וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההצלחה שלה היא דוגמא לכולם": נפרדים מדניאלה להבי

9.12.2013 / 8:29

מההתעקשות ליצור בארץ ועד הדבקות בסגנון מקורי - שמונה מהמעצבים הבולטים בישראל מצביעים על התרומה של דניאלה להבי לשוק המקומי וחושפים את ההיכרות האישית שלהם איתה

דניאלה להבי 1955-2013

תעשיית האופנה עדיין מתקשה לעכל את הבשורה המרה שהכתה בה בבוקר שישי האחרון. דניאלה להבי, שנחשבת על ידי רבים לחלוצת סצנת עיצוב אביזרי האופנה בארץ, הלכה לעולמה.

אך המורשת שלה כמו עיצוביה תישאר על זמנית. שמונה מעצבים מקומיים חולקים כבוד אחרון ומספרים על ההיכרות עמה ועל התרומה שלה לתחום -

"בפעם הראשונה ששמעתי על דניאלה להבי הייתי עדיין סטודנט בשנקר. אחת המנחות של קורס בו למדתי, סיפרה שיש מעצבת תיקים נהדרת ואנו חייבים לראות את התיקים המשובחים שהיא עושה. לימים הקמתי סטודיו עצמאי ומכרתי בגדים לחנויות שונות, בהן נתקלתי בתיקים המעולים של דניאלה. עד אז טרם נפגשנו. כאשר העברתי את הסטודיו שלי לבית טפר, שמחתי לגלות שאנו שכנים בבניין. הסטודיו של דניאלה שוכן קומה מעליי, ובמשך השנים צמחה בינינו ידידות נהדרת. לעיתים התייעצנו על נושאים שונים כמו פתיחת חנויות, על היציאה לחו?ל, על עיצוב בכלל, על החיים. לעיתים היא באה למדוד אצלי מכנסיים שיהיו לה נוחים לעבודה, ולפעמים סתם להראות לי משהו שאהבה. היא ידעה עיצוב טוב מה הוא, והרגשתי איתה שותפות לדרך, הן העיצובית והן העסקית. כמעצבת היא הייתה באמת מעולה. היא ידעה איך לבחור חומרים משובחים, היה לה טעם מעולה, ובכל עונה היא הפתיעה מחדש עם קולקציות רחבות ונהדרות שאצרו בתוכן את ?האני מאמין? שלה: עיצוב קלאסי, נקיון, מודרניזם, פרקטיות, ואיכות ללא פשרות. המעבר שלה לעיצוב פריטים שונים בנוסף לתיקים, כמו נעליים ואביזרים היה רק המשך טבעי ליצירה שלה. אני לא חושב שיש בארץ מעצב בתחום הזה טוב יותר ממנה. מותה בטרם עת הוא ללא ספק אבידה גדולה. אני שמח לפחות שיש לה צוות מעולה, שהוכשר על ידיה. אני בטוח שבניצוחו של בנה, אורי להבי, בית האופנה של דניאלה להבי ימשיך להתקיים בדיוק לפי החזון שהיא בנתה".

רונן חן, מעצב אופנה

בתמונה: דניאלה להבי קיץ 2005

"רק מילים חמות. לא הכרתי אותה ברמה האישית, אבל מאוד הערכתי את המפעל שיצרה. אני זוכרת אותה עוד משהייתה יותר צעירה, מלפני שהקימה את המותג שלה. היא הגיעה ממקום של אש בבטן, ממקום של לעצב. היא תמיד הייתה מאוד צנועה. היא התחילה בקטן והאמינה במה שהיא עושה ותמיד היה לה טעם מעולה. חוץ מזה, היא באה ממקום של עיצוב מוצר והכנה אקדמית, מקצועית עד הסוף. תמיד העיצובים שלה היו מרשימים ונועזים, צריך הרבה גבורה לעשייה כזאת בארץ, במיוחד בשנים האחרונות שעושים הכל במזרח ובכל זאת היא שמרה על איכויות. בעיקר זה מאוד עצוב. היא הייתה כל כך צעירה, הפרידה מאוד קשה".

תמרה יובל ג'ונס, ראש מחלקת צורפות ואופנה "בצלאל"

בתמונה: דניאלה להבי חורף 2006

"כולם ידעו שהיא מאוד מאוד אהובה. זה מדהים איך שיש לך אדם שאתה כל כך אוהב באופן פרטי, ויש עוד כל כך הרבה אנשים אחרים אוהבים ומעריכים אותו. עוד לא עברה שנה מאז שיתפנו פעולה בקולקציה המיוחדת שלנו, שהצגנו יחד בשבוע האופנה... דניאלה למדה עם אחותי בכיתה, ולא משנה כמה שנים עברו, בשבילי היא חברת ילדות ולנצח אזכור אותה כך: אישה שחלמה חלום והגשימה אותו - הקימה כאן מפעל ומותג של אביזרים כחול לבן. שלום לך חברה יקרה ואהובה?.

דורין פרנקפורט, מעצבת אופנה

בתמונה: דניאלה להבי קיץ 2007

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"הייתה תוכנית בערוץ האופנה שמעצבים מראיינים אחד את השני וככה נפגשנו. לפני זה פגשתי אותה בסטודיו שלה, אמא שלי תמיד הייתה לקוחה שלה ומאוד אהבה את הדברים שלה, ומעבר לזה אני תמיד הערכתי אותה מאוד על כל מה שהיא עשתה, ועל הדרך היפה בה בנתה את המותג שלה. תמיד היא הצטיירה עבורי כאישה עם הרגליים על הקרקע, מאוד מחוברת למה שהיא עושה, מאוד נעימה ומקור להשראה. מאוד חבל שהיא סיימה את הדרך שלה כל כך מהר, אבל אם להסתכל על חצי הכוס המלאה היא השאירה מורשת מאוד יפה של עשייה שתמשיך אחריה".

עודד ארמה, מעצב נעליים

בתמונה: דניאלה להבי חורף 2008

"לפני שמונה חודשים היינו שתינו שופטות בתחרות מעצבים... זה הזיכרון האחרון שלי ממנה, כל הצחוקים והדיבור על דור המעצבים החדש מנקודת המבט שלנו. היא הייתה מאוד מקצועית ויסודית. כשהחליטה שהיא נכנסת לפרויקט, היא הייתה לומדת אותו בצורה מאוד מקצועית מכל הכיוונים והייתה מגיעה למוצר מאוד מוקפד. אפשר היה לראות את הבנאדם מאחורי המוצר, את כתב היד שכולם מדברים עליו כל הזמן. היא הייתה קולגה לכל דבר, חברה, עמיתה. אני מאוד מחוברת גם ברמה היומיומית למותג הזה, כי אני גרה מעל החנות שלה בבזל. זאת אבידה מאוד גדולה בעיניי, היא מורת דרך, חץ שיכול לתת המון אנרגיות לאיך עושים את הדברים כמו שצריך. זאת ממש סטירה לא צפויה שמערערת הכל".

שלי סתת, מעצבת נעליים למותג "קאפל אוף"

בתמונה: דניאלה להבי קיץ 2009

"כשעשיתי סיור לראשונה בסטודיו שלה כל כך נפעמתי לראות איזה מפעל היא ואורי הקימו, זה מדהים כי אין הרבה אנשים שמרימים ככה בעצמם מותג איכותי כל כך שמצליח להישאר רלוונטי. כולם יודעים שהיא הייתה אישה מאוד נדירה, ושנים שהערצתי אותה מרחוק. האמת שרק בשנה האחרונה הכרתי אותה באופן אישי יותר. היא הייתה לקוחה והאחיינית שלה היא גם חברה שלי. היה לה שקט פנימי מעבר לכשרון המטורף. ההיכרות עם דניאלה הייתה יחסית קצרה, אבל היה שם חיבור טוב מעבר שלמרבה הצער התחיל ונקטע באיבו".

אלינור אבני, מעצבת תכשיטים למותג "נוריתמי"

בתמונה: דניאלה להבי חורף 2010

"זו אבדה גדולה לתחום האופנה. היה לי את הכבוד לפני שנה לעשות איתה פרויקט מאוד גדול ל-SKETCH שנמכר אצלה בחנויות. כל תהליך העבודה איתה היה מרתק, היא הייתה האישה הכי נעימה מקסימה ומפרגנת שיש. דבר נדיר בתעשייה. בקיצור, אשה מדהימה".

יוסי קצב, מעצב אופנת גברים למותג "SKETCH"

בתמונה: דניאלה להבי חורף 2011

"דניאלה היא חלוצה בתחום וסללה את הדרך להרבה מעצבים צעירים, בדרכה היא היוותה השראה ל"מיקאנמור" שגם הוא מותג מתמחה לתיקים מעור. היא הייתה הראשונה שהתחילה מקטן והגיעה לרשת מצליחה יותר מכל הרשתות התיקים שהיו. היום ניתן לראות הרבה מעצבים שלא נכנעים לקמעונאים ומתמידים עם מותג עצמאי למרות הקשיים, ולכן ההצלחה שלה היא דוגמא לכולם. היא ללא ספק השאירה את חותמה בעולם העיצוב הישראלי . אנחנו אומרות כן ירבו. ההצלחה כאישה וכמעצבת היוותה לנו דוגמא ואנחנו עצובות על אובדנה".

ענת אופיר ומורן אגקי, מעצבות תיקים ואקססוריז למותג "מיקאנמור"

בתמונה: דניאלה להבי קיץ 2012

דניאלה להבי חורף 2013-14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully