וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכה להסתבך: האם מותג התכשיטים של איוונקה טראמפ שימש להלבנת הון?

27.12.2017 / 10:22

העסקים של בתו של נשיא ארה"ב ממשיכים לככב בכותרות. הפעם מדובר בתחקיר שחושף פרשת הלבנת הון בהיקף של מאה מיליון דולר בבנק המסחר בדובאי. על פי החשד, יהלומי החברה שימשו כלי להלבנת "כסף מלוכלך"

רויטרס

בווידיאו: איוונקה טראמפ בביקור רשמי בטוקיו, נובמבר 2017.

איוונקה טראמפ. GettyImages
העסקים הפרטיים עדיין מושכים אש. איוונקה טראמפ/GettyImages

העסקים של איוונקה טראמפ לא מפסיקים להסתבך. עוד לא עברה שנה מאז נכנס אביה לתפקיד האיש החשוב בעולם כנשיא ארצות הברית, ועדיין כמעט בכל חודש זוכים העסקים של הבת, שמשמשת יועצת פוליטית של אביה, לכותרות מכל מיני סיבות כאלה ואחרות. אלא שהפעם לא מדובר במרד עובדים, חרם צרכנים או סיכומי מכירות לסוף השנה האזרחית – הפעם נקשר שמה של איוונקה טראמפ בחשד להלבנת הון.

תחקיר של מגזין GQ חושף תלונה שהוגשה לבית המשפט הפדרלי בקיץ האחרון בטענה כי חברת התכשיטים של בתו של הנשיא שימשה ככלי להלבנת הון בהיקף של מאה מיליון דולר. התלונה מבוססת על זימון שהגיש בנק המסחר בדובאי לכמה חברות השייכות למשפחת אל-סאריס, שפרעו לאחרונה את חובן לבנקים. אותו זימון מבקש לבחון אם המשפחה פרעה את חובה לבנק באמצעות חברות קש שקנו יהלומים. אותם יהלומים, כך על פי החשד, נקנו באמצעות "כסף מלוכלך" וכך סייעו להלבינו.

עוד באותו נושא

בזמן טרפת השופינג: החנות החדשה של איוונקה ריקה מאנשים

לכתבה המלאה
איוונקה טראמפ. GettyImages
השתמשו בתכשיטים שלה כדי להלבין הון?/GettyImages

עוד נטען כי בעלי חוב שרוצים לפרוע חוב באמצעות "כסף מלוכלך" יוכלו לעשות זאת ביתר קלות אם יפקידו יהלומים ונכסים ולא כסף. זאת משום שהפקדת כסף מחייבת בדיקת רקע של המפקיד, בעוד שהפקדת יהלומים או נכסים אינה חלק ממדיניות "דע את הלקוח" הנהוגה באותם בנקים.

ואיך נכנסת איוונקה לתמונה? היהלומים המדוברים ככל הנראה נרכשו בחנות של מותג התכשיטים בשדרות מדיסון במנהטן, מה שמעלה את החשד למעורבות בהלבנת ההון של אותן חברות עסקיות בדובאי. עד כה לא עלו ממצאים מהחקירה של הבנק בדובאי, אך הוגש זימון לנציג מטעם החברה של איוונקה להגיע לבית המשפט בניו יורק ולהבהיר את המעורבות.

דונלד ואיוונקה טראמפ. GettyImages
האנשים היחידים בעלי השפעה פוליטית המעורבים בפרשה. טראמפ האב וטראמפ הבת/GettyImages

כלומר, לפי שעה לא ברור מה מידת המעורבות של החברה בפרשה. אם אכן יתברר שמדובר ביהלומים ששימשו להלבנת הון, יש לבחון אם בחברה ידעו על כך או שהדברים נעשו בלא ידיעתם. חשוב להבהיר כי החברה של טראמפ היא איננה החברה המערבית היחידה ששמה נקשר לפרשה בדובאי. עם זאת, משפחת טראמפ היא היחידה מבין החברות המעורבות בעלת יכולת השפעה פוליטית.

חברת התכשיטים של איוונקה נפתחה לפני עשור במסגרת שיתוף פעולה עם איש העסקים והיהלומן משה לקס. במסגרת העסקה נתנה איוונקה רשות לחברה לשאת את שמה. ואולם, בחלוף השנים השותפות בין השניים כשלה, כשלקס נקלע לכל מיני תביעות – חלקן קשורות לעסק עם איוונקה וחלקן לא.

על כן, בסוף השנה שעברה ביטלה איוונקה את ההתקשרות עם לקס ולפי דיווחים, הוא עדיין חייב לה כסף. בעקבות השותפות הבלתי מוצלחת נקלעה החברה לבתי המשפט לא מעט, ונראה שההסתבכות האחרונה עם הבנק בדובאי היא רק אחת מתוך פרשות רבות. מהבית הלבן סירבו להגיב לתחקיר GQ.

איוונקה טראמפ ובעלה ג'ארד קושנר מבקרים בוותיקן, 24 במאי 2017. רויטרס
בחרה שותף עסקי לא מוצלח במיוחד. טראמפ ובעלה ג'ארד קושנר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully