וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צילום סקסי של בת 15 גורם לשערוריה

21.8.2011 / 19:14

הוריה של היילי קלאוסון, קליפורנית יפיפייה, תובעים צלם ואת רשת 'אורבן אאוטפיטרס' על רקע צילום "זימה בוטה" של בתם. סכום התביעה, אגב, 28 מיליון דולר

בדצמבר האחרון הוצגה במסגרת מדור 'מודל 2011' של וואלה! אופנה היילי קלאוסון, דוגמנית מבטיחה בת 15. קלאוסון, קליפורנית בלונדינית תכולת עיניים בגובה 1.80 מטר היא היום אחת הדוגמנויות העסוקות בתעסוקה ומאחוריה, למרות גילה הצעיר, עשרות תצוגות קוטור והפקות אדיטוריאליות במגזיני אופנה נחשבים. השבוע שמה עלה לכותרות בהקשר פחות נעים – תביעת ענק בסך 28 מיליון דולרים שהגישו הוריה לאחר שתמונה סקסית בכיכובה, אותה לדבריהם לא אישרו, מצאה את דרכה אל חזית חולצת טי הנמכרת ברשת הפופולרית אורבן אאוטפיטרס.

הדוגמנית היילי קלאוסון בהפקת אופנה, אפריל 2010. Jason Lee Perry, סריקה
היילי קלאוסון, אז בת 15, בתמונת המריבה/סריקה, Jason Lee Perry

בתמונה המדוברת, אותה צילם במרץ 2010 ג'ייסון לי פארי, נראית קלאוסון ישובה הפוך על מושב אופנוע ובפישוק רגליים. במסמכי התביעה אשר הוגשו בבית משפט פדרלי במנהטן התנוחה תוארה כ"נשר מפושק". עוד נאמר בתביעה כנגד הצלם כי "אזור המפשעה הוא הנקודה המרכזית בצילום. הסגנון עלול לגרום לצופים להאמין שהם רואים שיער ערווה ושהתמונה היא כעת מוקד לאינטרסים חשקניים ועלולה לשמש כתמונת דסקטופ של פדופילים".

לטענת ההורים, שכאמור תובעים הן את הרשת והן את הצלם, קיים אלמנט "זימה בוטה" העלול לסכן את המשך הקריירה של בתם וייתכן שאף הופרו בה חוקי העסקת קטינים בדוגמנות.

נטען על ידי התביעה, כי הצלם המתמחה בצילומי טופלס התחייב לא לעשות כל שימוש בתמונות לאחר שקיבל תלונה מאת מי שהיה אז מנהלה של הדוגמנית בסוכנות פורד. למרות זאת, התמונה (ותמונה נוספת של קלאוסון מחזיקה פחית בירה) פורסמה במגזין הגרמני Qvest ולאחרונה אף על חולצות טי הנמכרות בבוטיק בלוס אנג'לס בשם 'דם הוא השחור החדש' (Blood is the New Black), כמו גם בחנויות רשת 'אורבן אאוטפיטרס'.

הצלם בן ה-32, לעומת זאת, מתעקש שהורי הדוגמנית נכחו כל זמן הצילומים ואישרו בפניו את השימוש בהן. כמו כן הוא טוען שהתמונות המדוברות נגנבו ממנו והודפסו על חולצות טי לאחר שפורסמו במספר בלוגים. עד יתבררו הדברים, הוסרו כל החולצות ממדפי בוטיק Blood is the New Black. 'אורבן אאוטפיטרס' מצידם טרם הגיבו על התביעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קלאוסון בתמונה נוספת אותה הפקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זוהי לא הפעם הראשונה שרשת 'אורבן אאוטפיטרס' מעורבת בנושאים שנויים במחלוקת, במיוחד כאלו הנוגעים לתחומי אתיקה ודת. ב-2003 נמכרה חולצת טי עם הכיתוב: "כולם אוהבים בחורות יהודיות" עם הדפסי שטרות דולרים מסביב; ב-2007 הוצעו למכירה כאפיות אשר תוארו כ"צעיפים אנטי מלחמתיים"; ב-2010 החברה הואשמה בהעתקת עיצובי אמנים לא ידועים מברוקלין. תקריות אלו ואחרות הובילו להורדת המוצרים הבעיתיים מן המדפים, וכפי נראה, גם חולצות היילי קלאוסון יורדו בקרוב. השאלה הנותרת היא האם החברה תיאלץ גם לשלם עבור הנזקים שגרמה הפעם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היום בת 16. היילי קלאוסון במגזין ווג רוסיה החודש/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • דוגמניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully