וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנה דל ריי לקמפיין H&M?

27.6.2012 / 11:05

לפי שמועות עיקשות הזמרת המצליחה תככב בקמפיין הבא של ענקית הביגוד השוודית - האם היא אכן אייקון אופנה כפי שרבים בתעשייה סבורים?

לנה דל ריי בטקס פרסי Q, לונדון, 24 אוקטובר 2011. Dave Hogan, GettyImages
בקרוב בקמפיין H&M? לנה דל ריי/GettyImages, Dave Hogan

היא שם חם בעולם המוזיקה ובדרך עלומה כלשהי, היא גם הפכה להיות יקירת גורמים מסוימים בתעשיית האופנה. עם זאת, היותה אייקון אופנה, או לכל הפחות בעלת טעם ייחודי, מקורי והשראתי, עדיין נתון לוויכוח. אבל שמה של הזמרת המצליחה אנה דל ריי (25) עולה שוב ושוב בהקשר ל-H&M. על פי שמועות עיקשות היא תככב בקמפיין הבא של ענקית הביגוד השוודית המצולם בימים אלו בניו יורק.

H&M ידועים בפנים היפות המככבות דרך קבע בקמפיינים הבינלאומיים שלהם. בעבר כיכבו במודעות הרשת דוגמניות כמו סשה פיוורובה, קונסטנס ז'בלונסקי, אמלין ואלאד, אנאיס פוליו, דפני גורנוולד, לו וואן, ועוד. אם דל ריי אכן תופיע בקמפיין, לא תהיה זאת המעורבות הראשונה שלה עם עולם האופנה. מולברי בחרו בה כהשראה לתיק קניות מקולקציית סתיו/חורף 2012 (The Del Rey) שהיה ללהיט. היא גם השאירה רושם בשמלה מוכספת גותית של ג'וזף אלטזורה ושכמייה שחורה בגאלת המט במאי השנה.

עם זאת לא מעט מן המראות שלה בעבר לא בדיוק הרשימו. להופעה בפסטיבל המוזיקה The Isle of Wight ברוד איילנד בשבוע שעבר היא לבשה מכנסי ג'ינס קצרים, חולצת טי עם לוגו של האבנים המתגלגלות וקרעים מאורכים - טעם רע בעליל; בפסטיבל קאן האחרון במאי השנה היא בחרה בשמלת אלברטה פראטי שחורה ולא מסעירה; בטקס פרסי הבריט בפברואר היא לבשה שמלת סטרפלס אדומה של ויויאן ווסטווד בנוסח ג'וליה רוברטס של אשה יפה, מראה מיושן ושחוק.

ציפורני החתול הארוכות יתר על המידה שלה הן סימן שאלה המעלה תהייה האם הזמרת מבקשת להימצא באותה שורה עם דיוות ארוכות ציפורניים וקול מן השמיים שכשרונן הוא עובדה מוצקת כמו ברברה סטרייסנד או אדל?

עם זאת, יש להודות כי היא ניחנה בתווי פנים מעודנים, גזרה לא רעה ובעיקר בשיער מצוין. אך כל אלו כמובן אינם מספיקים כדי לזכות בתואר המחייב אייקון אופנה. הפאשן-סנס, אותו טעם מקורי, יוצא דופן, מלא השראה ולעתים קרובות מפתיע לטובה במקוריות, לא בדיוק מתגלה אצלה יותר מדי.

לנה דל ריי בטקס פתיחת פסטיבל קאן, 16 מאי 2012. Pascal Le Segretain, GettyImages
ברברה סטרייסנד ואדל כהשראה? לנה דל ריי וציפורני החתול/GettyImages, Pascal Le Segretain
לנה דל ריי מופיעה ביום השני של פסטיבל The Isle of Wight, רוד איילנד, 22 יוני 2012. Samir Hussein, GettyImages
מקוריות או קשקוש? בשבוע שעבר מופיעה ביום השני של פסטיבל The Isle of Wight, רוד איילנד/GettyImages, Samir Hussein
לנה דל ריי בחנות המוזיקה הגדולה בעולם למוזיקה עצמאית Amoeba Music, לוס אנג'לס, 7 פברואר 2012. Kevin Winter, GettyImages
חולצת כפתורים, ג'ינס וזה הכל. כבחנות המוזיקה הגדולה בעולם למוזיקה עצמאית Amoeba Music, לוס אנג'לס, 7 פברואר 2012/GettyImages, Kevin Winter

מאליזבת גרנט לליזי גרנט ועד ללנה דל ריי - "זמרת אלטרנטיבית ואייקון אופנה"

גילגולה הראשון של לנה דל ריי החל ב-2010 כזמרת מיינסטרים בשם ליזי גראנט (שמה האמיתי הוא אליזבת' גראנט) והיה כישלון. היא לא חיכתה יותר מדי, והמציאה את עצמה מחדש כזמרת מוזיקה אלטרנטיבית. היא החליפה את גוון השיער מבלונד לבלונד-דבש, וככל הנראה גם ניפחה את שפתיה בהליך פלסטי (למרות שהיא מכחישה). עם הלהיט Video Games אשר לווה בקליפ המבוסס על פוטאג' ישן של גולשי סקייטבורד, אנימציה, קטעים מסרטים ישנים וצילומים עצמיים של דל ריי עצמה, ונחשב בעיני רבים לאמנותי ומסוגנן, היא התפרסמה בכל העולם. אלבומה השני הנושא את השם הפרובוקטיבי "נולדה למות" ומאופיין בקווים מז'אנרים מוזיקליים כמו פופ והיפ הופ אלטרנטיביים נמכר בהצלחה מאז צאתו ב-27 בינואר השנה. הופעותיה משכו קהל רב ונראה שהפעם, כזמרת "אלטרנטיבית" עם שם חדש וקליט, היא עשתה את זה.

אבל במקביל להצלחה התעוררו תהיות בקרב מבקרי מוזיקה שמא הטרנספורמציה מגראנט לדל ריי הייתה אסטרטגיה יחצנית ושאולי לא מדובר בדיוק בפלא מוזיקלי, אלא יותר כבתו של מיליונר שגיבה בעקביות את הקריירה שלה. במיוחד עוררה את החשד העובדה שתקליטה הראשון והכושל נמשך חזרה מאייטונס על ידי מנהליה, כמו גם כל חומרי הקידום והיח"צ שהופצו במקביל לצאתו ברשת.

ספקות דומים עולים לא מעט בכל הנוגע למקומה בעולם האופנה. בניגוד למי שגורסים שלנה דל ריי בדרכה להיות אחד מאייקוני האופנה המרכזיים של העשור השני של המילניום השלישי, יש מי שעד כה לא התרשמו מבחירות האופנה שלה ולא ממש מבינים על מה המהומה. כיכובה בקמפיין הבא של H&M עשוי לכל הדעות לחזק את השקפתם של הראשונים.

לנה דל ריי בתמונת יח"צ שפורסמה על רויטרס במקביל לצאת אלבומה Born to Die, ינואר 2012. רויטרס
בתמונת יח"צ שפורסמה על רויטרס במקביל לצאת אלבומה Born to Die, ינואר 2012/רויטרס
לנה דל ריי בטקס פרסי הבריט, לונדון, 21 פברואר 2012. Gareth Cattermole, GettyImages
מראה ג'וליה רוברטס ב"אישה יפה". בטקס פרסי הבריט, לונדון, 21 פברואר 2012/GettyImages, Gareth Cattermole
לנה דל ריי לאחר הקלטת התוכנית "לייט נייט עם דיויד לטרמן, בניו יורק, 2 פברואר 2012. AP
לאחר הקלטת התוכנית "לייט נייט עם דיויד לטרמן, בניו יורק, 2 פברואר 2012/AP
הזמרת לנה דל ריי בפסטיבל קאן 2012. GettyImages
שחור סתמי או מראה קלאסי? בפסטיבל קאן במאי השנה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully