וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדי סלימן חוזר לעולם האופנה?

לירוי שופן

25.2.2012 / 21:40

שמועה חדשה בעולם האופנה גורסת כי הדי סלימן, מעצב הגברים החשוב של העשור הקודם, עשוי לקבל את תפקיד המעצב הראשי באיב סן לורן

רוחות דרמטיות של שינוי ממשיכות לפקוד את צמרת עולם האופנה. לאחר שהשבוע נודע כי המעצב הבלגי רף סימונס יעזוב את בית האופנה ז'יל סנדר, וכי סנדר עצמה תיכנס בחזרה למשבצת המעצבת הראשית של הבית אותו עזבה בתחילת שנות ה-2000, כעת מסתמן משחק כיסאות נוסף ברקע. סוכנות הידיעות AFP, כמו גם יומון האופנה WWD.COM, מדווחים היום (שבת) כי על פי מקור בפריז ישנו סיכוי ממשי שהמעצב הדי סלימן (43), מי שייסד לפני כעשור את קו הגברים של כריסטיאן דיור ונחשב לאחד הדמויות האייקוניות של העשור הקודם, יקבל את משרת המנהל קריאייטיבי בבית האופנה הצרפתי איב סן לורן.

עמנואל אלט והדי סלימן. GettyImages
הדי סלימן עם עורכת ווג פריז, עמנואל אלט/GettyImages

מסגרת הזמן מספקת תמיכה לדברים. בעוד כחודש עתיד להסתיים החוזה של סטפנו פילאטי, המעצב הנוכחי באיב סן לורן אשר מחזיק בתפקיד מאז פרש ממנו טום פורד, ב-2004. יתר על כן, כבר חודשים רבים סובבות שמועות בקשר לעתידו של פילאטי בחברה, כאשר אפילו שמו של סימונס עלה מספר פעמים כמחליף אופציונלי.

אם מינויו של סלימן אכן ייצא לפועל זו תהיה סגירת מעגל. הוא למעשה התחיל את דרכו בבית איב סן לורן ב-1996, לאחר שפייר ברז'ה, בן זוגו ושותפו העיסקי של סן לורן, מינה אותו בראש קו הגברים של הבית. ארבע שנים לאחר מכן, עזב סלימן לטובת ייסוד קו גברים חדש בבית האופנה כריסטיאן דיור (Dior Homme). החל מהקולקציות הראשונות עבור דיור, התברר שמדובר במהפכה של ממש. המעצב הצעיר קידם צללית נועזת לתקופה, שהייתה צנומה במיוחד והתבססה על הקוד המרדני של תנועות השוליים. הוא אף הפקיע את החליפה הגברית המסורתית מהסביבה השמרנית והמשרדית תוך שהוא מטעין אותה באפיל פאנקי, שהתחבב על דמויות כדיוויד בואי או פיט דוהרטי. תוך שנים ספורות המושג 'סקיני' והאפיל האנדרוגני, שקודם ללא הרף בעבודתו של סלימן, סחף את עולם האופנה כולו, נשים וגברים גם יחד.

ב-2007, כשהוא נמצא בשיאה של הצלחה ובמעמד של כוכב רוק, עזב סלימן בסערה את בית דיור. הסיבה המדויקת לא נודעה לעולם, אך יש הגורסים כי המעצב ביקש שליטה גדולה יותר על הקו, או לחילופין קו אופנה על שמו, שיכלול גם אופנת נשים. מאז, לא עסק בעיצוב אופנה והתמקד מלוס אנג'לס בפיתוח קריירת הצילום הענפה שלו, שתיעדה בתמונות שחור-לבן מהורהרות, את סצינות המוזיקה האלטרנטיביות והעולמות המשיקים לאופנה. עם זאת, שמר תמיד על קשר עם הנעשה בתעשייה, כשהוא מספק הפקות אופנה מרהיבות וקונספטים למגוון מגזינים, בדגש על הווג הפריזאי.

האם יקבל את השליטה על קו הגברים של סן לורן או על כל עשייתו של הבית? התשובות אינן ברורות וסביר שהערפל סביב שאלת ממשיכו של פילאטי יתפזר בסמוך לתצוגת האופנה שתתקיים בעוד כשבוע וחצי בפריז. אם השמועה תתגלה כנכונה, זו עשויה להיות חזרה גרנדיוזית מאין כמוה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך קמפיין חורף 2003-4 של דיור הום בניצוחו של סלימן. רוח של מרד ופאנק/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully