וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערי גיליונות ספטמבר 2013: הטובים, הרעים והמשעממים

22.8.2013 / 15:50

בזה אחר זה נערמים גליונות ספטמבר על שולחן מערכת וואלה! אופנה. נאוה סילוורה סוקרת את השערים החשובים של העונה, ומגלה מה לובשת כל אחת מהכוכבות

הם כבר בדוכנים והם גם מוצאים את מקומם בזה אחר זה על שולחנות מערכת וואלה! אופנה - גיליונות ספטמבר 2013 של מגזיני האופנה המובילים. כמה מהם עתידים להישאר על השולחן חודשים ארוכים וישמשו כלקסיקון אופנת חורף 2013-14 שאין עליו עוררין. סקירות ומראות שחובה להכיר ולאמץ. כל מי שנחשב נמצא פה. מי שלא, כנראה שלא.

גיליונות ספטמבר הם באופן מסורתי וידוע גיליונות עבי כרס המרכזים את כל מה שנוגע לאופנה הקרה שבדרך. העבודה עליהם נמשכת חודשים וכל פרט קטן בהם נבחן לעומק. ההיקף הנרחב נובע מריבוי הפקות אדיטוריאליות גדושות במיטב פריטי אופנת הסתיו והחורף על ודוגמניות מבוקשות (אשר צולמו כמובן על ידי צלמי אופנה מובילים). כמו כן, הרבה בתי אופנת על וחברות טיפוח השואפים לקדם את מוצריהם לקראת הקור הגדול ולפני מבצעי המכירות הגדולים של חג המולד מפרסמים רבות בגיליונות ספטמבר. גם החזרה לבית ספר ולקולג'ים מוסיפה לעניין ולחשיבות של גיליון ספטמבר. מפרסמים רבים מעוניינים להגיע לקהלים רבים בכל הנוגע לקניות, חופשות ומתנות. ספטמבר הוא התזמון הנכון מבחינתם והם מכוונים השקת מוצרים ועליית קמפיינים למועד הזה.

הסרט התעודי 'גיליון ספטמבר' (2009) הציג מבט מאחורי הקלעים על הדרמה שמאחורי גיליון ספטמבר של מגזין ווג האמריקאי; צילומי נערת השער, התגובות למראה שלה, ההנחיות הקרות של העורכת אנה ווינטור לצוותה, הדינמיקה המתוחה במערכת המגזין הוותיק, והעבודה המרובה שהולכת ונעשית אינטנסיבית ככל שמועד יציאת הגיליון מתקרב.

דוגמניות ושחקניות רבות שואפות להתנוסס על שער הגיליון. אך מעטות זוכות. בעיקר מי שמסוגלת לקדם מכירות מגזינים. בסוף שנות ה-90 החלה מגמה של העדפת כוכבות קולנוע ומוזיקה על פנני דוגמניות. עידן דוגמניות העל של העשור שחלף הגיע לסיומו. התבגרות טבעית של כמה מהדוגמניות המצליחות וזרם בלתי פוסק של דוגמניות עלומות ממזרח אירופה, הובילו להחלשת סטטוס הדוגמנית-כוכבת-מפורסמת.

הדוגמניות הללו ממדינות מזרח אירופה ובעיקר ממדינות חבר העמים לשעבר היו ועודן יפיפיות מדהימות, אך במקרים רבים לא הייתה להן פרסונה דומיננטית וכובשת נוכח סינדי, נעמי, קריסטי, טיירה, קייט או הלנה. המגזינים פנו להוליווד, והתוצאה היתה נערות שער עם זיקה חלשה לאופנה. עם זאת, עדיין אפשר למצוא היום פה ושם מגזינים שמעדיפים דוגמניות לשעריהם. האופנה עבורם היא לפני הכל. עם זאת, בגיליונות ספטמבר, כמו שאפשר לראות כאן, עדיין ניכרת העדפה לכוכבות מוכרות. כי גיליון ספטמבר חייב להימכר. גלריית כל מה שאהבנו השנה וכל מה שלא בכמה מגיליונות ספטמבר המרכזיים.

לצפייה בסרט התיעודי 'גיליון ספטמבר' בוואלה! VOD

הארפר'ז בזאר ארה"ב - שרה ג'סיקה פרקר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אין לנו מושג איך היא עושה את זה, אבל שרה ג'סיקה פרקר (48), שוב, על שער מגזין אופנה מרכזי. כמעט עשר שנים לאחר 'סקס והעיר הגדולה', היא ממשיכה להיות אייקון אופנה. בשער היא זוהרת בשמלה מוזהבת של מרק ג'ייקובס ובהפקה פנימית היא נראית בקומבינה אהובה עליה - שמלת שאנל וכובע מטורף. אבל הניוז הלוהט הוא, כפי שצוין בראיון עימה, הוא שהיא עובדת על ליין נעליים משלה עם מנולו בלניק.

אלור ארה"ב - ג'ניפר גארנר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הביטוי יופי טבעי סובל משימוש יתר, אבל הוא עולה מיידית כשרוצים לתאר את ג'ניפר גארנר (41). בשמלת נוצות ותחרה של לואי ויטון ואיפור מינימלי, גארנר מצדיקה את הבחירה בה לנערת השער. בתשובה לשאלה מדוע היא מגיעה לאירועים לא מעט בגפה היא ענתה באופן מלא השראה: "לפעמים זה קשה כי העקבים שלי גבוהים והיה נחמד להישען עליו. והוא כזה דייט נהדר! אבל זה יכול להיות יותר מדי. אני חושבת במיוחד לאישה, היא עלולה לאבד את זהותה ולהישאר רק 'אשתו של'".

גלאמור ארה"ב - ג'ניפר אניסטון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם סרט חדש וחתונה בדרך, ג'ניפר אניסטון (44) נראית הכי יפה אי פעם. כאחת השחקניות הפופולריות באמריקה, היא תמיד מבוקשת לשערי מגזינים. השיזוף, החיוך ושיער הדבש רק מוסיפים לאפיל שלה, כמו גם הגישה האופטימית שלה לחיים: "אם אתם לא מאושרים, אתם יכולים להיות מאושרים. אושר הוא בחירה". כך היא אמרה בראיון למגזין. ללא ספק אמירה מעניינת יותר משמלת הנרסיסו רודריגז שהיא לובשת על השער. שמלה שחורה בגזרה פשוטה המאפיינת את טעמה של אניסטון מזה שנים. לסיכום, הגישה לחיים נהדרת, הטעם טעון שיפור ובעיקר קצת תעוזה.

ווג בריטניה - דריה וורבוי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בניגוד לווג האמריקאי, הנוטה להעדיף באופן מובהק ידועניות לשעריו, ובוודאי לגיליון ספטמבר, הווג הבריטי לא חשש מבחירה בדוגמנית לשער גיליון ספטמבר שלו (והיא לא קייט מוס). דריה וורבווי (30), קנדית-פולנייה המשמשת כפני לנקום מאז 2005, נראית בתמונת השער לשער נינוחה במראה בלתי מתאמץ - אווירה נדירה בשערי ספטמבר. פירסינג האף, ז'קט העור בגוון האלמוגי ומפתיע לסתיו, סריג התכלת-ורוד של סטלה מקארתני, ובעיקר השיער הסתור עם הבזקי הבלונד, יצרו מראה אורבני נגיש וכובש.

דרו ברימור - אין סטייל ארה"ב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דרו ברימור (35) במראה קלאסי בוגר ונקי על שער המגזין הגדול אי פעם של אין סטייל (עם 716 עמודים). בראיון נלווה היא מדברת על גיל 40 המתקרב, על להיות אם ועל השער השביעי שלה באין סטייל. דרו נראית כאן בחולצה וחצאית של מרק ג'ייקובס, צמיד ועגילי שאנל, צמידי בולגרי, חגורת מרדית וונדל וטבעות מאוספה הפרטי. ופרט טריוויאלי לסיום - תיאום גוון השפתון עם רקע כותרת המגזין יצא מושלם.

וניטי פייר ארה"ב - הנסיכה דיאנה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גיליון ספטמבר של וניטי פייר הוא גם, איך לא, גיליון הסטייל השנתי. על השער צילום ישן ומקסים של הנסיכה דיאנה (1961-1997) שצילם צלם האופנה מריו טסטינו כ- 4 חודשים לפני מותה של הנסיכה. בגיליון כתבת העוסקת ביחסיה של דיאנה עם מנתח הלב הפקיסטני האסנט קאן ורשימת 'המתלבשים הטובים השנתית'. בראש הרשימה, דיאנה של המילניום ה- 3 והאם הטרייה, קייט מידלטון.

הרפרס בזאר אוסטרליה - ויקטוריה בקהאם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא שציפינו לחיוך רחב וליופי שמיימי, אבל למעצבת ואייקון האופנה (39) היו שערים מוצלחים יותר. שמלת הקמיסול הצמודה עם דיגום המשבצות, כתפיות הספגטי ושולי התחרה שלובשת פה ויקטוריה בקהאם יפיפייה, אבל היא לא מבטלת את הסנאפ שוט כאן (שקטע את כף ידה הימנית ומנע מאיתנו את האבזור והמניקור). ההסבר נעוץ ככל הנראה בסידור שיער משעמם והבעה מוזרה. טייק נוסף היה משנה את התמונה.

i-D - סלינה גומז

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סלינה גומז (21) כבר ממש לא ילדת דיסני. היא אפילו נוטה קצת לכיוון האלטרנטיבי, לפחות לפי שער i-D שלה. בתמונת שחור-לבן ועם סטיילינג בלתי נוצץ, היא נראית כמו בת העשרים קצת ממוצעת בתמונת אינסטגרם שצילמה חברה. גומז נצצה במראות הוליוודיים על שערים קודמים, אבל פה היא הכי אמיתית ונינוחה אי פעם.

קוסמופוליטן ארה"ב - נינה דוברב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רק מגזין קוסמופוליטן מסוגל להפוך שמלה אלגנטית של דיור למשהו, איך לומר, אחר. לא שנינה דוברב (24) אחראית לכך. כוכבת 'יומני הערפד' לא אשמה שמישהו במערכת המגזין החליט לקצר לה את השמלה (בתצוגת דיור היא הגיעה לדוגמנית עד הרבה מעבר לברכיים). היא אמנם מהממת בדרכה, אבל המיני האקסטרימי מבטל פה את אופנת העל ומשלים עוד שער קוסמו בנאלי.

ווג איטליה - אמנדה מרפי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר שנבחרה לשמש כפני פראדה בקמפיין חורף 2013-14, אמנדה מרפי (26) קוצרת עוד הישג לקריירה הנוסקת שלה - שער ווג איטליה. מרפי, טכנאית רנטגן במקצועה, ידועה בתעשייה בזכות יופי ייחודי ובלתי קונבנציונלי, מה שתמיד רצוי בווג של ארץ המגף, המהווה תמיד גרסה מתקדמת של המגזין. גיליון ספטמבר משלב הפעם אופנה עם עיצוב פנים ומציג איפור ופריטי אופנה נסיוניים.

O - אופרה ווינפרי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתמיד, המלכה אופרה ווינפרי (59) מתנוססת על שער המגזין שהיא מוציאה בעצמה וקרוי על שמה. הפעם היא בפאה שהוכנה במיוחד עבורה ומהווה מעין מחווה לגיבורות האפרו באשר הן. הפאה, כך נמסר, שוקלת "כמו צ'יוואווה". אבל דווקא שמלת המעטפה בגוון המנדרינה עושה פה את המראה יחד עם עגילי זהב מאורכים וחיוך מנצח.

ווג פריז - ססקיה דה ברו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחירת ווג פריז בתמונת שחור-לבן של דוגמנית ולא ידוענית לשער גיליון ספטמבר שלו, ועוד בדוגמנית אנדרוגינית-אדג'ית, היא לחלוטין לא מפתיעה. הגרסה הצרפתית של המגזין הוותיק נודעה כאנטי-תיזה לאחיו החורג מעבר לאוקיינוס. כאן לא נכנעים לתכתיבי הזמן ובוחרים תמיד באופנה. ומה שעולה לראש מיידית כשמביטים בתמונה ההורסת של הדוגמנית ההולנדית ססקיה דה ברו (31) הוא גראנג', וזה לגמריי במכוון. הסגנון המוזיקלי חוצה הגבולות שנולד באמצע שנות ה-80 והגיע לשיאו במחצית הראשונה של שנות ה-90, נבחר להיות מוטיב מרכזי לא רק בתמונת השער, אלא בגיליון כולו. אבל הגראנג' פה הוא גראנג' נוסח ווג פריז. כלומר, טופ הביקיני, המכנסונים, הז'קט והמגפונים לא נרכשו במחירי מציאה בשוק פשפשים בסיאטל, אלא נבחרו מתוך קולקציית הסתיו של הדי סלימן לסן לורן.

אל בריטניה - קייטי פרי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קייטי פרי לא הצליחה להיפטר מהבעת הנישואים-לא-היו-בסוף-מה-שהבטיחו-לי הקבועה שלה מאז גירושיה גם בתמונת השער של מגזין אל הבריטי. המבט הזה שמזכיר כל כך את זה של קריסטן סטיוארט חברתה הטובה בכל רגע נתון, מחובר פה לפוזה משונה עד ילדותית. אבל התוצאה הכללית, במיוחד בזכות חליפת השמלה המשובצת של דולצ'ה וגבאנה, בסך הכל יפה למדי. לא רע למי שרואה במיני מאוס אייקון אופנה. נראה גם שלאחר אינספור נסיונות עם גווני שיער, קייטי החליטה, למרבה השמחה, על השחור הישן והטוב שכל כך מחמיא לעיני הכחול ים שלה.

ווג ארה"ב - ג'ניפר לורנס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כפי שפורסם בידיעת טיזר אסטרטגית, נערת השער של ווג ארצות הברית היא ההוליוודית הכי חמה היום - זוכת האוסקר ג'ניפר לורנס (22). הגיליון, המונה לא פחות מ-902 עמודים, כולל גם ראיון והפקת אופנה עם לורנס ובכל מקום היא נראית יפה כמו שהיא. עם זאת, צילום השער, באופן תמוה, הוא החלש מבין כלל בצילומים שלה במגזין. לצד היותו מחמיא, הוא גם בנאלי, זהיר למדי ונראה יותר כצילום פורטרט נוסח קמפיין טיפוח. אופנה של ממש, למרבה האכזבה, אין פה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully