וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העשירייה: הרגעים שעשו את 2013 בתעשייה המקומית

19.12.2013 / 16:33

רכבת ההרים המופרעת בעולם לא תוכל להתחרות בטירוף שאחז בתעשייה הישראלית השנה, מביונסה ואלון ליבנה ועד למותגים שמצמצמים נוכחות. וגם - איזה תואר קיבלה ניקול ראידמן

ביונסה לובשת אלון ליבנה. AP
ביונסה עושה כבוד לאלון ליבנה/AP

סיפור ההצלחה: אלון ליבנה מלביש את ביונסה

נראה כי מדי שנה אומרים שזאת הייתה השנה שלו, אבל 2013 היא ללא ספק ה-שנה של אלון ליבנה. המעצב הצעיר בן ה-28 כבש את שבוע האופנה בניו יורק והציג לראשונה על המסלול לצד מעצבי על מהחשובים בעולם. אושיות אופנה זוהרות כמו פריס הילטון, ליה מישל ונינה גרסיה פרגנו לו על השטיח האדום כשהן לבושות אלון ליבנה מכף רגל ועד ראש, אבל השוס האמיתי שייך ללא אחרת ממיס ביונסה.

הדיווה מספר אחת הכניסה לגרדרובת טור ההופעות העולמי שלה, הנושא את השם "מיס קרטר", שמלה אדומה ולוהטת עם אלמנט זהב מתוכשט שליבנה תפר עבורה במיוחד. אחרי שנה כזו, אפשר רק לנחש לאילו הישגים יגיע ליבנה ב-2014.

מסכמים שנה: כל האירועים שעשו את 2013 בתעשייה הבינלאומית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נועם פרוסט כובשת בארץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדוגמנית: נועם פרוסט

בשקט בשקט נועם פרוסט הפכה לייצוא הישראלי הכי לוהט בענף הדוגמנות. הדוגמנית הדקיקה והגבוהה בעלת התווים האדג'יים והמבט הקריר והמכשף, פיזרה את הצ'ארם שלה על המסלול בשבועות האופנה בניו יורק, לונדון, פריז ומילאנו, כשהיא כולה בת 19.

בין ההישגים המרשימים: פתיחת וסגירת התצוגה של צ'אדוויק בל בניו יורק וחריכת המסלולים של זוהיר מוראד וג'אאמבטיסטה ואלי בשבוע האופנה בפריז, ויקטוריה בקהאם בשבוע האופנה בניו יורק, ואקנה, כריסטופר קיין ומולברי בשבוע האופנה לונדון.

נאוה סילוורה מראיינת את נועם פרוסט על ההצלחה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משכית - אז ועכשיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקאמבק: משכית

כשאומרים אופנה ישראלית השם הראשון שעולה לראש הוא "משכית", ולא בכדי. בית האופנה המיתולוגי שנוסד באמצע שנות החמישים על ידי רות דיין מיקם את ישראל על מפת האופנה העולמית. לכן הקאמבק של בית האופנה, שנסגר באמצע שנות התשעים של המאה הקודמת, היה מפתיע לכל הדעות.

על התחייה המחודשת של "משכית" אחראית שרון טל, מעצבת אנונימית למדי אך סופר-שאפתנית, בוגרת שנקר בהצטיינות שגם עבדה בבית האופנה של אלכסנדר מקווין. בחסותו של איש העסקים סטף ורטהיימר, פתחה טל מחדש את שערי האגדה הנוסטלגית והעמידה קולקציית ביכורים לגרסא המחודשת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שנה לא קלה למעצבים הישראלים. מתוך קולקציית חורף 2013-14 של סיגל דקל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדרמה: התפוררות עסקי האופנה המקומיים

שנת 2013 לא הייתה קלה עבור מותגי האופנה המקומיים. סיגל דקל, גלה דרין, ליאת גינזבורג והרשתות לוצ'י, ג'אמפ ו-ml, הם חלק מהשמות שצימצמו נוכחות בשנה החולפת. דרין וגינזבורג הודיעו בחודש האחרון על סגירת חנויותיהן, דקל סגרה סניפים וצמצמה את פעילותה, לוצ'י סגרה את חנויו המותג והצטמצמה לכדי קו בתוך רשת קרייזי ליין, ואילו גורלן של הרשתות ml וג'אמפ טרם ברור. נקווה ששנת 2014 תהיה אופטימית יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצעת הגשה לגבר הישראלי מטעם עברי לידר וקסטרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

שיתוף הפעולה: עברי לידר וקסטרו

מי שאמר שגברים ישראלים לא מתעניינים באופנה מוזמן לדפדף חודשיים-שלושה אחורה אל הקולקציה המשותפת של עברי לידר וקסטרו. הכימיה שהחלה בין הרשת המובילה לפופ-סטאר המסוגנן לפני שנתיים (בעקבות הופעה של לידר באחת התצוגות), התנקזה השנה לכדי קולקציית גברים שיקית ומהודקת על טהרת המראה הקלאסי הסמי-מחויט. הגבר הישראלי המודרני נוסח לידר וקסטרו מעולם לא נראה אופנתי יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגיזו בתצוגות הבוגרים. ויצ"ו חיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התצוגה: תצוגת הבוגרים של ויצ"ו חיפה

בפסטיבל השנתי של תצוגות בוגרי מחלקות האופנה המקומיות בדרך כלל מככבים המוסדות שנקר ובצלאל, אך הקיץ הבמה הייתה שייכת לוויצ"ו חיפה. מוסד לימודי האופנה שנחשב לאח הפחות סקסי של השניים הראשונים, הפגין שורה של בוגרים פוטנציאלים מבטיחים, מקוריים ומסקרנים, באופן שלא נפל מהבלינג של שנקר ואף האפיל לחלוטין על התצוגה המגומגמת של בצלאל.

מתלבשים על השטיח האדום באירוע בהשקת בושם ניקול ראידמן, תל אביב, 24 אפריל 2013. דייב שחר
עושר לא קונה סטייל. ניקול ראידמן מדגימה על השטיח האדום/דייב שחר

רגע בלתי נשכח מהשטיח האדום: השקת הבושם של ניקול ראידמן

אם היו לכם שמונה מיליון שקלים מיותרים מה הייתם עושים איתם? התשובה של ניקול ראידמן הסתכמה בהשקת הבושם "מדאם דה פומפדור", הנקרא על שם הבוטיק המעושר בבעלותה בכיכר המדינה. ראידמן, שלא נוהגת לטופף על קצות האצבעות פתחה מבערים וקישטה את השטיח האדום בדוגמניות מחופשות לפרחי ענק ופסלים אנושיים טבולים בשחור. ראידמן ויתרה על שמלת שטיח אדום סולידית והתהדרה בשמלה מנצנצת למרחקים של מוגלר שעטפה קודם לכן את חמוקיהן של ביונסה וג'ניפר לופז.

את הפן האמנותי של הערב מילאו המייקל ג'קסון הרוסי - הזמר בעל הנטיות האובדניות פיליפ קירקורוב, תצוגת האופנה של מוגלר והופעת סולו צורמנית במיוחד של המעושרת עצמה. נובורישיות במיטבה על השטיח האדום.

טריילר מהיר ועצבני 6.
גל גדות מהירה ועצבנית

התופעה: מהמסלול אל המסך

בראשית נבראה הדוגמנית, בהמשך נוצרה הדוגמגישה ובשנת 2013 הרקיעה האבולוציה לשאיפה חדשה: הפריים טיים. היה לנו את הקאט-פייט הטלוויזיוני בין רשת וקשת, כאשר הראשונה חטפה את בר רפאלי להנחות את "אקס פקטור" המקומית, בעוד השנייה החזירה פייט צולע עם אסתי גינזבורג. מנגד ישנה רותם סלע שוויתרה על הטלפרומטר ופנתה ישירות אל משחק, שהתגלתה השנה כשחקנית מוצלחת למדי בזכות תפקידיה ב"הבורר" ו"להיות איתה". ומאחורי גולת הכותרת של התופעה כמובן מתנוססת וונדרוומן, הלא היא גל גדות, הפרזנטורית של קסטרו וכוכבת "מהיר ועצבני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שופינג בלחיצת כפתור/מערכת וואלה!, צילום מסך

המהפכה: הישראלים התמכרו לשופינג אונליין

לרשימת הדברים הטובים שישראל מגלה באיחור אופנתי, נכנס השנה השופינג המקוון. זה היה עניין של זמן עד שחנויות האופנה האינטרנטיות ישיגו את אמונו של הקהל הישראלי, ושנת 2013 היא ללא ספק השנה בה השופינג הוירטואלי פרץ את המחסום הפסיכולוגי. זה התחיל מאתר האופנה הפופולארי adikastyle.com, הוביל למתחרים חדשים שצצו בכל פינה והתבהר בהמשך כצעד הכרחי לכל מותג אופנה מקומי שמכבד את עצמו, בין אם מדובר במעצב עצמאי, בוטיק ייבוא או רשת מסחרית. היום כבר קסטרו, הודיס, סטורי ושלל מותגים אחרים מחזיקים בחנות מקוונת ראויה.

תצוגת האופנה של דורין פרנקפורט, שבוע האופנה גינדי תל אביב, קיץ 2013. נמרוד סונדרס
תצוגת האופנה של דורין פרנקפורט, שבוע האופנה גינדי תל אביב, קיץ 2013/נמרוד סונדרס

הביזאר: דחיית ופיצול שבועות האופנה

אחרי הפיצול המתוקשר של שבועות האופנה הישראליים ב-2012 חשבנו שפיאסקו גדול יותר בהקשר הזה אינו אפשרי. אז חשבנו. שני שבועות האופנה (זה בהפקתו של מוטי רייף וזה בהפקתו של אופיר לב) היו אמורים להתקיים במקביל במהלך חודש נובמבר. סמוך למועד קיומם של האירועים החליטו המפיקים לדחות אותם לדצמבר בשל סיבות לוגיסטיות. ערב המועד החדש הכריז רייף על דחייה נוספת לחודש מרץ לבקשת אחד הספונסרים, מה שהוביל ליישור קו וסינכרון זמנים מצד לב המפיק המתחרה. כתוצאה מכך, עשרות המעצבים המקומיים נאלצו להמיר את קולקציות התצוגה של קיץ 2014 לקולקציות סתיו-חורף 2014-15, וקרוב לוודאי לבזבז לא מעט כסף וזמן יקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully