וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה צריך להיות אנדרגראונד": מאיה בש לחורף 2012-13

לירוי שופן

30.9.2012 / 11:33

פתיחת החנות בברלין אמנם החזירה את מאיה בש אל הסגנון האפור שאפיין אותה בתחילת הדרך, אבל גם סיפקה לה הזדמנות להשתכלל ולהרחיב את אוסף הפריטים לגברים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאיה בש לחורף 2012-13. הקטלוג כולו צולם בברלין/מערכת וואלה!, צילום מסך

ישנה סברה הגורסת כי לאחר מספר שנים של פעילות, של התנסות למיני כיוונים, מעצב אופנה חוזר לנקודת האפס מחדש. כלומר, שב אל נקודת המוצא בה התחיל את עבודתו, ומנסה לבחון אותה לאור הניסיון שצבר. לא ניסיון להמציא גלגל חדש מידי עונה, אם כי בדיקה הכרחית המוודאת שהגלגל הראשון שהותקן במכונית עדיין מסתובב כיאות, ושעדיין יש לו מקום בעולם.

חצי שנה לאחר שחנכה חנות בברלין, ובחרה להציג יחד אתה דווקא את הקולקציה הצבעונית שיצרה אי פעם, מאיה בש חווה תהליך דומה, שיש בו כדי לצטט את הטעם שאפיין אותה בתחילת הדרך, לפני כשש שנים. קולקציית החורף נופלת בדיוק נמרץ, ללא תזוזות מיותרות ימינה או שמאלה, לז'אנר אתו מזוהה המעצבת - העדפה בוטה לגוונים אפרוריים, גזרות פשוטות-לכאורה ושימוש באותם בדים שקפקפים, שמכפלתם גזורה במאמץ לשוות לבגד מראה שאינו עשוי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקווין חזרו להיות ישרים. מאיה בש/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בגלל ברלין. רציתי להציג שם לא רק את הגוונים שהשתמשתי בהם בעונה הקודמת, אלא גם את הפלטה שנמצאת ב-DNA של המותג. אני מרגישה שזה צריך להיות יותר אנדרגראונד", היא מסבירה את ההכרעה ושוללת את התהייה האם זהו ביטוי לקושי מסחרי אתו נתקלה הקולקציה שעברה. מאותו הטעם, גם המוטיב המעוגל ששלט בקיץ האחרון, שהוליד פריטים שגבם ארוך כמעיל פראק וחזיתם קצר כחולצת טי, נעלם. במקום המורכבות שהציע, כעת שבה בש אל קווים ישרים, שבאים לידי ביטוי נמרץ במעיל שחור עשוי כותנה יפנית המכונה 'לנין', הנופל אל הרצפה כמשולש צר ומהונדס; בסריג גולף בעל צווארון נדיב במיוחד, המפתה למשוך אותו עד מעל הראש ועל ידי כך להמשיך את צלליתו הארוכה; או בטוניקה מעודנת בכחול-פטרול המשובצת באיזור הסרעפת בטלאי גיאומטרי בהיר, צר ומאורך.

אירונית, יש ערך ברור בחזרה המסוימת הזו של בש למקורות של עצמה ובהתמקדות בצרכים שמביאה איתה בירת גרמניה. בעוד שבמבט מרפרף, במיוחד בעודה תלויה בשורה עורפית, זו עשויה להיראות קולקציה אחידה ובוודאי שלא מטלטלת, הרי שהיא מספקת לה בכל זאת פלטפורמה להתפתחות. ההיאחזות בטריטוריה מוכרת לה היטב, מאפשרת לה לשכלל אותה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמעצבת שהייתה פונה לשני המינים מבלי להקדיש לכל אחד אוסף מוגדר, זו פעם ראשונה שהחלוקה בין פריטי הנשים לפריטי הגברים כה ברורה; כשהראשונות זוכות לשמלות סריג ארוכות ועמומות, האחרונים מקבלים חולצה מכופתרת וקופסתית עשויה משי מגורד. בנוסף, ישנה עליית מדרגה בכל הקשור ליכולות הטכניות. אמנם לא כל הגימורים מושלמים – והמכנסיים, שמורכבים במתפרה חיצונית, בעיקר מוכיחים את הנקודה - אבל קל להבחין בגזרות מדויקות יותר ובתפירה שמכירה את הכיוון הנכון. אוסף הז'קטים המלווה את העונה, בעיקר אלה העשויים כותנה מחוספסת ואפורה, מצליח להוכיח ניואנסים של הקפדה.

מאיה בש, ברזילי 13, תל אביב.
מחירים לדוגמא: חולצות: 390 שקלים; מעילים: 1,590 שקלים; סריגים: 590 שקלים; חולצות מכופתרות: 590 שקלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טוניקות המשלבות טלאים מחושבים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • מאיה בש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully