וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יזכה בתואר המעצב האמריקאי של השנה?

לירוי שופן

3.6.2012 / 17:52

הערב יתקיים בניו יורק טקס פרסי ה-CFDA, הקובע את מעצבי השנה בארצות הברית. נלחמים על התואר - התאומות אולסן ומרק ג'ייקובס. ג'וני דפ יקבל את פרס אייקון הסטייל

ג'וני דפ חובש כובע פדורה, פברואר 2011. Kevin Winter, GettyImages
אייקון סטייל? ג'וני דפ/GettyImages, Kevin Winter

ב-4 ביוני יתקיים בניו יורק טקס פרסי מועצת האופנה של אמריקה, ה-CFDA, המעניק פרסים למעצבי אופנה ומותגים בולטים בארצות הברית על פי בחירתם של 400 חבריו, יחד עם שקלול הצבעותיהם של עורכי אופנה ועיתונאים. הטקס נחשב כ'אוסקר האופנה' של המדינה, ולזכייה באחד מפרסיו מתלווה יוקרה גדולה, כמו גם הכרה וכיסוי בתקשורת העולמית.

את אחת ההפתעות ברשימת המועמדים מספקות צמד התאומות מרי-קייט ואשלי אולסן, שהמותג עליו הן חתומות, The Row, מועמד בקטגוריית 'מעצב השנה לנשים'. בניגוד לשאר המופיעים ברשימה – המותג הניו יורקי פרואנזה סקולר ומרק ג'ייקובס - שתי האחיות לא החלו את דרכן בתעשיית האופנה אלא בתוכניות בידור, ורק בשנת 2006 ייסדו את המותג המדובר. עם זאת, ולמרות התדמית הסגנונית שדבקה בהן, כבר הקולקציה הראשונה ביטלה כל ציניות שהופנתה כלפיהן בזכות גישה טהרנית לחומר, איכות וצללית. עם הזמן הן התגלו כמעצבות המסוגלות לנסח ביגוד יוקרתי, מעודן מאוד, בעל השפעות מינימליסטיות ואסייתיות, שהתחבב הן על מבקרי האופנה והן על הקהל, שמצדו, הפך אותן להצלחה מסחרית מרשימה.

קולקציית החורף המופתית של מרק ג'ייקובס
הטאץ' האסייתי של פרואנזה סקולר

קולקציית חורף 2012-13 של מרק ג'ייקובס בניו יורק. AP
עיצוב של מרק ג'ייקובס לחורף 2012. מועמד לפרס מעצב השנה לנשים/AP

אם השמות המועמדים בקטגוריית אופנה הנשים הם מוכרים למדי, הרי בקטגוריית הגברים המצב שונה במקצת. ברשימה נכללים המעצב ויליאם רייד למותג בילי רייד, המאופיין בסגנון פרקטי ומשחקים עדינים בפרופורציות הגבריות; המעצב פטריק ארוול, שאפשר לזהות בעבודתו מאפיינים פוטוריסטיים; והמעצב סיימון ספר, שלמועמדותו התלוותה דרמה קטנה לאחר שלפני כשלושה חודשים נודע כי הוא עזב את המותג על שמו, מסיבות הקשורות לאי רצונו לשחוק את רמת המחיר של עיצוביו. כך או אחרת, המועמד המוביל לזכייה הוא רייד, ולו בגלל ההצלחה התקשורתית לה הוא זוכה בשנים האחרונות.

קטגוריה חשובה נוספת בטקס הפרסים של מועצת האופנה היא פרס 'מעצב האקססוריז של השנה', אשר בה מופיעים שלושה מבין הכוכבים הגדולים של האופנה האמריקאית, כשההימורים אינם חד משמעיים לטובת אף אחד מהם. לצד אלכסנדר וונג, אחד המעצבים שמגדירים את הסצינה הניו יורקית העדכנית, שנודע בקו תיקים מושקע במיוחד המבטא את האיכויות המחוספסות והעירוניות המזוהות עם המותג, מועמדים פרואנזה סקולר (המותג היחיד המועמד בשתי קטגוריות השנה) וריד קרקוף. פרואנזה סקולר אחראים לעיצובי להיט, כדוגמת התיק הילקוטי PS1, שזכה לשורה של חיקויים ברשתות האופנה, כשלזכותו של קרקוף עומדים הישגיו במותג הנושא את שמו ומתיחת הפנים שהעביר את מותג מוצרי העור הוותיק Coach.

אפילו מישל אובמה אוחזת בתיק של ריד קרקוף

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
קולקציית חורף 2012-13 של פרואנזה סקולר בניו יורק. AP
פרואנזה סקולר לחורף 2012-13. מועמדים מובילים/AP

מלבד פרסים למעצבים אמריקאיים, מוקדשת גם פינה לאלה הפועלים במקומות אחרים. ריי קוואקובו, המוח הגאוני והיצירתי מאחורי המותג הצרפתי-יפני רדיקלי 'קום דה גארסון', שהייתה חלק בלתי נפרד מהאוונגרד היפני שהתעורר בשנות ה-80 של המאה הקודמת, תקבל את הפרס הבינלאומי, שהוא למעשה מעין הוקרה על מפעל חיים.

עוד זוכה ודאי, הוא ג'וני דפ, שיקבל את פרס 'אייקון האופנה'. לדפ מספר הופעות אופנתיות מתוקשרות, כשרבות מהן מאופיינות באפיל גראנג'י ובלתי מלוטש בכוונה, המערבל בין חליפות גזורות היטב, ציפורניים צבועות בלק או כובעי בורסלינו רחבי תיתורה, המשווים לו פעמים רבות מראה כמעט תלוש, אך עם זאת מגובש ולחלוטין נונשלנטי.

הוכחה לכוחו הגדל של האינטרנט באופנה מספקים צמד הבלוגרים, שהם גם בני זוג, גרנס דורה וסקוט שומאן, אשר יקבלו את פרס המדיה באופנה. דורה ייסדה את הבלוג הצרפתי המצליח שלה ב-2006, ומאז הוא מתעד, בפופולריות גדולה, אופנה, אנשים וחפצים דרך צילומים וציורים. לדבריה, היא פתחה את הפלטפורמה הבלתי אמצעית משום שהרגישה נתק בין המגזינים שעבדה בהם, לבין הקהל שקרא אותם. לעומתה, שומאן עומד מאחורי בלוג אופנת הרחוב הפופולרי ה'סרטורליסט'. הוא נחשב בעיני רבים כאחד החלוצים בתחום, והוליד לעצמו אין ספור חקיינים. לפני כשנה וחצי, מיטב צילומיו קובצו בספר תצלומים, שזכה להצלחה מסחררת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הבלוג של סקוט שומאן. יקבל את פרס המדיה/מערכת וואלה!, צילום מסך
קולקציית חורף 2012 של קום דה גארסון. AP
עיצוב של ריי קוואקובו. תקבל את פרס האופנה הבינלאומי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully