וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכורות להזרקות, מילויים ובוטוקס? זה מה שעלול לקרות לכן

שני מנתחים פלסטיים דנו בטרנד העל-זמני והציגו את הצד המכוער של תעשיית היופי המלאכותית. בתפריט הסיכונים: עודף עור, קמטים עמוקים והתמכרות שתעוות את תווי הפנים שלכן. לידיעת הגולשת קיילי ג'נר

קיילי ג'נר באינסטגרם. אינסטגרם, אתר רשמי
ממובילות הטרנד העל-זמני. קיילי ג'נר והשפתיים/אתר רשמי, אינסטגרם

אחת ממגמות היופי הבולטות שעדיין לא ירדה מגדולתה היא שפתיים מלאות. לא זכור מתי אי פעם שפתיים דקות היו באופנה, אבל אנחנו די בטוחות שאפשר להגדיר את השפתיים הבשרניות כטרנד על-זמני. אז נכון, לא כולן זכו ביכולת להתהדר בבירווז מכובד - בכל זאת, מדובר פה במשהו שנולדים איתו, ולא בפריט לבוש שאפשר פשוט לאמץ - אבל כמו שאתם יודעים, הרפואה והטכנולוגיה לא נתנו לעובדה הזו להפריע לחובבות השפתיים המלאות ומצאו פתרון: הזרקות, מילויים ובוטוקס.

דוגמה מובהקת לעוצמתה של המגמה היא קיילי ג'נר, שנחשבת למובילת דעה שמקדמת בלי בושה את הנושא. אבל כמובן שהיא לא היחידה, ורפרוף קל בפיד האינסטגרם או מבט על דוגמניות בתעשיית מחזק את ההבנה שמדובר בטרנד לא חולף.

רנה זלווגר. GettyImages
אף פעם לא חששה מניתוחים פלסטיים. רנה זלווגר/GettyImages

אלא שלא הכל זוהר בממלכת היופי המלאכותי, ויש גם השלכות שליליות לשימוש יתר במילויים ובהזרקות, וחלקן עלולות להיות ממש מסוכנות. שימוש רב ולאורך זמן בהזרקות בשפתיים עלול לפגוע ברקמה שמתחת לעור, ובכך להאיץ את תהליך ההזדקנות. מישל יגודה, מנתחת פלסטית מניו יורק, הסבירה להאפינגטון פוסט את התופעה: "אחרי שהמילוי נעלם - בין אם נספג בגוף ובין אם מומס על ידי רופא מומחה, הוא מותיר חלל גדול שדורש מילוי נוסף. בכל פעם שאתה מכניס מילוי לעור - אתה מעמיק את החלל שנוצר, כך שנדרשת כמות גדולה יותר של מילוי בפעם הבאה".

לדבריה של יגודה, כך נוצרים קמטים עמוקים באזור השפתיים שפשוט דורשים מילוי נוסף, ולכן קשה מאוד להפסיק את פעולת המילוי ברגע שמתחילים. מנתח נוסף, אנדרו ג'קונו הסביר למגזין: "העור נמתח לטובת ההזרקה, ואחרי כמה זמן זה הופך להיות כמו בטן של אישה אחרי לידה - יש עודף עור. אם רוצים להיפטר ממנו כמו שצריך, יש לחתוך אותו וזה תהליך התאוששות של שבועיים".

עוד באותו נושא

הכוכבות חושפות את הניתוחים הפלסטיים שעברו, וגם את החרטות

לכתבה המלאה
ניקול קידמן בפסטיבל קאן מאי 2017. GettyImages
מכורה למזרק? ניקול קידמן/GettyImages

אבל כידוע, שפתיים הן לא האיבר היחיד שנתון למזרקים, ועוד הרבה חלקים בגוף צמאים למילויים ותיקונים. שני המנתחים הציגו תופעה של "עייפות המילוי" שמתרחשת כאשר משתמשים פעמים רבות במילוי, בעיקר באזור הלחיים.

גם פה מדובר במתיחה של הרקמות, שעלולה להיות בעלת השלכות הרסניות לטווח הארוך. הזרקות לא מדויקות והזרקות לאוכלוסייה לא מתאימה עלולות ליצור חוסר איזון בין הלחיים ללסת ולסנטר, דבר שבסופו של דבר ישבש ויעוות את קווי המתאר של הפנים.

קלואי קרדשיאן בהפקת אופנה למגזין הארפר'ס בזאר. צילומים: Zoey Grossman, סריקה
כל המשפחה לוקחת חלק במלאכת המילויים. קלואי קרדשיאן/סריקה, צילומים: Zoey Grossman

השניים מבקשים להזכיר שהזרקות לא עוצרות את תהליך ההזדקנות. "להשתמש במילויים בלי הפסקה כדי לנסות ולמנוע את תהליך ההזדקנות, שיקרה בכל מקרה, גורם לאנשים להפסיק ולהיראות כמו עצמם", אמר ג'קונו. "אני רואה מטופלים שעושים מילויים כבר עשור, ואז הם באים אליי לפתרון. הם כבר עשו הכל והשקיעו עשרות אלפי דולרים, והטיפולים לא עובדים להם יותר". יגודה מסכימה: "מילוי זה לא התשובה להכל". שניהם טוענים כי התוצאות שונות בין מטופל למטופל, וכל אחד יוכל להישאר עם מילוי והזרקות פרק זמן שונה בחייו, עד שאלו יפסיקו להשפיע.

אבל יש גם בשורות טובות, אפשר לטפל בהשלכות של שימוש יתר במילויים. יש מגוון של טיפולים זמינים, החל מטיפולי המסה ועד ניתוחים שמטרתם להדק את העור העודף. השניים מבהירים שהם לא נגד טיפולי הזרקה, שכן זוהי עבודתם, אבל הם מאוד ממליצים למי שרוצה להתחיל בתהליך לקרוא ולחקור את התחום לפני שהיא מתמסרת למזרק.

קריס ג'נר. splash
כן, גם האמא חזקה בעניינים. קריס ג'נר/splash
הזמרת שר. Dimitrius Kamboris, GettyImages
הפכה את הניתוחים הפלסטיים לסוד גלוי. שר/GettyImages, Dimitrius Kamboris

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully