וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דולצ'ה וגבאנה סגרו את החנויות במילאנו כמחאה

21.7.2013 / 11:29

דולצ'ה וגבאנה, שנמצאו אשמים בהעלמת מס, סגרו בסוף השבוע את החנויות במילאנו כמחאה על תוצאות המשפט ועל ההתקפות הציבוריות עליהם

סטפאנו גבאנה ודומינקו דולצ'ה עדיין מתקשים לעכל את גזר הדין שהוטל עליהם בבית הדין האיטלקי בחודש יוני האחרון. כזכור, שני מעצבי העל נמצאו אשמים בהעלמת מס בשיעור של חצי מיליארד דולר, ובגין כך הוטל עליהם עונש של מאסר בפועל לשנה ושמונה חודשים. תעשיית האופנה הוכתה בתדהמה לנוכח הסנקציות שנפלו, ובאופן מיידי הצהירו המעצבים כי הם מתכננים להגיש ערעור.

בסוף השבוע האחרון החליטו המעצבים באקט של מחאה פומבית לסגור את 9 חנויות דולצ'ה וגבאנה שברחבי מילאנו. סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה את המודעה שנתלתה על דלתות החנויות, שכותרתה היא "Closed for Indignation" (בתרגום חופשי: "סגורים בשל זעם שמקורו באי צדק"). הכוונה באמירה הנחרצת היא גם לתוצאות המשפט וגם להתקפות הציבוריות והפוליטיות עליהם. עוברי האורח שנתקלו במודעות היו יכולים לקרוא תחת הכותרת כתבה שנסרקה ובה ציטוט של חבר מועצת העיר פרנקו ד'אלפונסו שטען כי "לא צריך לתת לעברייני מס לייצג אותנו". חבר הכנסת הזועם עוד הוסיף וטען כי אסור לתת לדולצ'ה וגבאנה להשתתף בשבוע האופנה של מילאנו שיתקיים בספטמבר.

זהו היום השלישי להשבתת החנויות במילאנו, והמעצבים טוענים כי הם לא מוכנים לספוג יותר את ההאשמות מצד הרשויות והתקשורת. את משכורתם של 250 העובדים שנאלצים לספוג את השביתה, התחייבו המעצבים בכל אופן לשלם.

מאז שנפגשו השניים באמצע שנות השמונים בסדנת עיצוב נעליים במילאנו, דולצ'ה (54) וגבאנה (50) בנו אימפריית אופנה משגשגת. בית האופנה הנושא את שמם דיווח על הכנסות של 1.5 מיליארד דולר ב-2012. לפי הערכה של מגזין 'פורבס', כל אחד מן השניים, לשעבר שותפים לחיים שממשיכים לקיים שותפות עסקית, שווה קצת יותר ממיליארד דולר. קונספט החיים הטובים, הפזרנות, הגודש והפאר המלווה את עבודתם, מצא לו אוהדים רבים במהלך השנים.

דומינקו דולצ'ה וסטפאנו גבאנה. ShutterStock
דולצ'ה וגבאנה/ShutterStock
הודעה על סגירת חניות דולצ'ה וגבאנה במילאנו. רויטרס
אחת החנויות הסגורות במילאנו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully