וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם רף סימונס יעצב לדיור?

לירוי שופן

13.12.2011 / 11:56

המעצב הבלגי רף סימונס עתיד להיות המעצב החדש של בית האופנה כריסטיאן דיור, כך גורסות שמועות. האם המעצב הרדיקלי יחליף את אופנת הרחוב בהוט קוטור?

האם אחרי תשעה חודשים של שמועות וספוקלציות, סוף כל סוף ימצא המחליף לג'ון גליאנו בבית האופנה כריסטיאן דיור? יומון האופנה WWD.COM, יחד עם מקורות נוספים בתקשורת האופנה, גורס כי המעצב הבלגי רף סימונס, המחזיק בקו אופנה על שמו לגברים וגם בתפקיד המעצב הראשי לשני המינים של בית ז'יל סנדר, הוא המועמד המוביל לתפקיד, וכי הוא עתיד לחתום בקרוב על חוזה עם דיור.

ראוי לציין שדבר אינו נחתם והכל עוד עשוי להשתנות. כזכור, לפני כחודשיים געשה הרשת כאשר נודע כי בית דיור מנהל יחסים מתקדמים עם מרק ג'ייקובס לגבי התפקיד, אולם רגע לפני שהמינוי נעשה רשמי, הצדדים נסוגו ונכון להיום ג'ייקובס נותר המעצב הראשי של בית לואי ויטון, אותו הוא מוביל למעלה מעשור.

כך או אחרת, המינוי של סימונס (43), אם אכן יתרחש, מוזר במקצת. מדובר באחד המעצבים המשפיעים של דורו, הנמנה עם האסכולה הבלגית שהתבססה בשנות ה-90 באנטוורפן. עם זאת, סגנונו המינימליסטי-חתרני, שפעמים רבות מתמקד בפרשנויות רדיקליות ומושפעות מרד נעורים לבגדים קלאסיים (סימונס הוא שהציג באופן מגובש את הצללית הצרה שכבשה את עולם אופנת הגברים בשנים האחרונות), אינו עולה בהכרח בקו אחד עם השפה המזוהה עם דיור, המקדשת אלגנטיות פריזאית פזרנית ופונה אל קהל אחר לגמרי, מבוסס ומיושב למדי בדעתו.

פרט נוסף מעלה הסתייגות לגבי היתכנותו של המינוי. שמו של סימונס עלה בשבוע האופנה האחרון בפריז כמועמד להחליף את המעצב סטפנו פילאטי באיב סן לורן, ואף זכה לתמיכתה הפומבית של עיתונאית האופנה הידועה סוזי מנקס.

זאת ועוד, תפקיד המעצב הראשי בדיור, או ה'קוטורייה', יצריך את סימונס, שקשוב לאופנת רחוב יותר מאשר אופנה גבוהה, לקחת חלק בתחום מוכר לו פחות – הוט קוטור, כלומר התפירה העילית. זו מהווה מערך מפותח מאוד בבית האופנה המדובר, לצד אופנה המוכנה ללבישה (RTW).

אם אכן סימונס ימצא את עצמו בראש מחלקת הנשים של דיור, הרי סביר שהסגנון העיצובי עתיד להשתנות לחלוטין. בדיוק כפי שקרה עם הבלגי כריס ואן אש, המחזיק בתפקיד מעצב הגברים הראשי בבית האופנה וקרוב למדי לעולם התוכן של סימונס, שהפך את גישת הרוק אנד רול של דיור הום לעולם סגפני, חמור סבר ואולטרה-יוקרתי.

נטשה פולי בתצוגת קיץ 2012 של ז'יל סנדר במילאנו, ספטמבר 2011. Vittorio Zunino Celotto, GettyImages
קיץ 2012 של ז'יל סנדר בעיצוב רף סימונס/GettyImages, Vittorio Zunino Celotto
רף סימונס בסיום תצוגת קיץ 2012 של ז'יל סנדר. AP
סימונס בסיום תצוגת ז'יל סנדר לקיץ 2012/AP
  • עוד באותו נושא:
  • דיור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully