וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלישייה באפלה: רימה רומנו לחורף 2013-14

לירוי שופן

18.11.2013 / 13:09

החייטות נהדרת והדרמה מסקרנת, אבל קולקציית הביכורים של רימה רומנו מתעקשת לשחזר סגנון שיצרו מעצבים אחרים. ובכל זאת, סביר שיקומו למותג מעריצות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רימה רומנו לחורף 2013-14/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא פשוט להותיר רושם עמוק עם בגדים שחורים לגמרי. האור שנבלע בהם בדרך כלל מטשטש תיפורים ייחודיים או מיני פרטים עיצוביים, והופך כמעט הכל לצללית כהה. ובכל זאת, רימה רומנו, הדמות שעומדת מאחורי המותג המקומי החדש Rimmaromano, החליטה לנקוט בקולקציית הביכורים בגישה המעדיפה את השחור על פני כל דבר אחר.

למרות שהמותג נושא שם פרטי, הוא למעשה חיבור משולש. פאה אחת כאמור, רימה רומנו; פאה שנייה - בת זוגה, אשת העסקים ציפי רומנו; פאה שלישית – המעצב נתיב יוחאי מאיר. "לא למדתי עיצוב אופנה", מציינת רימה רומנו (30), המשמשת כגורם שמתווה את הסגנון הכללי. "אבל יש בי תשוקה מאוד גדולה לאמנות ולסטייל. שש שנים שימשתי כמלווה אישית לאנשי עסקים בחו"ל, מה שאפשר לי להגיע להרבה מקומות ולראות אופנה".

בעוד שציפי רומנו אחראית על מערך יחסי הציבור והמיתוג, על הידע הטכני ועל עבודת העיצוב בפועל אחראי יוחאי מאור, שייסד בשנה שעברה מותג הנושא את שמו לאחר שנים בהן שימש בתפקידים בכירים ברשתות אופנה מקומיות. "הוא תפר לנו את הבגדים לחתונה", מספרת רומנו איך ניצת הקשר הראשון בין השלושה, אשר הוביל בסופו של דבר ליצירה המשותפת.

"דבר לא מציק לך בעין, ואתה מבין שזו מישהי שמבינה באופנה", מציינת רומנו על הקו החסכני שמוביל את אוסף הבגדים כולו, שמיועד להימכר במכירות גרילה יזומות פעם בעונה. ואכן, הצלליות סוגרות, שחורות ומאורכות, ועל פני הבגדים, מלבד שוליים גזורים פה ושם או רוכסנים כסופים וכבדים, אין כמעט דבר. שמלות מקסי נזיריות בשרוולים ארוכים העשויים כותנה דקה או שלל סיבים טבעיים אחרים; מעילי צמר צרים, המהודקים מעל לקו המותן הטבעי ומתרחבים מעט כלפי הרגליים; או מעילי עור קצרים, שמלווים ברכיסת רוכסן א-סימטרית, המייצרת מעין רבידה בחזיתם, נעשים עם לבישתם למעין מדים אחידים המעלים בזיכרון אסתטיקה ניאו-גותית (מהסוג שהתחבב במיוחד על שלל נשים בעלות אופק אמנותי במילאנו או ניו יורק).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החייטות ורמת הגימור של יוחאי מאיר ראויות לציון מיוחד. מתאר המעילים והז'קטים, גם כשהם משלבים סריגים לצד עורות, חד כתער. מנגד, גם פריטים בסיסיים יותר, כמו אותן חולצות טי ארוכות ודקיקות, או מכנסיים מינימליסטיים בגזרת מפשעה נפולה, עשויים באופן שמבדיל אותם מייצור המוני ומגדיר אותם כפריט יוקרה.

יחד עם זאת, וציון העובדה שחלק מהבדים הם בדים שנקנו מהמעצב האמריקאי-צרפתי ריק אוונס רק מחדד את הנקודה, רמת האופנה והיצירתיות אינה עולה בקנה אחד עם רף הגימור הגבוה. האוסף הזה ימצא בוודאות לא מעט נשים שיעריצו את המתח בין הרדיקלי לסגפני, אולם השרוולים הארוכים במיוחד, הרבידות המשולשות בחזית המעילים או השמלות הצרות והגליליות, שדומות לשמלות קנדורה ערביות, מזכירים יתר על המידה את העבודה של הקרואטי דמיר דומה, של אוונס עצמו או של ממשיכי דרכו, כמו המעצב אחמד עבדלרחמן. שלושתם, כל אחד בתורו, העמידו אלטרנטיבות לטעם המערבי הרווח, ותיבלו אותו בשקפת עולם ספק נוודית, ספק אלימה, אך רבת שכבות.

אין ספק שרומנו נכבשה על ידי סגנונם האניגמטי, והיא מבקשת לשכפל אותו כאן. אבל נדרשת מידה של ריחוק מהמקורות המובהקים האלה כדי להפוך את אוסף הבגדים העשוי לעילא ליצירה של ממש. כרגע, אלו גרסאות לבגדים שכבר הוכיחו את עצמם באין ספור מעגלים בעבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טווח מחירים: ז'קטים: 1,720-3,076 שקלים; שמלות: 800-1,525 שקלים; מכנסים:550-820 שקלים; חולצות:400-500 שקלים; תיקים 1,200-1,500 שקלים.

המכירה תתקיים בין התאריכים 25-29 בנובמבר במתחם קסטיאל AS IS. אלפאסי 36 תל אביב. שעות פתיחה 9:00-20:00.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully