וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוגמנית-העל שרה סמפיו: "פעמים רבות נכפה עליי להצטלם בעירום"

22.10.2017 / 8:08

אל אינספור עדויות על מקרי הטרדות מיניות ששוטפות את הרשת בימים אלה תחת ההאשטאג MeToo# , מצטרפת גם הטופמודל הפורטוגזית, ששיתפה את מיליוני עוקביה בפוסט גלוי-לב: "אני מרגישה שחיללו אותי, שיקרו לי, נהגו בי שלא כשורה, ורמסו את כבודי הן כאשת מקצוע והן כאשה"

שרה סמפיו של שער מגזין לואי הצרפתי. GettyImages
"צוות המגזין שיקר לי, ובהמשך פרסם את תמונות העירום שלי תוך הפרה ברורה של ההסכם בינינו". שרה סמפיו על שער גיליון הסתיו של המגזין הצרפתי Lui/GettyImages

סוגיית הניצול המיני של נשים, שהתעוררה בעקבות פרשת ההטרדות של המפיק ההוליוודי הארווי ויינשטיין, לא יורדת מסדר היום הציבורי - ובאופן טבעי וברור לא פוסחת גם על תעשיית האופנה. אל אינספור עדויות על מקרי הטרדות מיניות ששוטפות את הרשת בימים אלה תחת ההאשטאג MeToo# , מצטרפת גם אחת הדוגמניות המובילות בעולם - שרה סמפיו הפורטוגזית, מלאכית ויקטוריה'ס סיקרט.

סמפיו שיתפה את מיליוני עוקביה בעמודי האינסטגרם והפייסבוק בפוסט גלוי-לב על מקרה שארע לה בעת צילומים למגזין הצרפתי Lui, שממחיש כיצד מופעל לחץ על דוגמניות צעירות להצטלם בעירום, ומדגים ניצול של נשים במקום העבודה - ואפילו כפייה.

שרה סמפיו על השטיח האדום של פסטיבל קאן מאי 2017. GettyImages
"הייתי צריכה שוב ושוב להגן על עצמי". סמפיו על השטיח האדום של פסטיבל קאן, מאי 2017/GettyImages

סמפיו בת ה-26 נבחרה לככב בשער גיליון הסתיו של המגזין, והיא הסכימה להופיע בו בתנאי שלא תידרש להיות מצולמת בעירום. "הסוכנות שלי ואני התעקשנו שיהיה הסכם ברור, כדי שאוכל להגן על עצמי ולשלוט על הבחירה שעשיתי שלא להצטלם בעירום", כתבה. אולם למרות ההסכם שנחתם עם צוות המגזין, כך טוענת הדוגמנית, צוות הצילום דחף אותה באגרסיביות להציג עירום. לאחר שבכמה תמונות הצליחו אנשים מטעם העיתון להשיג צילומי עירום שלה, טוענת סמפיו, נעשה בתמונות הללו שימוש בניגוד לרצונה ובניגוד להסכמתה.

"במהלך יום הצילומים כולו הייתי צריכה שוב ושוב להגן על עצמי וכל הזמן לתחום את הגבולות שלי ולוודא שאני מכסה את עצמי כמיטב יכולתי", המשיכה. "תוך כדי עיון בתמונות שצולמו, שמתי לב שבכמה מקרים נחשף הגוף שלי שלא במתכוון במקומות שלא רציתי שייחשפו. אמרתי את שלי, והייתי בטוחה שלא ייעשה בתמונות הללו שימוש. צוות המגזין שיקר לי, ובהמשך פרסם את התמונות, תוך הפרה של ההסכם בינינו".

עוד באותו נושא

קארה דלווין חושפת: גם אני הוטרדת מינית על ידי המפיק ההוליוודי

לכתבה המלאה
שרה סמפיו בקמפיין של ויקטוריה'ס סיקרט. GettyImages
"בכל פעם שעמדתי על שלי - הייתי הופכת מושא לביקורת ונשפטתי כדוגמנית שקשה לעבוד איתה". סמפיו בקמפיין של ויקטוריה'ס סיקרט/GettyImages

למרבה הצער, זו לא הייתה הפעם היחידה בה סמפיו חוותה הפרה של הפרטיות שלה סביב הנושא הזה. "בהזדמנויות רבות בהן הייתי בצילומים שלא אמורים להיות בעירום, הייתי מגיעה לסט והצלם או הסטייליסטית היו מפעילים עליי לחץ, מנסים לשדל אותי או לדרוש ממני להציג עירום בנימוק שכבר עשיתי את זה בעבר", היא המשיכה בפוסט האינסטגרם שלה. "פעמים רבות הוצגו לי תמונות עירום של עצמי כדוגמאות על מנת לכפות עליי לעשות זאת שוב, ובכל פעם שעמדתי על שלי וסירבתי - הייתי הופכת מושא לביקורת ונשפטתי כדוגמנית שקשה לעבוד איתה".

כתוצאה מהיחס אותו קיבלה מנציגים מטעם Lui, מתכננת הדוגמנית, ביחד עם הסוכנות ועורך הדין שלה, לפתוח בהליכים משפטיים כנגד המגזין. "מה שהם עשו לי לא מקובל", היא מסכמת. "אני מרגישה שחיללו אותי, נהגו בי שלא כשורה, ורמסו את כבודי הן כאשת מקצוע והן כאשה".

שלומית מלכה, שרה סמפיו. אינסטגרם, צילום מסך
סמפיו עם החברה הטובה שלומית מלכה/צילום מסך, אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully