וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת ציפיות: קולקציית קיץ 2013 של כריסטיאן דיור

לירוי שופן

29.9.2012 / 14:38

האם הקולקציה המוכנה ללבישה של רף סימונס לכריסטיאן דיור, הראשונה מאז מונה לתפקיד, עומדת בכל התקוות? מסתבר שהמעצב המוערך רצה בעיקר להוכיח נאמנות להיסטוריה ולעצמו

קולקציית קיץ 2013 של דיור בפריז. AP
הפרחים מתצוגת ההוט קוטור מצאו עצמם על החצאית. דיור לקיץ 2013/AP

מלבד הפריטים עצמם, מה שזכור מקולקציית ההוט קוטור שרקח רף סימונס לכריסטיאן דיור בחודש יולי האחרון – הקולקציה הראשונה שלו לבית האופנה מאז מונה לתפקיד המעצב הראשי – היו קישוטי הפרחים החיים שכיסו כל פיסת קיר באולם האירוע. כעת, בקולקציה המוכנה ללבישה (RTW) שחשף ביום שישי האחרון במסגרת שבוע האופנה בפריז לקיץ 2013, פרחים אמנם לא אפיינו את התפאורה, אך נמצא להם מקום כהדפסים על ארבע חצאיות הבלון הארוכות שסגרו את התצוגה.

כל תמונות הקולקציה ותקריבים מיוחדים בעמוד הפייסבוק של וואלה! אופנה

זהו בדיוק היחס בין שתי הקולקציות. זו שהוצגה אמש הייתה הפשטה נגישה של הרעיונות בהם השתמש לפני כחודשיים. סימונס עשה ככל יכולתו כדי להוכיח שתי כוונות – האחת, שהוא נאמן לרוח הבית הצרפתי; השנייה, שהוא נותר נאמן לעצמו ולגישה הטהרנית.

קולקציית קיץ 2013 של דיור בפריז. AP
המוטיב ששלט - הדגשת קו המותניים/AP

מוטיב המפתח היה נעוץ במותניים הצרים. המעצב הבלגי השתמש במאפיין הברור של הניו לוק שהגה כריסטיאן דיור עצמו לאחר מלחמת העולם השנייה – אותה צללית מפוסלת ונשית כל כך – והוכיח שהוא יכול לקבל שלל צורות. החל מחליפות מחוייטות ששיוו לדוגמניות אגן עגלגל, דרך שמלות קצרצרות, שלופפו באוויר כעטיפות סוכריה מרשרשות ועד לשמלות הפרחוניות המדוברות, שהיו גרסה פוסט מודרנית לצללית דיור, של חצאית מלאה המסתיימת באמצע השוק וטורסו מכונס. סימונס אף התייחס למורשת החייטות של הבית כשהעמיד שורה של יצורי כלאיים, שהזכור ביותר מתוכם היה זה שנלבש על ידי הדוגמנית לינדזי וויקסון - מעין שמלה קצרצרה הבנויה כבלייזר ברכיסה כפולה.

סימונס הוא גם אחד המובילים בתפנית שמתבצעת כעת בעולם האופנה, הנוטשת אט אט את הניאו-רנסנס ומוצאת עניין מחודש בצורות גיאומטריות וציטוטים מתוך הסגנון הבינלאומי בארכיטקטורה. מכאן - ובמיוחד בהשוואה לג'ון גליאנו, המעצב הקודם בתפקיד – הקולקציה אופיינה בניקיון יחסי. לא שנמנעו ממנה מאפייני יוקרה פזרניים, בין היתר תיקי קרוקו בגימור מבריק או נעלי עקב בחרטום מחודד ומטאלי, אבל למעט צמד שמלות קצרות שנרקמה עליהם בפאייטים מעין דוגמת רורשך, הרוב היה מהונדס להפליא. הצורה, כך נדמה, קדמה לתוכן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קולקציית קיץ 2013 של דיור בפריז. AP
שמלות שלופפו באוויר כעטיפות סוכריה מרשרשות/AP

בזכות אותו ניקיון בהגשה, והשימוש בבדים חלקים, הוקצנו המניפולציות בגזרה ובלוקי הצבע והטקסטורה. אלה מצידם, הדגישו את מורכבות העשייה. שמלות א-סימטריות, שחציין באורך מיני וחציין מתפזרות באוויר כווילון, כמו גם שמלת סטרפלס טרפזית, שחציה פליסה עבה ושחור וחציה אריג כחול כהה, היו פשוטות מראה בכוונה, אבל הידענות הטכנית שנדרשה ליצירתם הוחצנה בעקבות כך.

עוד לפני שצעדה הדוגמנית הראשונה, סימונס נאלץ להתמודד עם ציפיות שיא. לא רק משום שמרבית מבקרי האופנה שיבחו את קולקציית ההוט קוטור ולכן ציפו לספקטקל דומה כעת, אלא בגלל המלחמה המומצאת בינו לבין הדי סלימן, שיציג ביום שני הקרוב את קולקציית הנשים הראשונה שלו לבית איב סן לורן. אחרי הכל, אלה שני בתי אופנה שיש בניהם קשר מיתי – סן לורן הוא זה שירש את כריסטיאן דיור לפני כחצי מאה; סלימן הוא זה השיק את קריירת האופנה שלו בדיור לפני עשור.

האם סימונס עמד במשימה? ניכר, לאחר שהועזב מבית האופנה ז'יל סנדר מוקדם יותר השנה, כי הוא בעיקר רצה להוכיח שהוא האדם הנכון למשימה; גם אם התצוגה רדיקלית פחות - וקלאסיציסטית יותר - מכפי שהיה אפשר לצפות.

קולקציית קיץ 2013 של דיור בפריז. AP
דיור לקיץ 2013/AP
קולקציית קיץ 2013 של דיור בפריז. AP
אחד הרגעים הבודדים שפרע את הניקיון הצורני/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully