וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוגמנית ויקטוריה'ס סיקרט: "סירבו לעבוד איתי כי לא הייתי רזה מספיק"

15.1.2018 / 11:08

נינה אגדל פרסמה פוסט נוזף בחשבון האינסטגרם שלה נגד תעשיית האופנה, ובו חשפה כי מגזין סירב לפרסם תמונות שלה כי היא לא רזה מספיק לטענתו. "יש לי קימורים בריאים, אף פעם לא הייתי רזה כמו מקל", כתבה והוסיפה: "התביישו לכם"

נינה אגדל. אינסטגרם, צילום מסך
"אני לא דוגמנית עם גוף ממוצע". נינה אגדל/צילום מסך, אינסטגרם

נראה שבזמן האחרון לא מעט דוגמניות פותחות את הפה ומספרות מה הן חושבות על התעשייה ועל מודל היופי המקובל, ושופכות אור על העבודה הלכאורה נוצצת. הפעם הגיע תורה של הדוגמנית הדנית בת ה-25, נינה אגדל, שידועה בעיקר בשל הופעותיה בספורטס אילוסטרייטד ובוויקטוריה'ס סיקרט.

אגדל יצאה נגד דימוי הגוף במכתב פתוח שהפנתה לתעשיית האופנה והפרסום. הטריגר שהוביל אותה לפתחון הלב והפה הוא, לדבריה, סירוב של מגזין אופנה (שהיא בחרה שלא לנקוב בשמו) לפרסם תמונות שלה משום שהיא איננה רזה מספיק. את המכתב הנוזף פרסמה אגדל באינסטגרם שלה, לעיניהם של 1.7 מיליון עוקביה, לצד תמונה שלה טופלס עם ג'ינס של אוסקר דה לה רנטה.

"אני מאוכזבת ונדהמת מהמציאות הקשה של התעשייה הזו", כתבה בפתח הפוסט. "לפני כמה חודשים הסכמתי להצטלם עם צוות שאני מאמינה בו, כזה שגרם לי להתרגש לקראת שיתוף הפעולה איתו. אלא שהסוכן שלי קיבל מייל שבו נמסר לו שהוחלט שלא להשתמש בתמונות שלי בגלל ש'הכישרון שלי לא משתקף היטב בתמונות' ומשום שאני 'לא מתאימה לשוק שלהם'".

"המוציא לאור של המגזין טען שהלוק שלי לא תואם את תיק העבודות שלי ושאני לא מתאימה למידות של הדגמים, מה שלחלוטין לא נכון", המשיכה. "אם מישהו מעוניין לקחת אותי לעבודות – הוא יודע שאני לא דוגמנית עם גוף ממוצע. יש לי מבנה אתלטי וקימורים בריאים".

עוד באותו נושא

דוגמנית ויקטוריה'ס סיקרט חושפת את האמת על התעשייה

לכתבה המלאה

בווידוי כואב חשפה אגדל שבעקבות הסיפור היא נכנסה לשנה קשה במיוחד. "זו שנה שבה לקחתי צעד אחורה מהלחץ הלא ריאלי של התעשייה, והתמודדתי עם חרדה חברתית משתקת", כתבה. בתום התקופה הקשה, אזרה אגדל אומץ ללכת לצילומים. "הלכתי בתור אישה בת 25 שמרגישה הרבה יותר בנוח בעור של עצמה ובריאה יותר מאי פעם".

"לפעמים אני מידה אקסטרה סמול, לפעמים אני מידה סמול, אני לא בנויה כמו דוגמנית מסלול ומעולם לא הייתי רזה כמו מקל. היום יותר מתמיד אני מחבקת את הקימורים שלי, ומתאמנת בחדר כושר רק כדי להישאר חזקה ושפויה. אני גאה לומר שהגוף שלי התפתח מאז גיל 16, כשרק התחלתי את המסע הזה, עם הרגלי אכילה לא בריאים".

את הפוסט הכואב היא סיימה בפנייה לאותו מגזין, שכאמור סירבה לומר את שמו. "התביישו לכם. אבל אני מודה שהזכרתם לי כמה חשוב לחיות את האמת שלך ולהגיד אותה בקול רם – לא משנה מי את ומה המידה שלך. אני מפרסמת תמונה שלי כדי להעלות למודעות את הנושא שמשפיע על המון נשים, לא רק בתעשיית האופנה – אלא בכלל. בואו נמצא דרכים להרים אחד את השני במקום להוריד אחד את השני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully