וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כישרון או נפוטיזם? ספרו של ברוקלין בקהאם חוטף ביקורות קוטלות

9.7.2017 / 14:27

בנם בן ה-18 של ויקטוריה ודיוויד בקהאם מסעיר את תעשיית האופנה, ובעיקר את העיתונים בבריטניה ואת הגולשים בטוויטר, בעקבות ספר צילומים שהוציא בחמישי האחרון - שזוכה לתגובות לועגות במיוחד

ההורים שלו מאוד גאים בו, יש לו 10 מיליון עוקבים באינסטגרם, והוא דמות מבוקשת בקרב חוגי החברה הצעירה בלונדון. למרות גילו הצעיר ונסיונו הדל, הוא כבר לוהק כצלם לקמפיין בית אופנת-העל ברברי. ומעל הכל יש לו שם נוצץ. ברוקלין בקהאם, בנם בן ה-18 של דיויד וויקטוריה בקהאם, וצלם אופנה בשאיפה, הוציא ביום חמישי האחרון ספר צילום ראשון. הספר, "מה שאני רואה" (What I See), בהוצאת פינגווין, הוא אוסף של "סנאפשוטס מחייו... בליווי כותרות וטקסטים שהוא כתב בעצמו", כפי שנמסר באתר ההוצאה לאור. כמו כן, נמסר שהספר הוא "ייחודי, אותנטי ומלא סטייל". אבל לא כולם מסכימים עם זה.

עוד לפני יציאת הספר, צילומים שזלגו מתוכו התקבלו בלעג ברשתות החברתיות ובעיתונים משפיעים בבריטניה. עבודותיו של הצלם הצעיר נקטלו והמילה נפוטיזם שבה ועלתה. בן 18 אחר, הוסכם, בשום אופן לא היה זוכה לדיל של הוצאת ספר עם צילומים כאלו. בדומה למה שקרה עם הקמפיין של ברברי, כשצלמי אופנה מנוסים הביעו תרעומת על ליהוקו של בקהאם וטענו שהכל בסטודיו הוכן מראש עבורו ונותר לו רק ללחוץ על כפתור הצילום במצלמה, הספר מבחינת רבים פשוט לא היה צריך לצאת לאור, כיוון שאין שם שום דבר ראוי.

צילום שחור-לבן מטושטש לגמרי של סועדים סביב שולחן אוכל שקיבל את הכותר והתיאור: "ארוחת ערב: אני אוהב את התמונה הזאת. היא לא בפוקוס, אבל רואים שקורה הרבה", זכה לקיתונות של בוז. כמו גם צילום חשוך של פיל בסוואנה שתואר כ"פילים בקניה: כל-כך קשה לצלם אבל יפה כל-כך להסתכל". והפיל הזה אף הוביל לפרסום של צילומי פילים רבים ומוצלחים ברשתות, כהוכחה שניתן בהחלט לצלם פילים וזה לא "כל-כך קשה לצילום". היה גם מישהו שהחליט לחבר שיר (גרוע) על בסיס כותרות של כמה מהצילומים.

עם יציאת הספר, ביקורות רעות החלו להתפרסם גם בעיתונים מרכזיים. "ברוקלין בקהאם זכה בזכות כישרון? נסו את האופציה השניה", הייתה כותרת של ביקורת רעה במיוחד בטלגרף על הספר. לא עזרה גם ידיעה רשמית על כך שכל ההכנסות ממכירת הספר יוקדשו לצדקה, כמו גם ההכנסות של תערוכת צילומים נבחרים מתוך הספר בכריסטיס' לונדון למוזמנים (שהכנסותיה יוקדשו לילדים שנפגעו משריפת מגדל גרנפל). מכל מקום, בקהאם הצעיר מתעתד ללמוד צילום באופן רשמי ומסודר. ליקטנו עבורכם כמה מהתגובות בטוויטר.

עוד באותו נושא

המעיל מברברי, הנעליים מגוצ'י: הארפר בקהאם אייקון אופנה

לכתבה המלאה

"סורי ברוקלין, לא מגיע לך ספר. הצילומים שלך רעים"

"בהשראת ברוקלין בקהאם אני מוציא ספר צילום. לזה קוראים שועל בגן השכנים, אבל היה חשוך"

"מעריצה גדולה של הצילומים הגרועים של ברוקלין בקהאם והכותרות האפילו גרועות יותר"

"בהשראת ברוקלין בקהאם, ניסיתי לצלם את השקיעה המדהימה הזאת.. אבל כבר היה חצות"

"הוצאת הספר הזה היא סטירה בפניו כל מי שעובד קשה כל-כך בתחומים יצירתיים"

"ברוקלין בקהאם לוקח את תואר הצלם הגרוע בעולם כמחווה להופעת הקמע בסרט הגרוע בעולם של דיויד בקהאם"

"הנה צילום של סוס שצילמתי - היה קל לראות אבל קשה מאוד להחזיק את המצלמה ביד אחת. ברוקלין בקהאם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully