וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מראה האיפור לאביב, חלק 2: לינדה אוונג'ליסטה פוגשת את מדונה

6.10.2016 / 13:00

מייק-אפ על כל הפנים, שפתיים בוורוד-חום מאט, גבות מודגשות ואייליינר חתולי - מראה האיפור שעיצבו בחברת מאק לג'יג'י חדיד ולדוגמניות-על אחרות בתצוגת מוסקינו השאיר חותם, ומבסס לעצמו סטטוס איקוני. כל מה שצריך לדעת על הלוק שכולנו נתאמץ לאמץ באביב הבא

אתר רשמי

בווידיאו: בקסטייג' בתצוגת מוסקינו לאביב 2017 בשבוע האופנה של מילאנו.

כמדי עונה גם הפעם בעונת אביב 2017, חלשו אומני האיפור של חברת האיפור מאק (M.A.C: Makeup Artists Cosmetics) על אחורי הקלעים של תצוגות שבוע האופנה בניו יורק, לונדון, מילאנו ופריז. בביגוד שחור ואותו צמיד עור שחור עם פרינט שם החברה בלבן, הם עבדו בשקדנות על איפור הדוגמניות בהתאם למראה שנקבע מראש על-ידי מאפר מאק בכיר בתיאום עם בית האופנה. מלבד תצוגות בתי אופנה שיש להם ליין איפור משלהם, חברת מאק אחראית על האיפור בכל התצוגות. המראות השונים המסונכרנים כמובן עם הקולקציה המוצגת, הם הבסיס הקונספטואלי לטרנדים העונה באיפור. שתיים מתצוגות שבוע האופנה של מילאנו מגלמות את הוורסטיליות העשויה להתקיים באיפור עונה אחת. האחת, תצוגת אלברטה פראטי, והאחרת, תצוגת מוסקינו.

ג'רמי סקוט, ג'יג'י חדיד ודוגמניות נוספות בבקסטייג' תצוגת אביב 17 של מוסקינו בשבוע האופנה של מילאנו, ספטמבר 16. GettyImages
ג'רמי וכמה מ"בובות הנייר" שלו/GettyImages
"אנחנו משחזרים את מראה האיפור הקלאסי של שנות ה-90 ,שאז בבתי-ספר לאיפור קראו לו 'איפור מתוחכם'"

אם בתצוגת אלברטה פראטי, דברים התנהלו באווירה רגועה ומחוייכת, תצוגת מוסקינו היא אופרה אחרת. לא שכאן הארגון פחות טוב או שאנשים לא מחייכים. להיפך, הארגון מהוקצע וכולם נראים מרוצים. ההבדל נובע מאבטחה כבדה. עשרות מאבטחים בחליפות שחורות (שבעצמם נראים כמו דוגמנים) חלשו על מתחם התצוגה - אוהל ענק בשטח המכללה הצבאית במילאנו. הם הוצבו בצמדים בכל פינה בבקסטייג' ובאזור המסלול ובדקו בקפידה כל מיני רשימות, הזמנות וצמידי pass.

ג'רמי סקוט, מעצב בית האופנה מאז 2013, עבר בחטף בבקסטייג', לחץ ידיים והחליף דברים עם אנשי צוות ודוגמניות. דקות אחריו חלפה בבקסטייג' ג'יג'י חדיד בדרכה פנימה. טופמודל מתאפרת בנקודה בלתי נגישה לתקשורת. לא היה שום סימן להטרדה שעברה זמן קצר קודם על-ידי טפיל הסלבס הידוע ויטלי סדיוק. היא מצטלמת, חותמת ומקסימה כתמיד. ומה שבולט - היא גבוהה! אחותה הצעירה בלה אשר הגיעה יחד איתה נשארת בבקסטייג' הסואן לצד כל שאר הדוגמניות ולא מתרגשת מאינספור הבזקי המצלמות בזמן האיפור. גם טיילור היל, אירינה שייק, שרה סמפיו, אלסה הוסק, סטלה מקסוול ופה. הרשימה ארוכה ונוצצת. במוסקינו רוצים את השמות הלוהטים וכל הדוגמניות הלוהטות רוצות את מוסקינו.

תצוגת אביב 17 של מוסקינו בשבוע האופנה של מילאנו, ספטמבר 16. GettyImages
אלסה הוסק, ג'יג'י חדיד ושרה סמפיו על המסלול במראה רטרו בלתי נשכח/GettyImages

ג'רמי סקוט כמו ג'רמי סקוט הציג לאביב הבא קולקציה בהשראת תרבות פופולרית - הפעם בובות הנייר של ילדי העידן הטרום דיגיטלי. "שמלות הערב" פה, כמו שאר הפריטים, היו למעשה עיצובי דו-ממד עם חלק אחורי לבן בכולם ו"תגיות" צד "להדבקה", בדומה לביגוד בובות הנייר מפעם. גם מחרוזות הפנינים והחגורות בבגדי הים היו ציורים. קולקציה עם קריצה אשר לצידה גם הבנה עמוקה של אופנת נשים פופולארית מכל הזמנים. "הילד החצוף" של התעשייה המשיך בשלו, שזה אומר עיצוב שמאחוריו אשליות אופטיות, גחמות, אירוניה ובעיקר הומור. ההשראה הרשמית - הסרט "עמק הבובות", עיבוד מ-1967 לרומן באותו שם מאת ז'קלין סוזן העוסק בשלוש צעירות בתחילת דרכן בתעשיית הבידור. ובהתאם לכך, הדוגמניות נראו כמו בובות. הן חבשו פאות רטרו נוסח נערות ה-pin-up של שנות ה-50, אבל האיפור עשה את האפקט.

לינדה אוונג'ליסטה במגזין ווג, 1992. Irving Penn, סריקה
ההשראה: לינדה אוונג'ליסטה הצעירה/סריקה, Irving Penn

כמאפר ראשי (Key make-up artist; מי שמעצבת את מראה האיפור מטעם מאק מול בית האופנה) שימש טום פשו (Tom Pecheux), מאפר צרפתי ותיק עם שעיצב את מראות האיפור בקמפיינים הזוהרים של טום פורד ובתצוגות שאנל. ההשראה למראה - "לינדה אוונג'ליסטה הצעירה בתחילת שנות ה-90 פוגשת את מדונה. מדוע סופרמודל שנות ה-90 לינדה אוונג'ליסטה? כי הייתה תקופה שעיפרון שפתיים ורוד-חום מאט של מאק נראה בכל תצוגה בשבוע האופנה, מאפרים אהבו אותו ולינדה אוונג'ליסטה ציינה אותו כאחד מפריטי האיפור האהובים עליה. בתצוגת מוסקינו העיפרון כזה המעניק מראה זוהר, אך לא בוהק ועז מדי, עשה קאם-בק. ומדוע מדונה? בגלל הגבות המקושתות והכהות יחסית של מלכת הפופ תקופה מסוימת בשנות ה-90, כמו גם וייב רטרו שנות ה-50 שלה מאותה תקופה, שאומצו פה.

מראה איפור תצוגת מוסקינו - מוצרי מפתח

מערכת וואלה!, צילום מסך
בלה חדיד בבקסטייג' תצוגת אביב 17 של מוסקינו בשבוע האופנה של מילאנו, ספטמבר 17. נאוה סילוורה, מערכת וואלה!
בלה חדיד בהכנות/מערכת וואלה!, נאוה סילוורה
בלה חדיד בבקסטייג' תצוגת אביב 17 של מוסקינו בשבוע האופנה של מילאנו, ספטמבר 16. נאוה סילורה, מערכת וואלה!
בלה מוכנה לסלפי/מערכת וואלה!, נאוה סילורה

בפנים: נעשה שימוש במייק אפ Mac Studio Waterwheight SPF 30 כדי לאחד את גוון העור. פודרה Mineralize Skinfinsh בגוון Barely Dressed (תצא למכירה בשנה הבאה) הונחה על עצמות הלחיים להארה. ברונזר בגוון BAIANA BRINZE (יהיה זמין אף הוא באביב 2017) הונח בשקעי הלחיים ליצירת קונטור. בזוויות העיניים הונחו צללית לבנה בגוון Vanilla להארה רכה, ובתחתית ופנים העפעף צללית בגוון Forgery ליצירת היילייט כסוף. נעשה גם שימוש בצללית Soot (תצא למכירה באביב הבא) בזווית העפעף החיצונית המטושטשת אל תוך העור ליצירת עומק. עיפרון Eye Khol בגון Fascinating נמשח לאורך קו המים על מנת להאיר ולפתוח את העין. ריסים מלאכותיים מס. 21 הודבקו בקו הריסים העליון להוספת מלאות, אורך ונפח. ריסים מלאכותיים מס. 34 הודבקו על קו הריסים החיצוני למראה מצועף. מסקרה Haute & Naughty בגוון שחור הונחה על הריסים העליונים והתחתונים להדגשת והגדרת הריסים. הגבות מולאו בצללית כהה. ועל השפתיים נמרח עיפרון בגוון stripdown אשר טושטש על כל שטח השפה ומעליו הוסף גוון חום כהה יותר עם עפרון שפתיים בגוון stone.

"אנחנו משחזרים את מראה האיפור הקלאסי של שנות ה-90 שאז בבתי-ספר לאיפור קראו לו: 'איפור מתוחכם'. זהו מראה שמערב בסיס מלא על כל הפנים, משהו נדיר בתצוגות היום. גבות קשת יפות, קונטורינג אסטרטגי והבהרות, אבל לא באופן ברור, עיניים מעושנות, אייליינר חתולי, ריסים מלאכותיים וכמובן, עיפרון שפתיים ורוד-חום".

נשמע לא מסובך, אבל יש מקום לומר שאיפור תצוגת מוסקינו היה המורכב ביותר שנראה בשבועות האופנה העונה. אך ההשקעה השתלמה - המראות הותירו חותם והיו למראות החתימה המוכרים והזכירים בשבוע האופנה של מילאנו. וככל הנראה ייראו רבות בקמפיינים, במגזינים ואף ברחוב באביב הבא.

הכתבת הייתה אורחת חברת מאק בשבוע האופנה של מילאנו.

יסמין סנדרס בתצוגת מוסקינו אביב17 במילאנו, ספטמבר 16. GettyImages
יסמין סנדרס/GettyImages
תצוגת אביב 17 של מוסקינו בשבוע האופנה של מילאנו, ספטמבר 16. GettyImages
ג'יג'י חדיד/GettyImages
תצוגת אביב 17 של מוסקינו בשבוע האופנה של מילאנו, ספטמבר 16. GettyImages
אלסה הוסק/GettyImages
שרה סמפיו בתצוגת מוסקינו אביב17 במילאנו, ספטמבר 16. GettyImages
שרה סמפיו/GettyImages
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בלה חדיד/מערכת וואלה!, צילום מסך
ג?יג?י חדיד בתצוגת מוסקינו אביב 17 במילאנו, ספטמבר 16. GettyImages
ג'יג'י חדיד/GettyImages
תצוגת אביב 2017 של מוסקינו בשבוע האופנה מילאנו, 22 ספטמבר 2016. GettyImages
רוז אביס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully