וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איוונקה לובשת איוונקה: כך מקדמת בתו של טראמפ את מותג האופנה הפרטי שלה

3.1.2018 / 0:05

אחרי שפרשה לכאורה מניהול החברה מחשש לניגוד עניינים, ממשיכה בתו של נשיא ארה"ב ליהנות מהרווחים שלה ואף לקדם אותה. על פי בדיקה של הוול סטריט ז'ורנל, נמצא כי ב-68% מהופעותיה הפומביות כיועצת בכירה בבית הלבן, לבשה טראמפ פריטים של "איוונקה" שזכו לסיקור תקשורתי

צילום מסך

בווידיאו: האם איוונקה ניצלה את הראיון ב"60 דקות" לקידום התכשיטים שלה?

זה לא סוד שאיוונקה טראמפ, זו שאוחזת בתפקיד הרשמי "יועצת בכירה" בבית הלבן, הייתה אשת עסקים בעלת מותג אופנה הנושא את שמה עד שאביה נבחר לכהן כנשיא ארה"ב. המותג "איוונקה", אותו היא הקימה ב-2011, כיוון מתחילת דרכו לאישה המודרנית שמדלגת בין קריירה, ילדים, מסיבות קוקטייל, חדר כושר, קניות בסופר וכדומה - לה הוא מציע תכשיטים, ביגוד, נעליים, תיקים ומוצרי תינוקות.

לפני כשנה, כשהביזנס מן הכי מפורסם באמריקה ניצח בבחירות לנשיאות, הדיון האתי בנושא תפעול עסקי המשפחה זכה להד ציבורי נרחב בשל העובדה שנשיא מכהן אינו יכול להשתמש בכוחו הפוליטי ובשמו לצורך קידום אינטרסים כלכליים פרטיים. הסוגיה הברורה מאליה עבדה יפה במשך השנים כשנשיאים ויועצים לשעבר נפטרו מכל האחזקות העסקיות שלהם כשנכנסו לתפקיד, כדי להימנע ממצב של ניגוד עניינים או תועלת אישית.

איוונקה טראמפ. GettyImages
חמודה, מאיפה התיק? איוונקה עם אבא דונלד/GettyImages

לגבי העסקים של יועצת הנשיא העכשווית, בראיון שנתנה לרשת CBS באפריל 2017 היא הסבירה שהסיבה שאינה יכולה למכור את המותג טמונה בכך שהוא קרוי "טראמפ" וכל מי שיקנה אותו יקבל לידיו עסק עם שמו של הנשיא המכהן, מצב בעייתי לדבריה. יחד עם זאת, היא הצהירה שבזמן תפקידה הציבורי היא תפרוש מניהול החברה שהושמה בנאמנות אצל חברי משפחה - הגיס ג'ושוע קושנר והגיסה ניקול מאייר - והיא תהנה מרווחי החברה מבלי לעבוד בה בפועל. ואם זה לא מספיק תמוה, היינו לפחות מצפים שהיא תוריד פרופיל ותימנע מלקדם את העסק הפרטי שלה בזמן עבודתה הציבורית, כפי שהבטיחה מוקדם יותר השנה.

זה גם מה שציפו בוול סטריט ז'ורנל, שערכו בדיקה במסגרת סיכומי השנה שחלפה, ומצאו שב-68% מהופעותיה הפומביות בשליחות התפקיד המדיני, איוונקה טראמפ גם קידמה על הדרך את פריטי המותג הפרטי שלה. תוצאות המחקר, שפורסמו לפני כשבוע, מצביעות באופן ברור על השיטה: איוונקה מגיעה לאירוע רשמי גדוש צלמים ועיתונאים, כשעליה שמלה / תיק / תכשיט / נעליים מבית המותג. כלי התקשורת מתמלאים בתמונות, ואיתן הסוגיות שמעניינות רבות מהקוראות - מאיפה הפריטים. פה כבר נכנסים קרדיטים ואף לינקים ישירים המובילים לחנויות האונליין הרלוונטיות, ובסופו של דבר לחשבון הבנק של משפחת קושנר-טראמפ.

עוד באותו נושא

האם מותג התכשיטים של איוונקה טראמפ שימש להלבנת הון?

לכתבה המלאה
איוונקה טראמפ. GettyImages
אמנם לפני הבחירות, ועדיין דרך מעולה לקדם את הלייבל. איוונקה בשמלה של איוונקה בוועידה הרפובליקנית, יולי 2016/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully