וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזיני ווג: מעכשיו בלי רזון מוקצן וילדות

6.5.2012 / 17:07

עורכות ווג עוטות חזות תקינה פוליטית ומפרסמות יוזמת בריאות חדשה ומפתיעה - לא עוד דוגמניות במראה חולני ולא עוד דוגמניות מתחת לגיל 16. האם יש סיכוי לשינוי ממשי?

הן לא תמיד מסכימות על כל דבר, ויש גם מי שטוען שקיימים שם זרמים תת קרקעיים של איבה, אבל בכל זאת התקבלה שם החלטה עקרונית בסוף השבוע האחרון. 19 העורכות של מגזיני ווג הבינלאומיים יקדישו את גיליונות החודש הבא לנושא הבריאות, וגם יפרסמו התחייבות בת שישה סעיפים כדי לקדם את הנושא, בעיקר בתחומים המשיקים לאופנה. עיקר הדברים - המגזין לא יעסיק דוגמניות שאינן נראות בריאות, או שטרם מלאו להן 16.

ג'ונתן ניוהאוז, יו"ר קונדה נאסט (קבוצת ההוצאה לאור של ווג) הודיע: "ווג מאמין שבריאות טובה היא יפה. עורכות ווג מסביב לעולם רוצות שהמגזינים ישקפו את התחייבותן לבריאות הדוגמניות המופיעות בעמודיהם, כמו גם לבריאותם של הקוראים".

עורכות ווג. GettyImages
ה"דודות" מווג/GettyImages

ווג החדש: גיל 16 ומעלה ובלי מקיאות בבקשה

מטרת היוזמה היא לשפר את תנאי עבודתן של דוגמניות, כמו גם לקדם דימויי גוף בריאים בקרב קוראים. בעוד שגילוי הדעת אשר התפרסם בווג האיטלקי תחת הכותרת "יוזמת הבריאות" (The Health Initiative) לא ממש מחייב ודומה יותר ללשון המלצה, היוזמה החדשה היא ללא ספק צעד משמעותי נוסף, העשוי, לאור מקומו של המגזין בעולם האופנה, להותיר אימפקט בקרב מלהקי תצוגות, עורכי אופנה והדוגמניות עצמן.

היוזמה כוללת כמובן גם את חתימן של עורכות ווג הידועות והמשפיעות ביותר: אנה ווינטור (עורכת ווג ארצות הברית), עמנואל אלט (עורכת ווג פריז), פרנצ'סקה סוצאני (עורכת ווג איטליה), אלכסנדרה שולמן (עורכת ווג בריטניה) ומיצוקו ווטנאבי (עורכת ווג ניפון).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התחילה בגיל 15. קרלי קלוס/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התחילה בגיל 14. היילי קלואסון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התחילה בגיל 15. לינדסי וויקסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

יחד עם זאת, יש לציין שאם היוזמה הייתה מתקיימת לפני מספר שנים, דוגמניות שהפכו היום לכוכבות כמו קרלי קלוס, לינדסי וויקסון או היילי קלואסון, היו צריכות להמתין לגיל 16 לפני שהיו מתנוססות על עמודי הכרום הנוצצים של המגזין.

מהיום, אם העורכות הידועות יעמדו בהתחייבותן, דוגמניות צעירות המגיעות לצילומים או אודישנים יתבקשו להציג תעודת זהות, ממש כמו בהזמנת משקאות חריפים בבארים ובמרכולים. דוגמנית מתחת לגיל 16 תישלח הביתה.

כמו כן, המגזין "יעודד" מפיקים ומלהקים לוודא שתנאי העבודה מאחורי הקלעים בתצוגות יהיו בריאים והוגנים ככל הניתן. מה שככל הנראה אומר חסל סדר אלכוהול, ג'אנק פוד, עשן סיגריות, קללות וצעקות מאחורי הקלעים. המגזין גם ייזום לטובת דוגמניות צעירות ומתחילות תוכניות הדרכה והנחייה מאת דוגמניות ותיקות ומנוסות יותר. המטרה היא להעניק אוזן קשבת וכתף לדוגמניות-נערות המוצאות את עצמן בבירת אופנה כלשהי, לא תמיד מבינות את השפה המקומית ולרוב חסרות ידע בסיסי בהתנהלות עצמאית רחוק מהבית.

העורכות התחייבו גם לא להעסיק דוגמניות הסובלות מהפרעות אכילה או כאלו שאינן נראות בריאות. במקום, הן יעבדו עם דוגמניות שבעיניהן (בעיני העורכות-דודות) "מקדמות דימוי גוף בריא". יש לציין, שסעיף זה לא בהכרח מבטיח ביטוי של מגוון מידות בווג. מניסיון עבר ידוע, שמה שבעיני רבים נחשב ל"רזה מדי", במרבית המקרים נראה נורמלי לחלוטין בעיני עורכות ווג.

  • עוד באותו נושא:
  • אנורקסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully