וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התצוגה של קסטרו: אומץ אמיתי

לירוי שופן

15.8.2011 / 8:24

מי שחשב שקסטרו נמצאת במסלול הישיר לאבדון, גילה אחרי תצוגת החורף שהמעצבים לחצו שם על כפתור האיתחול, והתאבדו על הבמה באחת הקולקציות הטובות של המותג

יח"צ - חד פעמי

אחרי עונות רבות מדי בשנים האחרונות, בהן עודדה קסטרו את הציבור להאמין שאופנה מקומית היא נחותה ושמרנית ביחס לאחיותיה המיוחסות במערב (החטאתם של בלוקי הצבע בעונת הקיץ הייתה בלתי נסבלת), תצוגת האופנה לחורף 2012, שהתקיימה אמש (ראשון) במרכז הירידים בתל אביב, התבררה כצעד בונה אמון מול הקהל שנטש אל מחוזות זרים, ולא רק משום שהרכב המוזיקה TYP, אותו מוביל עברי לידר, סיפק את הפסקול בהופעה חיה.

תמונת הסיום של התצוגה, שהייתה מורכבת מצבא של דוגמנים ודוגמניות שדמו לרצף צללים בעלי זוהר שחור, הוכיחה שהיה זה ניסיון כן, בוטה, נוכח, ומלא רצון, להעמיד את הטובה שבהצעות האופנתיות. בין שמלות מקסי עשויות שיפון מנוקד ושקוף ועד גברים בשכמיות עור וכובעי בורסלינו רחבי תיתורה, ספק אם היה אדם אחד בקהל הרב שפקד את המקום, שלא הבחין כי מישהו בקסטרו פשוט התאבד על המסלול, ונתן את כל מה שיש לו. המעצבים הציגו את כל הקלפים המנצחים שהיו להם ביד והוכיחו - למרות החטאות שיש לתת עליהן את הדעת - כי בשעת השין יש צורך לבטא אומץ אמיתי בכל קפל. היה זה רגע בו הרשת הישראלית, ששואפת להציב את עצמה בלב הקטגוריה התובענית של תרגום טרנדים למושגים נגישים, פעלה בכל נימיה הדקים להרים את ראשה אל על ולהציב לעצמה מופע מפואר שאינו נופל בכוונותיו מאף רשת אופנה אחרת.

קסטרו - סתיו 2011. דודי חסון,
גלאם סבנטיז דביק ומהנה. קסטרו, חורף 2012/דודי חסון

מבלי להתחשב בסיפור ההשראות העונתי שעסק ברומנטיקה של דייגים, קסטרו יצרה את העתיד שלה מחדש. מצד אחד, הפנתה הקולקציה מבט אל האופנה העילית, כשניכרת במיוחד השפעת הסבנטיז הנוצץ ועתיר שובלי המשי הצבעוניים, כפי שניסח אותו בית האופנה גוצ'י, או הדרמה האיימישית הסגפנית של דיור בקרב הגברים; ומצד שני, נראתה התכתבות מסיבית עם רעיונות חדים אך כאלה שפשוט לעקוב אחריהם, המתרחשים באופנת המעצבים האורבנית, זו היקרה פחות ומכונה 'קונטמפוררי', כפי שהוכיחה שורה של פריטים שחלקו כבוד, אם אפשר לנסח זאת בעדינות, לפיליפ לים או למותג הג'ינסים השבדי אקנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמץ גברי בקולקציות הנשים. קסטרו, חורף 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

השילוב בין שני הקצוות התברר כדרך המלך – הוא יצר אופנה זוהרת לפרקים ובעלת זיק של לכלוך עירוני בריא שהיה מודע לתעוזה שנשתלה בו אחרי שנים בהם הייתה חסרה. מרבית העיצובים הצטיירו כמלאים בביטחון עצמי, שיטה בדוקה ליצירת סקס אפיל.

רוצים לראות עוד מהקולקצייה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו

התצוגה נפתחה עם תחושת השחרור המיני של שנות השבעים. דוגמניות בכובעים גבריים ועתירי צבע, כמבע מושלם של מסתורין, טופפו על המסלול בקוקטייל של שמלות מקסי ארוכות ומסתלסלות באוויר, בצבעים קטיפתיים של חלודה, טורקיז-עמוק וגווני חרדל או בחצאיות עיפרון, חלקן עשויות עור רך – חומר עקרוני שהשתלב כחוט ארוך בכל הקולקציה - ומעליהן חולצות שיפון דקיקות. לרגליהן, מוקסינים סגלגלים או בגוון בז' חיוור הנישאים על עקב עץ נוקב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצד הצגת גרסאות מוצלחות לשמלה האולטרה-נשית שלבשה גל גדות לפרימיירה של מהיר ועצבני 5 בארץ, היה גם מה שהפריע את מיצג היופי הזה, כמו למשל המעילים. חלקם אמנם הצטיינו, כפי שהדגים אחד סגול בגזרת שמלה בעל צווארון מעוגל, אבל אחרים הסגירו את מוצאם הבעייתי של החומר ממנו הם עשויים, או משקלו הנמוך של הבד, שסתר את אווירת היוקרה שהיתלה בעין לפרקים ארוכים.

עם התקדמות התצוגה, עיצובי הנשים הלכו והפכו נוקשים יותר, מחליפים את הנשיות בשמץ הגברי השולט בעונת החורף הנוכחית. בתחילה, מראות מחוספסים וצבעוניות אפלה של גווני חום ואפור, כמו שמלת מיני שהייתה מורכבת משני בלוקי צבע ערפיליים, ולקראת הסיום – תזמורת של דרמה ואנדרוגיניות. חליפת קטיפה שחורה שנלבשה עם חולצה לבנה מכופתרת שימשה כהצעה עתירת ברק עמום לחליפת הטוקסידו, כשמנגד חצאיות ארוכות עד קו הרצפה, עשויות טאפט קשיח, ציירו דמות של אדונית לילה עזת רגש ומסוגננת בשלמות.

גם אם הדבר אינו ניכר עדיין בשטח החנויות של קסטרו, זו הייתה הופעתו המשכנעת והמסקרנת ביותר של קו הנשים מזה זמן רב מאוד, שבאחת העלה לא רק את הרף של עצמו, אלא של התרחשויות אחרות הסובבות אותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעליים וגרבונים מודפסים/מערכת וואלה!, צילום מסך

קסטרו מן, שחוגגים כעשור בימים אלה, היו הגורם שהזניק את המתרחש מתצוגה מסחרית סוחפת לפרקים ומצודדת, למפגן כוח שוצף, שספק אם ניתן לכמת את השפעתו המרטיטה. המעניין היה, שמקורות ההשראה, קרי אותו סיפור דייגים וחופים נטושים, סחפו את הסטודיו לעיצוב אל ים פתוח ומחוזות בלתי צפויים. המחוז הראשון כלל פיסות מעולם סטודנטיאלי ואתלטי, כפי שהשתבר דרך מעילי דאפל ברכיסת לולאות חבל, מעילי פרקה העשויים בדים בצבעים בוהקים, סווטשירטים קצרי מכפלת או ווסט קווילט תפוח. המחוז שני, לעומת זאת, פירש באופן אקסצנטרי מסורות עולם ישן ופורופורציות מודרנית, כמו אחד הפריטים הזכורים ביותר בקולקציה – חליפה מחוייטת העשויה בד סרוג בטקסטורת 'פייר-אייל' צפופה, המלווה מכנסי הרמון קצרים, מדלדלים ותואמים.

ראוי להתעכב על הפיתוח המסיבי של הפריטים המחוייטים בקולקציית הגברים. את מקומה של החליפה הקלאסית העייפה, תפסו נערות חינניות ומסעירות בהרבה, כאלו העשויות קטיפה בצבע יין וקרמל שרוף או אחרות בטקסטורת מיקרו-קורדורי המזמנת ליטוף מסיבי. גם הגזרות עצמן הפכו מדויקות יותר, כשהבלייזרים מלווים בדשים רחבים ומחודדים, כרמז לגבריות עזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראוי להתעכב על פיתוח הקולקציה המחוייטת לגברים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקראת סופה של התצוגה, הושג שיאה של קולקציית הגברים, שהתכתב עם כתב ידם של המעצב הבלגי קריס ואן אש (דיור) ולוקאס אוסינדריוור (לנווין). עם זאת, דבר לא נעשה בנאלי. אלא, הומחז לכדי תיאטרון של גותיקה איימישית, טרנדית ומרתקת (אפילו זורו עלה בתודעה לרגע אחד), המלווה במכנסי לבד רחבים פי כמה מהמקובל, סריגי פולו דקים המשווים גו זקוף, ושילובים יוצאים מהכלל של עור שחור, הן כשכמיות והן כמכנסיים. כל אלה, ביחד ולחוד, לא רק יצרו פקטור יוקרה חדש עבור קסטרו, אלא מימשו רגע בו צמא לתעוזה הופך רווי.

וידאו:
צילום: דייב שחר
עריכה: אלונה שחר

צילומי קטלוג: דודי חסון

טווח מחירים: נשים: מעילים: 299-1,499 שקלים; סריגים: 100-259 שקלים; ג'ינסים: 160-499 שקלים; שמלות: 159-359 שקלים; נעליים: 169-399 שקלים
גברים: מעילים: 229-1,199 שקלים; סריגים: 129-359 שקלים; חולצות: 80-259 שקלים; מכנסיים: 199-399 שקלים; נעליים: 179-649 שקלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רומנטיקה של דייגים?/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully