וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל של זיכרון: גל גדות ואיימי וויינהאוס

לירוי שופן

26.7.2011 / 16:10

צוות הצילום של קסטרו ניצל הפוגה ביום צילומי קטלוג החורף, כדי להרים מחווה מרגשת לאיימי וויינהאוס - גל גדות דרמטית כמו שמעולם לא ראיתם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

באופן ספונטני כמעט, ללא הכנות מוקדמות או סיעור מוחות, יצר צלם האופנה דודי חסון, יחד עם סטייליסטית הבית של קסטרו לימור זהר שביט ופרזנטורית המותג גל גדות, מחווה אינטימית וצנועה למורשת האופנה הפצועה שהותירה אחריה איימי וויינהאוס. מדובר בארבע תמונות בסך הכל, המנציחות את גדות כשהיא מסוגננת על פי סטייל האלמותי של וויינהאוס. הצילומים מצליחים לבודד את הקסם מהופעתה של הזמרת, שנודעה יותר מכל באסופת שיער שחורה ותפוחה ובאיילינר המשורטט בכבדות.

הציניות שפרויקט מסוג זה היה יכול לעורר, במיוחד לאור הסמיכות לתאריך מותה של הזמרת (יום שבת האחרון), נעלמת עם החשיפה אל התמונה הראשונה. את גל גדות אפשר לזהות בקושי רב מתחת לאיפור והטונים המונוכרומטיים, המזוהמים, שפורטים היטב על הרגש. זווית הצילום הקלאסית, הישירה כל כך ושאינה מוכרת דבר מלבד את מושא הצילום, מנטרלת גם את האחרון הספקנים ומשקפת כנות, כמו גם רצון לנגיעה אחרונה באישה שמתה צעירה והספיקה לשמש מוזה ללא מעט מעצבי אופנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זה היה רעיון של לימור", מספר חסון. "ביום שבת שמענו על המקרה, וביום שני האחרון היו לנו צילומי פרסומת לקסטרו, לקראת עונת החורף. לימור דיברה איתי ערב לפני כן, והציעה את הרעיון. האמת שלא חשבנו על זה יותר מידי, ורק בסוף היום נתנו לזה כמה טייקים. הלוק פשוט ישב על גל בול".

במהרה מתגלה שכוחו הגדול של רצף הצילומים הזה, שמתמקד כולו בצילומי תקריב פנים שאינם חושפים כמעט שום בגד, נעוץ בדרך בה נוטרלה הקלישאה. לא בגלל שהוא לא מזכיר את וויינהאוס, זה דווקא נעשה היטב, אלא שהרצף שופך אור על האופן בו דמותה של הזמרת דירבנה את כל אנשי ההפקה, שבדרך כלל משתפים פעולה למען מטרה מסחרית, להחצין גוון אחר באישיותם, שאינו היה מוכר עד כה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בהתחלה חששנו שזה אולי לא מתאים", מספר חסון על ההסתייגות הראשונית למחווה, "אבל החלטנו לעשות את זה בכל מקרה, בלי קשר לקסטרו. זה היה מרגש באמת". הצילומים עצמם, עובדה שהתמונות לא מסגירות, לקחו זמן קצרצר והאווירה על הסט הייתה רחוקה מלהיות טעונה. "שמנו את המוזיקה של וויינהאוס ברקע. עשינו את זה מאוד בקלילות, זה לקח בסך הכל חצי שעה לצלם את הכל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"התחבאתי קצת מאחורי השיער והאייליינר", אומרת גדות על החלק שלה בפרויקט הקטן. "זה היה משהו מאוד ספונטני, שהחלטנו לעשות אחרי כל מה שקרה ביום שבת. בכלל, היא באה מעולם המוזיקה, ומוזיקה הולכת יד ביד עם אופנה".

"לי זה הרגיש מאוד נוח", אישרה גדות כשנשאלה האם זה לא היה מוזר לעטות את דמותה של מישהי שעברה מן העולם רק לפני יומיים. "לא הכרתי אותה. מבחינתי זה כמו הפקות מחווה למרלין מונרו". עם זאת, לצד האווירה הרגועה, יש משהו אחד בתחפושת הזו, שגרם לדוגמנית להתלהב. "הדבר היחיד שהגניב אותי זה הקעקועים, כי לי אין. תמיד רציתי ומאוד התחברתי לקעקועים. אבל לכל אחת מאיתנו יש סגנון מאוד שונה. היא הייתה מוחצנת, ואני יותר לכיוון הקלאסי, השמרני. הלוואי ויהיה לי האומץ לעשות בעתיד".

דוגמנית: גל גדות
צילום: דודי חסון
סטיילינג: לימור זהר שביט לקסטרו
איפור: ערן פאל
שיער: שגיא דהרי
עוזר צלם: מישה קמינסקי

הסטייל האלמותי של איימי וויינהאוס

פרידה בתמונות מאיימי ווינהאוס

סיקור מיוחד: איימי וויינהאוס 1983-2011

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully