וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו כדור דיסקו בחדר חשוך: H&M לחורף 2012-13

לירוי שופן

5.6.2012 / 13:47

עיצובים מפוצצים באבנים נוצצות וחרוזים, מכנסי לורקס והמון פריטי אוברסייז מוכיחים כי H&M לוחצת חזק על הדוושה לקראת חורף 2012-13. קולקציית הגברים עדיין מטפסת בעלייה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חגורות פפלום ופריטים זרועים באבנים מזוייפות. H&M לחורף 2012-13/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשבועיים דיווחה רשת האופנה השבדית H&M על ירידה של 10% במכירות חודש אפריל; מספר דרמטי ביחס להיקפי המכירה העצומים של המותג המונה מעל ל-2,000 סניפים ברחבי העולם. האם זהו מספר מקרי, המנומק לדבריה במזג אוויר בעייתי ושאר גורמים חיצוניים, או שאולי - כפי שגם עולה מדיווחים על ירידות ניכרות בביצועים של רשתות אופנה פופולריות בצרפת בחודש שעבר – בגדים המשוכפלים בכמויות אדירות ובמחירים מגוחכים החלו להימאס על הקהל הרחב?

מוקדם עוד לקבוע, אבל ייתכן שההתרחשות הכלכלית היא זו שדרבנה את רשת H&M, שהציגה הבוקר (שלישי) את הקולקציה לסתיו-חורף 2012-13, לשנות מעט את הגישה וללחוץ חזק יותר על דוושת ניראו?ת הבגדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קולקציית הנשים מוכיחה כי זוהי אחת העונות העשירות של המותג, אשר בדומה לרשתות פופולריות כזארה, מבקשת לאמץ לעצמה חזות של אופנת יוקרה על ידי מספר שינויים, שעיקרם שכלול גדול יותר במנעד החומרים. על אף שעדיין נשמר מקום של כבוד לחומרים סינתטיים ותפירה מרושלת, בין לבין צצים סריגים העשויים צמר כבשי מרינו, מכנסיים או חצאיות פפלום מעור אמיתי, ועיצובים המחופים באבנים מזוייפות וכבדות, כדרכו של אלבר אלבז ב'לנווין' (שכזכור אף שיתף פעולה עם המותג בעבר).

כל אלה אמורים להוכיח כי זו כבר לא 'אופנה ואיכות במחיר הטוב ביותר', אם לצטט את הסלוגן הנורא וחסר הסקס-אפיל, אלא משכנו של הלאקשרי. ובכן, לפחות לאקשרי ויזואלי. בנוסף, גם קולקציית הגברים עברה, לדברי המותג, מתיחת פנים, ונעשתה עבודת פיתוח בכל הקשור להרחבת מחלקת הבגדים המחוייטים (חליפות סקיני בסגול-יין וירוק-יער-עד) ומחלקת הנעליים (מגפיים מחוספסים מעור אמיתי וסוליית טרקטור המיוצרים בפורטוגל, למשל).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה זמן הלורקס. H&M/מערכת וואלה!, צילום מסך

כהרגלה בכוח, H&M מטפלים במגמות העונתיות העיקריות בטיפול נמרץ. קו הנשים מאשר את השינוי העקרוני בפרופורציות, שהעונה הבאה מזמנת. המגמה? פיסול. רבידות פפלום – אותן מיקרו חצאיות המתפזרות מעל האגן - מופיעות שוב ושוב, הן כחגורות נפרדות בסגנון המחוכים האלמותיים של אלכסנדר מקווין, והן על ווסט עשוי עור בצבע בורדו עמוק, מייצרות אשליה של מותניים מכונסים. מנגד, מצבור של פריטי אוברסייז, עם דגש מהותי על חלקים עליוניים. מעילים בדוגמת אידרת דג וז'קטי בלוזון קצרים ואפילו חולצות העשויות מחומר המדמה 'צמר בוקלה', זכו לצללית של כתפיים שמוטות ומעוגלות, המתנקזת לכדי שרוולים בלוניים מהרגיל.

ההתרחקות מהמינימליזם וההתקרבות אל הגותיקה – אם להסתמך על בתי אופנה כוורסצ'ה ואחרים – הביאה את H&M להתמקד גם באסתטיקה עודפת ומקסימליסטית. חליפות חצאית סקסיות וכהות, כוסו בחרוזים גדולים ונוצצים בגוונים של אבני חן, ובעיצובים רבים – כמו מכנסי סיגר צרים או חצאיות עיפרון – שולבו סיבי לורקס מרצדים. יחד עם הדגש עקרוני בקולקציה על תכשיטים בומבסטיים ועתירי נוכחות ככדור דיסקו בחדר חשוך, נוצרה אווירה פזרנית, חגיגית במיוחד, שנעדרה זה זמן רב מעולם האופנה הפופולרי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש ביטוי ל'חליפה החדשה'. H&M לגברים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההצהרות על התעמקות בקו הגברים נפרעות רק בחלקן. בדומה למגמה העולמית המואסת בג'ינס (מספיק לחשוב על ימי התהילה של מותגים כדיזל או ג'י סטאר כדי להבין עד כמה הם חלפו), ההתמקדות בבגדים מחויטים אכן מקדמת את 'החליפה החדשה'; מונח שהפך פופולרי לאחרונה ומטרתו לבטא חליפות לגברים צעירים שלא משמשות דווקא לעבודה.

וכך, קשת הצבעים עובתה בגוונים חורפיים של סגול וירוק כהה, ומכפלת המכנסיים קוצצה עד שהיא כבר לא נוגעת בנעל. אפילו המעילים העליונים, שמיועדים להילבש מעל לבלייזר, מוגשים בצבעים רעננים של כתום עז לדוגמא. עם זאת, בנקודה הזו הנסיקה נבלמת. האוסף היומיומי יותר חוזר אל קלישאות חוטבי עצים שחוקות ומחוספסות, וניכר שאין ולו התפתחות אחת בצללית העקרונית, שממשיכה להיות הדוקה וחד גונית.

בואו לראות את כל הפריטים שהוצגו בפרזנטציה לעיתונאי האופנה בדף הפייסבוק של וואלה! אופנה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עדיין מטפסת בעלייה. קולקציית הגברים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחירים לדוגמא: נשים: מעילים: 119-999 שקלים; סריגים: 60-499 שקלים; מכנסיים: 60-349; שמלות: 60-399 שקלים. גברים: ז'קטים: 119-599 שקלים; סריגים: 99-299 שקלים; חולצות: 29-179 שקלים; נעליים: 50-599 שקלים.

הקולקציה תיכנס לסניפים במהלך חודש יוני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המגמה? פיסול הגוף. מעיל אוברסייז בטקסטורת אדרת דג/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • H&M

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully