וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דולצ'ה וגבאנה נמצאו אשמים בהעלמת מס

צמד מעצבי האופנה דולצ'ה וגבאנה נמצאו אשמים בעבירת העלמת מס בגובה של כחצי מיליארד דולרים. על השניים נגזר מאסר בפועל של שנה ושמונה חודשים. המעצבים מתכוונים לערער

מעצבי האופנה האיטלקיים דומניקו דולצ'ה וסטפנו גבאנה נמצאו היום אשמים בגין עבירת העלמת מס. כך קבע בין הדין האיטלקי. על הצמד נגזר מאסר בפועל של שנה אחת ושמונה חודשים. המעצבים צפויים לערער על הפסיקה. על פי סוכנות הידיעות רויטרס, הסבירות כי הצמד ירצה מאסר בפועל קטנה, בהינתן מורכבות ואורך ההליך המשפטי.

הפרשה החלה בשנת 2004 עם המכירה של קו האופנה המשני של הצמד, המכונה D&G, לחברת אחזקות בלוקסמבורג. בדצמבר האחרון, לאחר ארבע שנות חקירה, נקבע כי השניים – ועוד גורמים המקורבים אליהם – העלימו באמצעות המכירה מס בגובה של יותר מחצי מיליארד דולרים. לטענת התביעה, המכירה לחברה בלוקסמבורג – אותה הקימו בעצמם – נועדה כדי לחמוק מתשלום מיסים במולדתם. כידוע, דולצ'ה וגבאנה נחשבים כאחד המותגים האיטלקיים הפופולריים בעולם.

שני המעצבים דחו לאורך כל ההליך המשפטי את ההאשמות המיוחסות להם. לאור זאת, הסנגור של הצמד ביקש את שחרורם, אבל התובע דרש מאסר של שנתיים וחצי.

השניים צפויים לחשוף בתחילת שבוע הבא את קולקציית הגברים לקיץ 2014 במילאנו. לא ידוע אם ההחלטה של בית המשפט תשפיע על תצוגת האופנה המתוכננת.

מאז שנפגשו השניים באמצע שנות השמונים בסדנת עיצוב נעליים במילאנו, דולצ'ה (54) וגבאנה (50) בנו אימפריית אופנה משגשגת. בית האופנה הנושא את שמם דיווח על הכנסות של 1.5 מיליארד דולר ב-2012. לפי הערכה של מגזין 'פורבס', כל אחד מן השניים, לשעבר שותפים לחיים שממשיכים לקיים שותפות עסקית, שווה קצת יותר ממיליארד דולר. קונספט החיים הטובים, הפזרנות, הגודש והפאר המלווה את עבודתם, מצא לו אוהדים רבים במהלך השנים.

מעצבי האופנה סטפנו גבאנה (משמאל) ודומיניקו דולצ'ה במסיבת מגזין 'דיטיילס' במלון בולגרי, מילאנו, יוני 2012. Harold Cunningham, GettyImages
דולצ'ה וגבאנה/GettyImages, Harold Cunningham

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully