וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו צ'אנס (אופנתי) לטראנס

17.7.2015 / 9:44

אנדרוגינית, טראנסג'נדרית וג'נדרקווירית. גל של דוגמניות ואיט-גירלז לא קונבנציונליות מבחינה מגדרית משתלט על תעשיית האופנה, שמצדה מאמצת את כולן בחום. האם מדובר בז'אנר חדש של יופי או בגחמה האופנתית של הרגע?

Kathryn Ferguson & Alex Turvey, יוטיוב

קיץ 2015 ייזכר בדפי ההיסטוריה של עולם האופנה כעונה בה הסבנטיז סומנו כעשור הרותח בראי היסטוריית הטרנדים, הסניקרס נהיו לנעלי העקב החדשות והעיסוק במגדר הפך לשחור החדש. רגע אחרי שתמונות הפרופיל בפייסבוק מתחילות לנטוש את צבעי דגל הגאווה ומחזירות את הצבע המקורי ללחיים, מתגבש לו גל חדש של 'טרנד' להט"בי. את מקומן של חגיגות חקיקת הנישואין הגאים בארצות הברית תופסת כעת הסוגיה הטראנסג'נדרית, כאשר אותותיה ניכרים במיוחד בעולם האופנה. לפתע איט-גירלז קונבנציונליות מבחינה מגדרית מפסיקות לעורר עניין כמו פעם, כשאת הפוקוס תופסות בנות חדשות במלוא מובן המילה.

הארי נף, אנדראה פג'יק ורובי רוז הן הבולטות שבחבורה, כאשר הראשונה נמצאת בתהליך שינוי מין, השנייה סיימה אותו לאחרונה ואילו השלישית החליטה לבסוף לוותר על הרעיון הכירורגי ולהגדיר עצמה כג'נדרקווירית. אמנם אין קשר בין השלוש, אך כל אחת מהן שרויה כעת בתור הזהב שלה. במקביל כמובן ניצבת בחזה זקוף ומנותח לא אחרת מקייטלין ג'נר, שהפכה לאחרונה לשגרירה המתוקשרת ביותר של הקהילה. בתעשייה אימצו את כולן בחום, אך עוד מוקדם לקבוע האם מדובר בשחר של יום חדש או פשוט בגחמה האופנתית של הרגע.

הארי נף על שער מגזין FRISCHE. מגזין FRISCHE, סריקה
הארי נף על שער מגזין FRISCHE. משנה את חוקי המשחק/סריקה, מגזין FRISCHE
הארי נף: "תעשיית האופנה מגלה עניין באסתטיקה הטראנסג'נדרית, לא בסוגיה עצמה"

הארי נף בת ה-22 עשתה היסטוריה בחודש שעבר כאשר הוחתמה בסוכנות הדוגמנות הבילאומית IMG כדוגמנית הטראנסג'נדרית הראשונה, לצד שמות נוצצים המגלמים את מעוז הנשיות כמו ג'יג'י חדיד וקרלי קלוס. במקביל החלה לטפח רזומה מכשיר הכולל עד כה קמפיין למותג משקפי השמש הניו-יורקי Smoke X Mirrors; לקמפיין טראנסג'נדריות מיוחד של רשת & Other Stories מבית h&m, עבורו הוטסה במיוחד לשטוקהולם; סרטון תדמית מיוחד של סלפרידג'ס להעלאת המודעות לקהילת הלהט"ב בו היא מככבת; בוקינג למגוון תצוגות מסלול בשבוע האופנה בניו יורק; והתוספת הטרייה - style.com/trends/industry/2015/hari-nef-joins-amazon-transparent' target='_blank'>הרכש החדש של הסדרה המדוברת מבחינה מגדרית ובכלל - "טרנספרנט", אליה תצטרף בעונתה השנייה כפי שדווח השבוע.

באתר האופנה style.com הכריזו על הארי נף כ- "Game Changer" במונחים של תעשיית האופנה, וזאת בשל האטיטוד הפתוח והאקטיביסטי בו נוקטת האיט-גירל החדשה כשהיא מדבררת את הקהילה. בראיון שהעניקה לאתר בחודש מרץ האחרון ניסתה להשיב בעצמה האם ההייפ נובע מהתעניינות כנה או מעוד פאזה חולפת של תעשיית האופנה שחייבת לעטוף כל דבר במעטה של טרנד: "אני לא חושבת שתעשיית האופנה באמת מגלה עניין מיוחד בסוגיות טראנסג'נדריות. קשה לי לחשוב על הרבה מוסדות או אמנים שהתייחסו לסוגיות האלה ברצינות. בכנות, כמה טראנסג'נדרים מצליחים לזכות בעבודות משמעותיות בתעשייה? בין אם דוגמנים, מעצבים או צלמים – אפשר לספור אותם על כף יד אחת. תעשיית האופנה מגלה עניין באסתטיקה הטראנסג'נדרית, לא בסוגיה עצמה".

בהמשך הוסיפה כי עד שזכתה לחתום על החוזה הנכסף בסוכנות IMG, כיתתה את רגליה בין לא מעט סוכנויות דוגמנות שאמנם התרגשו לפגוש בה אך חששו להחתים אותה: "אף סוכנות לא הציעה לי חוזה בגלל פחד מתגובת הלקוחות, שלא ירצו ללכת ל'מקומות' האלה. אני תמיד מתלוצצת על כך בפגישות ליהוק, על איך שלעולם לא אהיה הבחורה שזוכה לדגמן על המסלול שני לוקים של ולנטינו. כולם תמיד צוחקים מסביב, אבל אחרי הכל אולי זה לא כל כך משעשע. הבחורות שכן זוכות לדגמן יותר מלוק אחד הן אלו שזוכות להרוויח יותר כסף, לעשות יותר קמפיינים ולהשיג יותר חוזים. הן זוכות באפשרות להיות יפהפיות בכל כך הרבה קונטקסטים, מבלי רעשי הרקע".

הישג מרשים נוסף רשמה הארי נף כאשר הצטלמה לאחרונה למגזין ווג. בראיון שהעניקה לאתר המגזין מאחורי הקלעים התייחסה לליהוק הטלוויזיוני החדש, והדגישה את חשיבות הייצוג המגוון של הקהילה הטראנסג'נדרית בפריים-טיים אשר דווקא בתפיסה המערבית הליברלית לכאורה הוא נותר מאוד חדגוני. מההיבט הזה בירכה על קיומן של כוכבת "כתום זה השחור החדש" לאוורן קוקס, וכמובן על קייטלין ג'נר, עליה אמרה כי היא "משתוקקת לשבת איתה לפרוזן יוגורט ולדבר על דברים של בנות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
קייטלין ג'נר. ואניטי פייר, צילום מסך
קייטלין ג'נר מפציעה על שער מגזין VANITY FAIR. השגרירה המתוקשרת ביותר של הקהילה/צילום מסך, ואניטי פייר
אנדריאה פג'יק. סריקה
אנדריאה פג'יק על שער מגזין Style/סריקה

בוסט נוסף של ההייפ המגדרי מגיע מכיוונה של אנדריאה פג'יק, מי שעד לפני קצת יותר משנה כונה אנדרי. בתחילת השבוע פורסם ראיון עמה במגזין האופנה האלטרנטיבי דייזד אנד קונפיוזד, בו סיפרה הדוגמנית עתירת הבאזז על הסרט הדוקומנטרי החושפני עליו היא עובדת. הסרט בעל השם הזמני "אנדרי(אה)" יעניק הצצה אינטימית למסע שעברה, ללבטים שהעסיקו אותה לפני ניתוח שינוי המין ולתחושת הבדידות הצורבת של נפש הכלואה בתוך גוף שגוי.

"בצעירותי האנשים מסביבי חשבו שכשאתבגר זה יעבור. מגיל 9 עד גיל 13 זה מה שניסיתי לעשות. ניסיתי לאמן את עצמי להתנהג כמו בן – לשחק פוטבול, להתרועע עם בנים במקום עם בנות. זו הייתה הצגה של עשרים וארבע שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. בסופו של דבר בשבילי זו הייתה הזדמנות ללכת על זה או לחיות בשקר" התוודתה בראיון. "אלו היו שתי האופציות היחידות – או לעבור שינוי ולחיות כאשה או להעמיד פנים ולחיות בשביל אחרים, לשמח את המשפחה שלך ולהתאים את עצמך לסטנדרטים של החברה. אבל אלו לא חיים. זה שואו".

פג'יק עובדת כבר שנים בתעשיית האופנה. בגיל 16 היא התגלתה בסניף מקדונלד'ס במלבורן שבאוסטרליה, לשם היגרה יחד עם משפחתה מבלגרד מוכת הלחימה בתחילת המילניום. בניגוד למראה המחוספס והשנוי במחלוקת של הארי נף, יופיה של פג'יק נתפס כנשי לחלוטין עבור עיניים בלתי מזוינות. משם הדרך אל מסלולי התצוגות והמגזינים לא הייתה ארוכה, כאשר רף סימונס, ג'ון גליאנו, ז'אן פול גוטייה וקארין רויטפלד, כמו שאומרים, היו הראשונים לזהות את גודל האירוע.

אנדראה פג'יק. יח"צ חו"ל,
פג'יק טרום המהפך/יח"צ חו"ל

בראיון גילתה פז'יק שלמעשה נכנסה אל עולם הדוגמנות במטרה להרוויח כסף בשביל לממן את הניתוח שלה. היום, שבע שנים מאוחר יותר, היא רוצה לספר לכל העולם על כמה שהבחירה הזו אינה מובנת מאליה. הנימה שלה מעט יותר חיובית: "כשאשה טראנסג'נדרית מנסה לדמיין את עצמה בזקנותה, היא רואה עצמה מזדקנת לבד. קשה לך לדמיין מישהו נוסף בתמונה. אבל העולם ללא ספק משתנה ועד עכשיו היו לי בסך הכל חוויות חיוביות. יש בחוץ גברים שמקבלים ומבינים, מה שמאוד מרענן לאור העובדה שבמרבית חיי התייחסו אליי כמו לפטישיסטית".

גם פז'יק התייחסה לרול מודל הנוכחית ברוס/קייטלין ג'נר, כשהשיבה לכל המלעיזים: "הרבה אנשים חשבו שזה בטח טריק יחצ"ני, אבל בתחושה שלי הוא (ההטיה המגדרית במקור, ר.ו) הצליח להמיס את הלב של כולם בגלל הכנות שלו. אפשר היה להרגיש את הכאב ואת המאבק שלו שהיו הכי אמיתיים. זה אירוני לחשוב שבמשך כל הזמן הזה, אחד מאידיאלי הספורט הגבריים הגדולים של אמריקה בכל הזמנים היה למעשה אישה. הרי אם זה יכול לקרות למישהו כזה, זה יכול לקרות לכל אחד".

הקלה בקהילה: רובי רוז משתחררת מכבלי התודעה

גם הדוגמנית והדי.ג'יי האוסטרלית עוצרת הנשימה רובי רוז חשבה בזמנו לעבור ניתוח לשינוי מין, אך לבסוף החליטה לדבוק בטראנספורמציה תודעתית, ולאו דווקא אנטומית. רוז, המככבת בימים אלו ב"שחור זה הכתום החדש" לצד לאוורן קוקס, בחרה שלהגדיר עצמה כג'נדרקווירית, כלומר חפה מזהות מגדרית מובהקת. בקיץ שעבר לפני שנה בדיוק היא חוללה סערה ברשת, כשהעלתה את הסרטון המתוקשר "להשתחרר", בו היא אכן משתחררת ומשחררת מכבלי התודעה הרווחת ומנתצת את הטאבו המגדרי.

בסרטון שגרף קרוב ל-10 מיליון צפיות, נצפתה האוסטרלית הרותחת פושטת מעליה את כל הסממנים הנשיים הקלישאתיים לטובת המראה האמיתי שלה: השיער הבלונדיני הגולש שקוצץ ונצבע לשחור, עקבי הסטילטו שהומרו למגפיים צבאיים מאסיביים, השפתון והלק האדומים שהוסרו לטובת הנטורל, חזיית הפוש-אפ שנזנחה לאנחות והמייק-אפ שנעלם וחשף את ים הקעקועים שמתחתיו.

קשה לקבוע מה יעלה בגורלו של ההייפ, והאם חמש עשרה הדקות של התהילה יהפכו לעל-זמניות. תמורות אמיתיות נוצרות לאטן, ומעבר לכך, הן נוצרות בגלל אנשים בשר ודם שעומדים מאחוריהן, ומהיצר המעבעבע מתחת. זה מה שמבחין אותן מטרנדים וממגמות רגעיות וברות חלוף.

רובי רוז. GettyImages
רובי רוז מבלבלת ומושכת בו זמנית/GettyImages
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רובי רוז ובת זוגה פיבי דאל על שער מגזין DIVA/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully