וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה חושבים ב-H&M על הקולקציה של ורסצ'ה?

לירוי שופן

13.11.2011 / 12:14

האם זו אכן קולקציה קשה מידי לעיכול ולמה דונטלה ורסצ'ה הסכימה לשתף פעולה אחרי שיצאה נגד הרעיון? המנהלת היצירתית של H&M בראיון מיוחד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך תצוגת האופנה של ורסצ'ה ל-H&M בניו יורק/מערכת וואלה!, צילום מסך

הספקות ביחס לקולקציית הקפסולה של ורסצ'ה ל-H&M מקבלים מימדים אמיתיים במפגש הפיזי איתה, ומה שנחשד עם פרסום הקטלוג, מתברר כמציאות – מדובר בקולקציה קשה, המצריכה שליפה זהירה, אולי זהירה מידי, של פריטים לבישים מתוכה.

אמנם ניתן לאתר בה מספר פריטים מעוררי חיו?ת, כמו מעיל צמר בעל שרוולי עור לגברים או טרנץ' זרוע ניטים זהובים לנשים, מרשים בצורה יוצאת דופן, אולם המסר הכללי שעולה ממנה הוא ששיתוף הפעולה הזה צלל עמוק מידי ורחוק מדי, אל השורשים ההיסטוריים של בית האופנה.

הנבירה בארכיון של ורסצ'ה, מוכיחה שחלקים נרחבים מהקולקציה נוצרו בהשראת קולקציות קודמות של בית האופנה, אך מה שהיה סימן לגאונות לפני כעשרים שנה, אין לו דבר במשותף עם האופנה העכשווית. בניגוד לחבירה אל לנווין בשנה שעברה – בית אופנה ששנות התהילה המודרניות שלו היו כולן בעשור האחרון ועל כן הפריטים שהוצעו במסגרתה היו רלוונטיים - זו הנוכחית מבקשת לעשות משהו שהוא בלתי אפשרי במסגרת הזיכרון הקלוקל של האופנה – להחזיר את הזמן לאחור, לא כהתרפקות נוסטלגית או חוויה משוחזרת, אלא כניסיון לחיות אותו מחדש במלואו, כפי שהוא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רלוונטי יותר או רלוונטי פחות?/מערכת וואלה!, צילום מסך

אל בעיית הסגנון המוחצן והפומפוזי של הקולקציה, מצטרף עניין נוסף – רמת הגימור הבלתי אחידה של הפריטים. לצד הפריטים המחויטים, סריגי הקשמיר, פריטי העור וחלק משמלות המשי המציעים גזירה נאה, נראו החטאות תפירה רבות מידי, המחבלות בתחושת היוקרה המתבקשת, שהיא למעשה הבסיס לכל הפרויקט. ניטים על שולי חצאית או גופייה, המותירים אחריהם שובלים של דבק ונבואה לנשירה; סנדלי עקב המגלים חזות רעועה, או סגירה בלתי אפשרית ומרושלת בסניקרס לגברים, מרמזים על קיצור תהליכים בלתי מחמיא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרגרטה ואן דר בוש עם דונטלה ורסצ'ה באירוע ההשקה לקולקציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם H&M, שביססו את תהילת העולם שלהם על היכולת לשים את האצבע על המקום הנכון, פספסו הפעם? "אנחנו בטוחים שהקולקציה תמצא את דרכה לקהל רחב ומגוון", אומרת מרגרטה ואן דר בוש, המנהלת היצירתית של H&M, בראיון שנערך עמה באמצעות הדואר האלקטרוני. "במובנים רבים, ורסצ'ה הוא בית אופנה מאוד אייקוני, וגם במרכז הענייניים, שוב, ברגע זה".

האם זהו תהליך יצירה משותף, או שאתם פשוט מייצרים עיצובים של אחרים? מה אתם הבאתם לפרוייקט ומה ורסצ'ה?
"אנחנו שואפים לשקף את הסגנון והאימג' של המעצב, ואנחנו סומכים על המעצב בכל הקשור לתהליך, למרות שיש הסכמה הדדית על הכיוון. אחר כך, אנחנו מחפשים את החומרים ומייצרים את הקולקציה, אם כי אנו תמיד קשורים לאורך כל התהליך."

לפי מה אתם בוחרים את המעצבים איתם אתם משתפים פעולה? האם אתם פונים אליהם, או שהם פונים אליכם?
"גם וגם. לפעמים אנחנו פונים אליהם, ולפעמים הם פונים אלינו."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפריטים המחוייטים גזורים בצורה נאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דונטלה הצהירה בעבר שהיא לא תשתתף בקולקציית קפסולה. מסתבר שהיא שינתה את דעתה. מעצבים בדרך כלל חוששים לשתף פעולה עם רשת גדולה כל כך? יש לך מושג מדוע היא שינתה דעתה?
"היא הסכימה באופן מיידי על הפרוייקט, לשמחתנו. זה היה מאוד נחמד לעבוד עם דונטלה, שהיא מאוד מתוקה, מקצועית ומלאת תשוקה כלפי אופנה, בדיוק כמונו."

קולקציות קפסולה נעשו מאוד נפוצות. את חושבת שהחיבור של רשתות עם מעצבים מתחיל להישחק? התחלתם לחשוב על רעיונות אחרים במקום?
"יש לנו תמיד המון רעיונות ופרוייקטים שמתרחשים. אבל אנחנו אף פעם לא מתכננים כל כך הרבה קדימה."

קטלוג קולקציית הנשים של ורסצ'ה ל-H&M

ואיך נראית קולקציית אביב 2012 של H&M?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • H&M
  • ורסצ'ה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully