וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה מין גן משחקים זה? ילדות מדגמנות אופנה

7.8.2011 / 11:29

תילן בלונדו בת ה-10 המדגמנת בגדים למבוגרים, עוררה סערה בסופ"ש על רקע הטענה כי התמונות מעודדות לראות אותה מזווית מינית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תילן בלונדו בתמונה מתוך הפקת ווג פריז בכתבת תוכנית 'גוד מורנינג אמריקה' של רשת איי.בי.סי/מערכת וואלה!, צילום מסך

תילן בלונדו, דוגמנית צרפתייה בת 10, עמדה במרכז פולמוס סוער במהלך סוף השבוע האחרון, שעסק בסוגיית מיניות של ילדות ובנות עשרה בתעשיית האופנה. הקטנטונת היפה, בתם של כדורגלן העבר פטריק בלונדו ושדרנית הטלוויזיה שהפכה למעצבת אופנה ורוניקה לוברי, הצטלמה בינואר השנה להפקת אופנה בווג פריז, בגיליון שערך כעורך אורח טום פורד. על רקע הצגת בלונדו בביגוד נשים בוגרות ובפוזות שהיו מי שראו בהן פרובוקטיביות, עוררה ההפקה כבר אז מחלוקת והעלתה שאלות בדבר שיקול דעתה של עורכת המגזין קארין רויטפלד.

פרנסואה פינו, יו"ר חברת האחזקות PPR המחזיקה בבעלותה מותגי אופנה יוקרתיים, ראה בהפקה חוסר טעם משווע ואיים להפסיק את פרסום מודעות מותגי החברה במגזין (ומדובר בין היתר, במודעות איב סן לורן וגוצ'י). ההודעה במקביל על עזיבתה של רויטפלד את המגזין, השקיטה את הרוחות, עד לאחרונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
ילדות בהפקת Cadeaux של ווג פריז, ינואר 2011. Sharif Hamza,
תילן בלונדו בהפקת ווג פריז, ינואר 2011/Sharif Hamza

כתבת תוכנית הבוקר 'גוד מורנינג אמריקה' של רשת ABCהאמריקאית מיום חמישי האחרון (4 באוגוסט) אשר עסקה בנערות צעירות בקמפיינים פרסומיים באופנה, כמו היילי סטיינפלד למיו מיו ואל פנינג למרק ג'ייקובס, הציגה את תמונות תילן מהפקת ווג פריז באופן שיפוטי ועוררה מהומה. קואה בק, סגנית עורכת mommyish.com, אתר נשים פופולרי לגילאי 30-45 , אשר התארחה באולפן התוכנית הוותיקה, אמרה כי "תמונות אלו מעודדות לראות אותה מזווית מינית". מאז, ספרת הבלוגים ברשת, כמו גם תוכניות טלוויזיה ואינספור אתרים, חלקם כלל לא מתחום האופנה, עוסקים ללא הרף בסוגיית תילן בלונדו.

שדרנית הטלוויזיה הצרפתייה ורוניקה לוברי ובתה תילן בלונדו, נובמבר 2005. Frederic SOULOY, GettyImages
תילן ואימה שדרנית הטלוויזיה ורוניקה לוברי/GettyImages, Frederic SOULOY

המהומה הובילה להתערבותה של אימה של תילן, ורוניקה לובורי אשר אמרה לז'אן מרק מורנדיני, עיתונאי צרפתי העורך את הבלוג הצרפתי הפופולרי public.fr: "אני מוצאת שפרסומות 'פטיט באטו' [מותג ביגוד ילדים צרפתי] עם ילדות קטנות בנות 11 עם פטמות בולטות הרבה יותר מזעזע. הבת שלי אפילו לא עירומה, אין צורך להגיב בחוסר פרופורציה".

היא גם החליטה על סגירת עמוד הפייסבוק של קבוצת תילן, כמו גם את טמבלר Thylane Blondeau Pictures, (ששמו המקורי היה Fuck Yeah Thylane Blondeau) ופירסמה את ההודעה הבאה: "שלום לכולם, אני אימא של תילן. משהו רע מתרחש כעת בעניין תמונות שלה מלפני 8 חודשים והיא לא יודעת על כך. אני רוצה להגן עליה מעומק לבי. היא כל כך צעירה. אז אנחנו סוגרים את הקבוצה בינתיים. אני יודעת שכולכם אנשים טובים שאוהבים אותה. אז, נשיקות לכולם". עמוד הפייסבוק האישי של תילן, לעומת זאת, עדיין פעיל.

מכל מקום, חיפוש תילן בלונדו (Thylane Blondeau) בגוגל מעלה מאות אלפי תוצאות. מרבית האתרים מציגים את תמונות הפקת ווג פריז, אולם חלקם מציגים גם תמונות דוגמנות אחרות מן הקריירה שלה שהחלה כבר ב-2006 כשהופיעה לצד דוגמנית בוגרת בתצוגת אביב/קיץ 2007 של גוטייה בפריז.

תילן בלונדו (מימין) בתצוגת אביב 2007 של גוטייה בפריז, אוקטובר 2006. GettyImages
תילן בת ה-5/GettyImages

על תמונות האופנה והיח"צ של תילן שמופיעות במקומות אחרים מלבד ווג, אחראית הצלמת דני ברובייקר המתמחה בצילום ילדים וצילמה בעבר גם את בריטני ספירס הצעירה. ברובייקר פנתה לרבים מן הבלוגים והאתרים אשר פירסמו את תצלומי תילן שלה בבקשה להסירם על רקע "נימה שלילית" הנלווית, לטעמה, לפרסומם. כותרת משנה בעמוד הפייסבוק של הצלמת אומרת: "גדלתי על הקוד האינדיאני. הקוד, אשר מכבד ילדים, אך עדיין מאפשר להם חופש ביטוי עצמי". אמירה שיש בה צידוק רטורי לעבודתה עם תילן בלונדו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התעלמות מתמונות אחרות כמו אלו. תילן בלונדו בווג ילדים, אפריל 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

שאלת העסקת נערות בתחילת גיל העשרה בקמפיינים פרסומיים הפונים לנשים בוגרות יותר והפקות אדיטוריאליות היא במקומה וראויה לדיון, אך אין לשכוח שתמונות תילן בכתבת 'גוד מורנינג אמריקה' הוצאו מהקשרן המקורי בווג פריז - הפקה שניתן בהחלט לראות בה כלא יותר מתיעוד של ילדה ששיחקה בלהיות גדולה עם הבגדים של אמא. לא מפתיע שיש מי שמוצא שתמונות המציגות בת 10 בשמלות ערב, עקבים גבוהים ואיפור כבד הן מטרידות, אבל יש לקחת בחשבון שלא הייתה כל התייחסות לדבריה של קארין רויטפלד שהסבירה את הנקודה מאחורי ההפקה ואמרה שמרבית הדוגמניות בתעשייה היום הן במפורש ילדות בגילן ובטבען. ילדות ממש כמו תילן בלונדו.

מה דעתכם על ילדות שמדגמנות למבוגרים? חמוד או מזעזע? בואו להצביע בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • דוגמניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully