וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובר לדיור? אלבר אלבז עוזב את לנוון

אלינור דביר

28.10.2015 / 17:50

עוד לא הספקנו להתאושש מההודעה הדרמטית על פרישתו של הקולגה ראף סימונס מהמוסד הצרפתי המתחרה, וכעת נמסר כי המעצב הישראלי לשעבר אלבר אלבז צפוי לעזוב את בית האופנה לנוון לאחר שכיהן 14 שנים בתפקיד המנהל האמנותי. האם מדובר במשחק כסאות אופנתי?

מעצב האופנה אלבר אלבז. GettyImages
אלבז בשבוע האופנה של פריז. חוסר שביעות רצון מהאסטרטגיה הניהולית/GettyImages

לפני כשעה דיווח אתר חדשות האופנה WWD על כך שבימים הקרובים עומדת לצאת הודעה רשמית מטעם בית האופנה לנוון המבשרת על עזיבתו של אלבר אלבז כמנהל האמנותי של המותג. עוד לא הספקנו להתאושש מההודעה הדרמטית על פרישתו של הקולגה ראף סימונס מהמוסד הצרפתי המתחרה דיור - מה שמעלה סימני שאלה בנוגע למשחק כיסאות אופנתי במיוחד.

על פי מקורות יודעי דבר, אלבז, שעבודתו בלנוון ב-14 השנים האחרונות הזניקה את המותג המנומנם לקדמת בתי האופנה המסוקרים בעולם, כבר פינה הבוקר את משרדו בפריז. הספקולציות סביב נסיבות הגירושין מדברות על חילוקי דעות שאינם ניתנים לגישור בין המעצב לבין הפן הכלכלי שבראשו הבעלים שואו לן וונג הטאייוונית והמנכ"ל מישל הויבן. לפי הדיווחים, אלבר לא מרוצה מהאסטרטגיה הניהולית ובחודשים האחרונים מנסה להוביל מהלך של מכירה שיוציא את וונג מהתמונה. עם זאת, וונג דורשת מחיר גבוה ומעדיפה לבחור בעצמה קונה המוכר לה היטב.

מעצב האופנה אלבר אלבז. GettyImages
הזניק את המותג המנומנם לקדמת בתי האופנה המסוקרים בעולם/GettyImages

סביר להניח שההודעה הרשמית תשמור על עמימות לקונית בדומה לזו מלפני שבוע שיצאה מדיור בנוסח של הסכמה והערכה הדדית. לא קנינו את זה אז וגם לא נקנה כעת. בדיור אגב פנו לאלבז לפני ארבע שנים סביב עזיבתו של גליאנו אולם לבסוף המהלך לא יצא לפועל, שכן אלבז החזיק מניות בלנוון ולא יכל לעזוב באופן פתאומי.

וונג בת ה-73 קנתה את לנוון מלוריאל בשנת 2001 והיא זו שגייסה את אלבז ונתנה לו יד חופשית שניסחה מחדש את הכתב היד הלנווני עם שמלות קוקטייל ממשי, תכשיטים עבים, נעלי ספורט מעוצבות וגברים בפפיונים.

"פעם היינו מעצבים, היום אנחנו אימג' מייקרז", אמר אלבז בתצוגה של לנוון שהתקיימה בתחילת החודש בשבוע האופנה של פריז, והסביר כי "היום בגדים צריכים להיראות טוב לא רק על הגוף או בראי, אלה גם בסמארטפון". "אני לא מתלונן, אני רק תוהה ושואל לגבי תפקיד האופנה בעידן של היום, וסיכם ב-"אני חייב להראות את האקסטרים". היה נראה כי האקסטרים היה חמקמק, כי אלבז הציג 70 מערכות לבוש שממבט ראשון נראו די לבישות. יותר מהכול היה שם ניסיון לנסח מחדש את המלתחה בעידן הלייקים.

חודש דרמטי

תדהמה בעולם האופנה: ראף סימונס עוזב פתאומית את דיור

לכתבה המלאה
התצוגה של לנוון בשבוע האופנה של פריז. GettyImages
"פעם היינו מעצבים, היום אנחנו אימג' מייקרז". תצוגת לנוון לקיץ 2016/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully