וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"את חלון הראווה תפס המחשב"

6.8.2012 / 10:16

אחרי 11 שנים של פעילות מעצבת האופנה חגית ויטמן סוגרת את חנות פישנדג ברחוב דיזנגוף בתל אביב. היא מתכוונת לפצות על המהלך עם קולקציה יוצאת דופן בשבוע האופנה הקרוב

חנות פישנדג בכיכר מסריק. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
פישנדג בכיכר מסריק/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

השבוע החליטה חגית ויטמן, מעצבת המותג Fishndag, לסגור את החנות המרכזית שלה ברחוב דיזנגוף בתל אביב לאחר 11 שנות פעילות, ולהמשיך לעבוד מהחנות בכיכר מסריק בלבד.

בצעד זה מצטרף הבוטיק לשורה של חנויות נוספות בעיר שסגרו את שעריהן בחודשים האחרונים, בין היתר בוטיק הווינטג' המחתרת, בוטיק הנעליים שושו, בוטיק הנעליים אימומה, סניף תל אביב של פראו בלאו, בוטיק הייבוא קפה ביזאר ומותג המעצבים רוס אובטה.

ויטמן מסבירה את החלטתה באופן שנשמע טבעי ביותר: "מה שקרה זה שהתחלנו לזהות בחצי שנה האחרונה שהחנות בדיזנגוף הפכה יותר לנקודת שירות ומכירות. הרגשנו שיש שינוי ברחוב. היום הסטייל הוא לבוא לחנות אינטימית יותר. הרגשנו (ויטמן ובן זוגה מנהל המותג - ר.ו) שאת חלון הראווה תפס המחשב. בנות לא מזיזות את עצמן כמו פעם ויוצאות ל"טור" ברחוב, הן נכנסות למחשב, מתייעצות עם חברות וקוראות בפורומים ובפייסבוק, ואז מסמנות לעצמן לאן ללכת. הן באות מוכנות כבר מהבית".

התפנית הזו אינה מפתיע לאור התפתחות המעצבת והמותג, שחווה לא מעט שינויים. בשנת 2000 סיימה ויטמן (42) בהצטיינות את לימודיה במחלקת האופנה של שנקר וחודשים לאחר מכן הצטרפה כמרצה לסגל של בית הספר. שנה לאחר מכן, הקימה הבוגרת המבטיחה דאז את המותג 'פישנדג' שעסק דווקא בעיקר באופנת קז'ואל. שמלות הערב ושמלות הכלה היוו עבורה רק נישה אלטרנטיבית בבוטיק שנפתח כאמור בלב תל אביב, ברחוב דיזנגוף. בשנים האחרונות התהפכו היוצרות, ובגדי יומיום נדחקו החוצה.

בשנת 2006 צירפה ויטמן לחנות האם את בוטיק הקונספט 'וואבי סאבי' בכיכר מסריק בתל אביב, אותו החלל שמעתה תתרכז בו כל פעילות המותג. החנות נוצרה בתחילה בהשראת התרבות והסגנון היפניים, אהבה גדולה שטיפחה ויטמן במהלך שהות בת שבע שנים ביפן, בין הצבא לתחילת הלימודים בשנקר.

במקביל, ויטמן עסקה ועודנה עוסקת בעיצוב תלבושות לבמה, תיאטרון ואמנים שונים. את השמלה למשל שלבשה באירוויזיון חברת ההרכב איזבו שירי הדר, עיצבה ויטמן, פרויקט ספונטני שהפך למלאכת מחשבת של ימים ולילות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חגית ויטמן בחנות בדיזנגוף/מערכת וואלה!, צילום מסך

צבע הכסף

אז כן, כמו בכל החלטה לסגור חנות מתקתק גם המטרונום הכלכלי, אך עושה הרושם כי הפעם השיקול הזה משחק תפקיד משני. "זה נראה לי בזבוז אנרגיה וזה נראה לי מיותר - תפסת מרובה לא תפסת", מחדדת ויטמן, "זה גם כסף אני לא אגיד שלא, אבל אנחנו מאוד משתנים עם הזמן, גילינו שדווקא לפגישה אישית כמו בסטודיו במסריק יש יותר כוח מאשר פגישה מזדמנת כמו בחנות בדיזנגוף. התלבטנו הרבה זמן, 11 שנה אנחנו יושבים פה ויש לנו חסד נעורים, אבל קצת התפתחנו וגדלנו והבנו שאנחנו מעדיפים את מסריק. אנחנו עובדים ממקום מאוד אינטואיטיבי וזה דווקא מרגיש לנו ממקום של יותר ולא ממקום של פחות. אם טעינו תמיד אפשר לפתוח חנות נוספת".

"מה שיותר חשוב לנו זה למנף את עצמנו באינטרנט, להשקיע באתר, לפרסם ויש עוד המון דברים שאפשר לעשות", מוסיפה ויטמן. "זה משהו שיותר שייך לדור שהגיע אחרי ועל זה אנחנו שמים דגש .זה מה מניע אותנו יותר מאשר לחסוך עשרים אלף שקל בחודש, בשמלות כלה זה לא כזה ביג דיל לעשות את החיסכון הזה, העניין הוא יותר איך למנף את עצמך ולדייק".

המינוף אותו מזכירה ויטמן אינו דבר של מה בכך. ויטמן חושפת לראשונה כי תשתתף בשבוע האופנה בתל אביב לעונת קיץ 2013, שיתקיים בסוף אוקטובר הקרוב במתחם התחנה בעיר. במאורע תציג המעצבת קולקציה שנקראת "חגית ויטמן – האסטרונאוט", על שם בדיחה פנימית בינה לבין בעלה. צחוק בצד, לדברי ויטמן מדובר בקו כלות וערב בן 60 דגמים שמעוצבים בימין אלה במיוחד לצורכי התצוגה. ויטמן מרמזת כי הדגמים ילהטטו באלגנטיות בין אוונגרד, חלל ואקסטרווגנטיות.

"זה יציג עוד קו שאני לא עושה כרגע, משהו יותר אוונגרד ואקסטרים כשפה שלי בתור המעצבת חגית ויטמן, לפחות אם היינו חיים בבירה אופנה עולמית למשל כזו או אחרת", צוחקת המעצבת. "זה הולך להיות עם קריצה וחיוך, אבל מעניין. הטלתי את הפצצה ועכשיו אני צריכה לקיים".

עוד בנושא:
בוטיק המחתרת סוגר את שעריו
המותג רוס אובטה מפסיק את פעילותו
חנות נעלי המעצבים אימומה נסגרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully