וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוורוד לשחור: איימי ווינהאוס לפרד פרי, קולקציה אחרונה בהחלט

24.7.2012 / 17:25

המותג הבריטי פרד פרי מציג קולקציית איימי וויינהאוס נוספת, אשר תשווק גם בישראל. זהו הפרק האחרון בשיתוף הפעולה המתוקשר וניכר שהוא גם הקודר ביותר

איימי וויינהאוס מופיעה בפסטיבל המוזיקה Isle of Wight, אנגליה, יוני 2007. Matt Cardy, GettyImages
איימי וויינהאוס מופיעה בפסטיבל המוזיקה Isle of White, יוני 2007/GettyImages, Matt Cardy

למרות חייה הקצרים, איימי וויינהאוס השאירה אחריה לא רק מורשת מוזיקלית. היה לה גם סגנון מובחן, שעם הצלחתה נעשה לחתימתה המוכרת. לאחר מותה בגיל 27, בדיוק לפני שנה, סגנון הרטרו הייחודי הזה נותר מושהה בזמן, אבל מצד שני גם היה מספיק מפותח ושלם כדי להיות השראה להווה וככל הנראה גם בעתיד הרחוק.

הסטייל האופנתי הזה מצא ביטוי בשיתוף פעולה של הזמרת עם מותג הלבשת הרחוב והספורט פרד פרי. קולקציית הבכורה של הזמרת למותג הבריטי הוותיק שהוצעה למכירה לראשונה בסתיו 2010, בלטה באווירה צעירה ששיקפה את טעמה הייחודי; גוונים והדפסים בוורוד-בייבי, אפור בהיר ושחור-לבן קלאסי שולבו עם גזרות צעירות, כייפיות וסקסיות. איימי שהייתה אז בבריאות טובה הייתה מעורבת בכל הנוגע לחומרים, לצבעים ולדיטיילים של הבגדים. קולקציה דומה לקיץ הנוכחי הוצגה בהמשך, אך איימי, למרות שהספיקה לעבוד עליה, לא זכתה לראותה מוכנה למרבה העצב.

הקולקציה הנוכחית, בניגוד לקודמותיה, קודרת הרבה יותר. הוורוד נעלם לטובת שחור וסקאלה רחבה של אפורים. הדגמים, בוגרים ובשלים, ועשויים לשמש גם את מי שלא נמנו עם אוהדי הסטייל האדג'י של הזמרת המתה. בולטים בקולקציה, שמלת סריג מיני נעימה ומחמיאה בשחור-אפור עם צווארון V עמוק וסקסי, שמלת מיני בכחול-נייבי עם צווארון קולר, המבוססת על חולצת הטי הגברית הקלאסית של המותג, ושמלת חולצת-כפתורים בשחור-אפור. אקססורי השיער של הדוגמנית בקטלוג בסגנון שנע בין ילדותיות לרטרו - סרט שחור עם קשירה דומיננטית - הוא מחווה לזמרת שנראתה תכופות באביזרי שיער מן הסוג הזה. הקולקציה כולה ממזגת בהצלחה בין הממד הספורטיבי המסורתי של פרד פרי עם הסטייל האיקוני של איימי וויינהאוס והיא מצטיינת בפרקטיות.

בשום אופן אין מדובר בחלק מתעשיית הזיכרון הנצלנית בחלקה שצצה לאחר מותה הטראגי. תעשייה זאת כוללת 'מחוות' אינספור שחלקן נועד בעליל לגרוף רווחים מהר ככל הניתן למקרה שזכרה יישכח מלב.

באופן מעורר הערכה, לצילומי הקטלוג נבחרה דוגמנית בלונדינית בעלת מראה קטלוגי מיינסטרימי, על פני דוגמנית הדומה לאיימי. פרד פרי גילו אמון ובטחון במוצרים שלהם ולא נזקקו לכל גימיקים.

זוהי ככל הנראה הקולקציה האחרונה של איימי וויינהאוס לפרד פרי. להנצחת זכרה, המותג תומך ב'קרן איימי וויינהאוס' אשר הוקמה על ידי אביה ופועלת לסיוע לבני נוער נזקקים בבריטניה ומחוץ לה.

פרד פרי הוא מותג בריטי המשלב ביגוד ספורט אופנת רחוב ושומר נאמנות למסורת ותיקה. הוא נולד בשלהי שנות הארבעים כשהכדורגלן האוסטרי לשעבר טיבי וגנר והטניסאי זוכה ווימבלדון פרד פרי שיתפו פעולה להקמת מותג חולצות כותנה לגברים ברוח ספורטיבית. סמל המותג המקורי, זר קלוע של עלי צמח ע?‏ר אציל, נשמר עד היום. כבר מראשיתו המותג היה פופולארי בקרב קבוצות תת-תרבות עם זיקה מוזיקלית. החולצה הצמודה והמסוגננת התאימה לבילוי לילי ועדיין נראתה טוב בבוקר. כשהבריט-פופ תפס תאוצה באמצע שנות התשעים, חברי הרכבים כמו אואזיס ובלייר נראו לא פעם בחולצות המותג. את השקת קולקציית סתיו/חורף 2010-11, אגב, ציינה איימי בהופעה בחנות פרד פרי בשוק ספיטלפילד, לונדון, בפני קהל מוזמנים מצומצם וביצעה גרסה שלה ל-Don't look back with anger של אואזיס. היום המוצג המצוי בבעלות תאגיד יפני ומייצר ביגוד ואקססוריז לגברים, נשים וילדים.

קולקציית סתיו-חורף 2012-13 של איימי וויינהאוס לפרד פרי תשווק בעוד כשבועיים בסניפי ארנה ונתניה של רשת פקטורי 54. קולקציית הקיץ מוצעת בימים אלה ב-30% הנחה.

טווח מחירים: 490 שקלים – 1,490 שקלים

(צילום: יח"צ)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully