וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבעי הקיץ של העונה הקרה: חורף 2012 של דניאלה להבי

לירוי שופן

12.9.2011 / 7:29

טרנדים זו כבר לא מילה גסה בדניאלה להבי, שמציגים החורף תיקים בגוונים נועזים ונעליים שנראות כמו מיני-בלוקי צבע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיק-סל העשוי מבד ממולא כשמיכת פוך/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אחרי 7 שנים של עיצוב נעליים, ו-22 שנים של עיצוב תיקים, אנחנו מרגישים קצת יותר נוח להעז, ולהכניס לקולקציה עיצובים שהם לא בהכרח מונעי ביקוש אלא מונעי מגמות", מאשר אורי להבי, מנכ"ל מותג מוצרי העור דניאלה להבי, את השינוי הניכר בקולקציות האחרונות, שבאופן מופגן מתרחקות מסגנון אולטרה-פרקטי ופשוט ומתקרבות יותר אל מה שניתן לכנות 'אופנה'.

בעונה הקודמת הושק שיתוף פעולה עם המעצבת ניבי ברקר, הורחבה קבוצה של תיקים בעלי חזות נוצצת ועתירת טקסטורות ופותחה מיני קולקציה של תיקים ברף מחיר הנמוך מאלף שקלים. בקנה עוד כמה רעיונות שמטרתם לשכלל את ההיצע בדניאלה להבי, כמו כוונה לפתח את קו גברים, ייתכן עם מעצב ייעודי, ולהמשיך לשתף פעולה עם אמנים מתחומים שונים לטובת קולקציות במהדורות מוגבלות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיק מתקפל ואולטרה מינימליסטי בצבע עז. דניאלה להבי, חורף 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

על אף שיש עוד כברת דרך, קולקציית חורף 2012 ממחישה את המהלך שנרקם בדניאלה להבי, והיא בהירה, עזה ואקלקטית לחיוב. במידה מסוימת, היא מנסה לאחד בין שני עולמות - בין כתב ידה של להבי כפי שהיה מוכר בשני העשורים האחרונים, לבין מספר לא מבוטל של עיצובים שראשם מופנה קדימה. ייתכן שמסיבה זו, ההשראה העונתית מורכבת מקצוות מנוגדים. האחד, מסע נוסטלגי שמניח את ראשו על תיקים וילקוטים חרדליים-אדמוניים וסוגרי מתכת זהובים ובולטים; השני, סיפור פוטוריסטי ("מסע אל הירח") שהוליד צבעים כסופים ומחשמלים וטקסטורות גיאומטריות, כמו נקודות בולטות.

כפי שלהבי רמז בעצמו, טרנדים הם כבר לא מילה גסה ולעיתים עדיף להתל בקלאסיקה מאשר להתבוסס בה. מתקפת הצבע שחווה עולם האופנה מוצאת את מטרתה גם כאן: תיקי צד מינימליסטיים בצבע אדום בוהק, כזה שיש בו שמץ של כתום, צמידי עץ מצופים עור קרוקו סגול או נוכחותו המבורכת של כחול רויאל, היוצר הבזקים כמעט ניאוניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התרפקות נוסטלגית על סוגרים זהובים וגדולים מול צבעים בוהקים ומטאליים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעבר לקשת הגוונים הקייצית דווקא בעונת החורף, קווי העיצוב עצמם השתכללו והטקסטורות הועצמו. המהלך ניכר היטב בתיק גב בוהמייני עשוי עור דמוי קרוקו בגוון טבק, הנאסף כשקית; או בתיק-סל אפרפר בעל פתח מכווץ בשרוך מנוצה אשר נתפר מבד ממולא כשמיכת פוך, פרט מחושב המשרטט בו צללית תפוחה המעצימה את קפליו הדרמטיים. מנגד, שורה של תיקים נלקחו אל הקצה המינימליסטי (וכאן אפשר להכניס את תרומתה של פיבי פילו המודרניסטית מ'סלין'), כמו תיק נשיאה המתקפל בחציו למעין קלאץ' אלגנטי ונטול דיטיילים לחלוטין. עם זאת, עדיין נותרו בשוליים מספר דגמים פשטניים ושמרניים - כתיק מעטפת קטן במלווה במעין לולאת עור בחזיתו - שלמרות מחוייבותם לקהל הלקוחות הוותיק של המעצבת נדמים שטוחים מעט, דו מימדיים, ובעיקר כדורשים חשיבה מחודשת. הרי עולם האופנה, אם כבר במגמות עסקינן, הולך ונעשה תובעני יותר ללא הרף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קפיצה דומה בכל הקשור לעושר הוויזואלי מתקיימת גם בקולקציית הנעליים, שעברה מקצה גדילה משמעותי העונה. מלבד הכנסתו של אימום חדש ומחודד מעט, הדגמים מבטאים את החיוניות הפושה בקולקציה ומתפקדים כמיני-בלוקי צבע או טקסטורה. נעל עקב, שגפתה נחגרת סביב הקרסול, מוצגת בשילוב של עור כתום ועור חום; אחרת בעלת עקב מפוסל ושרוך, דווקא בכחול עז ושחור. החיבורים האלה, כמו גם נעל אדומה שעל חרטומה פיסת עור משולשת באדום חד יותר או אוקספורד שטוחה המשלבת עור חתול-ים, מצליחים לעורר שמץ מודרני המתגלה כמחמיא.

לאחרונה חזרו נציגי דניאלה להבי מתערוכות לקניינים בארצות הברית, מתוך מטרה להכיר את שוק חוץ לארץ. "למדו המון", ציין להבי עם שובו, "הקהל בניו יורק מעדיף תיקים עם נוכחות, הרבה יותר מאשר תיקים פרקטיים". מכירות הקולקציה הנוכחית, שהיא כאמור מכוונת אופנה יותר מבעבר, עשויה לגלות שהקהל הישראלי נמצא לא רחוק משום. אחרי הכל, דגם אחד של תיק סגול בקולקציה כבר סולד אאוט.

תיקים: 490-2,250 שקלים; נעליים: 890-1,790 שקלים; ארנקים: 290- 690 שקלים; אביזרים: 50-390 שקלים

(צילומים: יח"צ)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עור חתול-ים על נעל שטוחה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully