בהתחלה בלחץ/מערכת וואלה, צילום מסך

Dover Street Market

17-18 Dover Street
London
W1S 4LT

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully