וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העשירייה: מראות המפתח של חורף 2013-14

לירוי שופן

4.6.2013 / 13:48

עשר תמונות שמקובצות מהתצוגות לעונת הסתיו הקרובה יכולות לספר את סיפורה של העונה כולה - מהמשבצות, דרך השיבה אל שנות ה-90 ועד לאובססיה לפרוות. כל מה שצריך להכיר

עשר תמונות, שמקובצות ממאות התצוגות לעונת הסתיו הקרובה, יכולות לספר את סיפורה של העונה כולה. עוד לפני שדנים בתתי המגמות, כבר אפשר לזהות סיפור-על ברור: שאיפתם של המעצבים לאחוז בהיסטוריות מוצקות, מהסוג שהוכיח את עצמו בעבר לפחות פעם אחת. זו יכולה להיות הצללית המפוסלת, צרת המותניים ורחבת החצאית, נוסח הניו לוק של דיור, שמאז שאימץ אותה ביתר שאת רף סימונס עם כניסתו לבית האופנה בשנה שעברה נעשתה למראה מפתח באופנה העכשווית; או אולי הדבקות העזה באריגים בטקסטורות קלאסיות, נוסח פפיטה, המשבצות הסקוטיות, משבצות 'פרינס אוף וויילס' ומשבצות בכלל.

אבל לסיפור העל הזה גם ביטויים קונקרטיים מאוד וטרנדים נקודתיים. למשל, נידת הראש של המעצבים כלפי הגראנג' של שנות ה-90, והרצון לחשוף מחדש את התפרים הכובלים יחדיו גבוה ונמוך, כפי שביקשה לעשות הקולקציה השנויה במחלוקת של הדי סלימן לבין סן לורן פריז, שניתן להגדירה כטראש ארוג בחוטי זהב. זו הקולקציה שתחזיר אל רשתות האופנה בסופו של דבר את הג'ינסים הקרועים, את חולצות הפלנל ואת מוזת הנעורים נוסח קורטני לאב (רק בלי השימוש בחומרי הקוטור). מנגד, מסתמן שבסתיו הקרוב יגבר הרצון גם לאחוז במרקמים חייתיים, ובהתאם - נרשם עיסוק אובססיבי בפרוות, בבגדי עור ובהדפסים מנומרים. מכנסיים עשויים עור, מעילים בדוגמת צ'יטה ומעילי פרווה עצומים בגודלם, צבועים בגוונים ייחודיים, הם פריטים מרכזיים הן בקולקציות של ברברי פרורסום ולנווין והן בכל מקום אחר.

סן לורן פריז

תצוגת חורף 2013-14 של סן לורן פריז. AP
תצוגת חורף 2013-14 של סן לורן פריז/AP

מעיל פרווה ורוד, גרבוני רשת משובצים בזירקונים ומגפיים גבריים וכבדים - המראה הזה של סן לורן לא רק מזכיר את רוח הגראנג' של שנות ה-90, אלא משדך בדרך כמעט חצופה בין האופנה הגבוהה ותהומות הטראש. מתכון בטוח, אגב, להיעשות לאחד המראות המצוטטים ביותר של העונה שבפתח.

ברברי

קולקציית חורף 2013-14 של ברברי בלונדון. AP
קולקציית חורף 2013-14 של ברברי בלונדון/AP

לא המבט של קארה דלווין ולא חצאית הגומי השקופה, אלא העליונית המנומרת. אולי המרקם החשוב ביותר לסתיו 2013-14.

לואי ויטון

קולקציית חורף 2013-14 של לואי ויטון. AP
קולקציית חורף 2013-14 של לואי ויטון/AP

משבצות הן התחליף לפסים ששלטו בעונת הקיץ האחרונה. כאן, במראה עשיר של אצילה במנוסה, מצליחה הקולקציה של לואי ויטון לתפוס שתי מגמות - את הפרופורציות הנדיבות של המעיל ואת הטקסטורה הקלאסיציסטית והמעודנת. יחד עם צבע פסטל רענן (וצפויים להיות הרבה מעילים בפסטל) מדובר ברגע אופנה שישוכפל ללא הרף בקרב סטייליסטים ורשתות אופנה.

ז'יבנשי

קולקציית חורף 2013-14 של ז'יבנשי. AP
קולקציית חורף 2013-14 של ז'יבנשי/AP

גראנג' ושנות ה-90 נוסח ז'יבנשי. החולצה המשובצת מקבלת פרשנות מדוייקת בזכות היעדר הצווארון, אפקט הדגרדה וגישה כללית נשית יותר ביחס למגמה עצמה. וריאציות של אותו הרעיון מבטיחות תמיד מגה-טרנד בשטח.

לנווין

קולקציית חורף 2013-14 של לנווין בפריז. AP
קולקציית חורף 2013-14 של לנווין בפריז/AP

אולי מראה הפרווה המייצג ביותר את הלך הרוח בחורף הקרוב. הצביעה המחולקת, השרוולים הקצרים וההליכה המעודנת בין המהוגן לפרוץ, מציעים אופציה נוספת לשדך את הגבוה והשמרני עם העוקצני והמחוספס.

אלכסנדר וונג

קולקציית חורף 2013-14 של אלכסנדר וונג בניו יורק. AP
קולקציית חורף 2013-14 של אלכסנדר וונג בניו יורק/AP

לא רק שימוש יצירתי נוסף בפרווה, אלא גם גם פרופורציות מעיל קופסתיות. אלכסנדר וונג שלח אל המסלול מערכת לבוש שמבהירה היטב מה ההבדל בין העונה הזו, לעונה הקודמת לה.

רושאס

תצוגת חורף 2013-14 של רושה בפריז. AP
תצוגת חורף 2013-14 של רושה בפריז/AP

החצאית המלאה והמתפזרת של רושאס, שעומדת בניגוד גמור למותניים צרים, היא טייק נוסף על הניו לוק של דיור, מהצלליות החשובות לעונה.

ולנטינו

קולקציית חורף 2013-14 של ולנטינו. GettyImages
קולקציית חורף 2013-14 של ולנטינו/GettyImages

תיקים שנדמים כסלי קניות פשוטים נעשו למגה-מגמה הודות לרעיון שהתחיל במוחה של פיבי פילו בסלין לפני שנים אחדות. אחרי שעולם האופנה מיצה את הקסם הפשוט האצור בשתי ידיות צרות וגוף רבוע וחף מכל קישוט, כעת הוא פונה לעבות אותו. הדגם הזה של ולנטינו מייצג את תיקי החורף - הצללית אותה הצללית, אבל פני השטח פרועים פי כמה.

ורסצ'ה

חורף 2013-14 של ורסצ'ה. GettyImages
חורף 2013-14 של ורסצ'ה/GettyImages

שיק שנות ה-90 נוסח ורסאצ'ה הוא הזדמנות להיזכר בימי הזוהר של בית האופנה באותו העשור. שוב משבצות, שוב צללית סקיני , רק בגיבוי עודפות מצועצעת; קונטרה מסיבית לטון המינימליסטי של העונות האחרונות.

קנזו

קולקציית חורף 2013-14 של קנזו. AP
קולקציית חורף 2013-14 של קנזו/AP

הזרם הניאו-היפסטרי באופנה נעשה, הודות לקנזו ואחרים, לסיפור משל עצמו באופנה. הפרופרוציות תמיד מוזרות בכוונה, ההדפסים עמוסים אבל התחושה היא תמיד צעירה ורעננה. החורף הקרוב לא יהיה שונה מהבחינה הזו, וסביר שמגמה רק תלך ותתחזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully