וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאת הדוגמנית שעשתה היסטוריה? מותגי-על סירבו להלביש את אשלי גרהאם

7.12.2016 / 11:59

בתי אופנה שבימים כתיקונם היו מוכנים לשלם לא מעט על מנת שיצירותיהם יככבו על שער מגזין ווג בריטניה, לא מוכנים להשתתף בחגיגה כשמדובר בדוגמנית במידות גדולות. גרהאם: "כבוד גדול לעטר את שער ווג. אני חושבת שירידה במשקל פירושה חוסר נאמנות לעצמי"

יוטיוב

בווידיאו: פרסומת להלבשה תחתונה בכיכובה של אשלי גרהאם, שנפסלה בטענה שהיא סקסית מדי.

?בזמן ששאר העולם נואש לאופנה שמרחיבה את ההגדרות של גבולות היופי, חלק מבתי האופנה הכי מפורסמים הולכים בכיוון ההפוך"

הדוגמנית אשלי גרהאם לא מפסיקה לייצר כותרות ושערוריות במסגרת הנסיקה שלה כאישה המייצגת מבנה גוף של נשים אמיתיות. הכותרת הפעם: גרהאם נבחרה להיות נערת השער של גיליון ינואר 2017 במהדורת ווג הבריטי. השערורייה הרלוונטית: סירובם של מעצבים ומותגי אופנה לספק בגדים במידות המתאימות לצורך צילומי השער. כן, שמעתם נכון, בתי אופנה שבימים כתיקונם היו מוכנים לשלם לא מעט על מנת שיצירותיהם יככבו חודש שלם בשער של אחד המגזינים עם הרייטינג הגבוה בעולם, לא מוכנים להשתתף בחגיגה כאשר הדוגמנית שמציגה אותם מזוהה עם מידות הנחשבות פלאס סייז.

אלכסנדרה שולמן, עורכת ווג בריטניה, סיפרה לדיילי מייל על חוסר שיתוף הפעולה מצד כמה מותגים שפשוט סירבו להשאיל דגמים כששמעו שנערת השער היא גרהאם. מנגד, שולמן ציינה שהיו דווקא כמה בתי אופנה שהתלהבו מאוד להלביש דוגמנית לא מהזן הסטנדרטי, וכמובן שלא חשפה מי היו אלה שסירבו.

אבל מי שכן זרם קיבל ממנה תודה רשמית פומבית: "הצילומים נסגרו ברגע האחרון וכולנו אסירי תודה לאנשים במותג קואץ', שתחת ניהולו האמנותי של סטיוארט וורס, עבדו במהירות על מנת לספק לנו בגדים שאינם נמצאים במאגר הסאמפלים שלהם".

שער גיליון ינואר 2017 של ווג בריטניה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סאמפלים יוקרתיים עוצבו במיוחד למידות 42-22. גרהאם על שער ווג/מערכת וואלה!, צילום מסך

רק לשם הבנת המצב, אותם סאמפלים שבתי אופנה מיעדים לצילומים מיוצרים במידות בריטיות של 8 ומטה (כלומר 36 ומטה) בעוד אשלי גרהאם לובשת מידה 14, כלומר 42. בהמשך היא הוסיפה את דעתה האישית על הנושא ואמרה: "מוזר בעיניי שבזמן ששאר העולם נואש לאופנה שמרחיבה את ההגדרות של גבולות היופי, חלק מבתי האופנה הכי מפורסמים דווקא הולכים בכיוון ההפוך, מה שלדעתי לא חכם".

במקרה או שלא, הנושא, עלה בדיוק שבוע לאחר התצוגה המתוקשרת של ויקטוריה'ס סיקרט שלוותה באינספור איזכורים על שגרת ההכנה שכוללת דיאטות ואימונים אינטנסיביים של הדוגמניות לרגע בו יטופפו על המסלול עם הכנפיים הנחשקות. רק לפני ארבע שנים שולמן הייתה זו שיצאה כנגד היוזמה של 19 עורכים מווג שקראו לאנשי התעשייה לעבוד עם דוגמניות בעלות גוף "בריא" בטענה שדוגמניות רזות הן לא הסיבה לבעיות דימוי גוף אצל נשים, ושזה לא הוגן להפסיק להעסיק בנות רק בגלל שהן רזות מאוד.

עוד באותו נושא

אשלי גרהאם משיבה מלחמה: "לא הורדתי קילו, וזה גם לא עניינכם"

לכתבה המלאה
אשלי גרהאם בגיליון ינואר 2017 של ווג בריטניה. פטריק דמרשלייה, סריקה
וי נוסף בדרכה האקטיביסטית. גרהאם בהפקת אופנה מתוך הגיליון החדש/סריקה, פטריק דמרשלייה

עבור גרהאם בת ה-28, מדובר בעוד וי בדרכה האקטיביסטית לשינוי השיח בנושא דימוי גוף בתקשורת. אחרי שהופיעה על שער הספורטס אילוטסטרייטד בשנה שעברה, זכתה לבובת ברבי בדמותה וגם עמדה כמטרה להשמצות מצד תומכיה שטענו כי היא רזתה ומנגד לכאלה שסוברים שהיא מעודדת השמנת יתר - גם הפעם הצליחה להצית דיון רלוונטי. היא התייחסה לסערה שנוצרה ואמרה שעבורה זה כבוד גדול לעטר את שער ווג. "האם אני רוצה להיות רזה יותר? בעבר רציתי מאוד", סיפרה לדיילי מייל, "אבל היום אני חושבת שירידה במשקל פירושה חוסר נאמנות לעצמי".

עוד באותו נושא:
גאווה ישראלית בכל מידה: אשלי גרהאם באוברול של גליה להב
בזכות הקימורים: אשלי גרהאם באמת עושה היסטוריה
דוגמנית למידות גדולות: "אני בריאה יותר במידה 42 מאשר 36"

אשלי גרהאם בגיליון ינואר 2017 של ווג בריטניה. פטריק דמרשלייה, סריקה
לגבי היופי אין ויכוח. צילום מוצלח במיוחד מתוך הפקת האופנה/סריקה, פטריק דמרשלייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully