וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שחררו את עזה": דוגמנית-העל ג'יג'י חדיד יוצאת נגד ישראל

16.5.2018 / 6:59

היממה הסוערת שבה נהרגו יותר מ-60 בני אדם בגבול הרצועה, הביאה את הטופמודל הבינלאומית, בת לאב פלסטיני, להביע את דעתה ברשתות החברתיות - זאת על אף שבדרך כלל היא משתדלת להימנע מסוגיות פוליטיות. גם התאומות הפלסטיניות סימי והזה חדרא הצטרפו לקריאות נגד ישראל

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

יוטיוב

בווידיאו: מה ג'יג'י חדיד היתה עושה? הדוגמנית מראיינת את עצמה עבור ווג בריטניה.

ג'יג'י ובלה חדיד לובשות זהב ביומולדת 23 של ג'יג'י. GettyImages
אחרי שאחותה בלה עוררה סערה, כעת גם היא מביעה דעתה בנושאים פוליטיים. ג'יג'י חדיד/GettyImages

היממה הסוערת שבה נהרגו יותר מ-60 בני אדם ונפצעו כ-2,700 נוספים בעימותים בגבול רצועת עזה, הביאה את הטופמודל ג'יג'י חדיד, שמוצאה פלסטיני, להביע את דעתה ולצאת נגד ישראל. מדובר בתקדים, שכן חדיד נמנעה עד כה להתבטא בנושא. בניגוד לאחותה הקטנה בלה או לאביה מוחמד, שיצאו נגד ישראל בכמה הזדמנויות, ג'יג'י תמיד שמרה על ממלכתיות ונמנעה. הפעם היא החליטה לשבור את שתיקתה, בניגוד לבלה שדווקא בחרה להתעלם מהמצב.

חדיד העלתה לסטורי בחשבון האינסטגרם שלה צילום מסך של כתבה שפורסמה ברשת "אל ג'זירה" בנושא, ובחרה להדגיש את המשפטים: "זהו מספר ההרוגים הפלסטינים הגדול ביותר ביום אחד מאז המלחמה ב-2014", וכן: "מתוך מאות הפצועים, משרד הבריאות עדכן כי לפחות 74 הם ילדים, 23 נשים ושמונה עיתונאים".

עוד באותו נושא

בלה חדיד נגד טראמפ: "הלכנו חמישה צעדים אחורה. אני תומכת בפלסטינים"

לכתבה המלאה
ג'יג'י חדיד יוצאת נגד ישראל ביממה של העימותים בעזה ומעלה כתבה לאינסטגרם. אינסטגרם, אתר רשמי
חדיד מעדכנת את עוקביה בכתבה מאל ג'זירה ומדגישה את המשפטים החשובים/אתר רשמי, אינסטגרם

בתמונה הבאה שהעלתה ג'יג'י לסטורי נראה פוסט אינסטגרם שהעלתה בת דודתה לינה חדיד. ג'יג'י הדגישה את המשפט שבו הזכירה לינה את שאירע ב-1948: "על כמעט מיליון פלסטינים נכפה באלימות לעזוב את המדינה שלהם, והם לא הורשו לחזור". לאחר מכן הוסיפה לינה: "משפחת חדיד הייתה בין המגורשים והם הגיעו לסוריה, שם הם היו פליטים. אם אתם לא יכולים לחיות בדו-קיום - צאו מהמדינה שלנו!". לינה הוסיפה את ההאשטאגים "שחררו את פלסטין" ו"נכבה 1948".

בהמשך השתמשה ג'יג'י גם בחשבון הטוויטר שלה כדי להעלות את המודעות בנושא. שם היא צייצה: "אמרתי את זה בעבר ואגיד זאת שוב. עבורי, זה לא עניין של דת או של משהו אחד נגד השני, אלא בעיניי מדובר בתאוות בצע". היא הוסיפה את ההאשטאגים "שחררו את פלסטין", "שחררו את עזה" ו"דו-קיום".

הציוץ של ג'יג'י חדיד

חדיד לא הייתה היחידה שהתייחסה לעימותים בגבול רצועת עזה. מי שעוד לא הצליחו לעמוד מנגד והחליטו להביע את דעתן ברשתות החברתיות היו התאומות הפלסטניות סימי והזה חדרא. השתיים, שאמנם מתגוררות בארצות הברית, לא מפחדות להתבטא כשזה נוגע לסוגיות פוליטיות בנושא הפלסטינים, וכבר לפני כחצי שנה הן יצאו נגד ההחלטה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל.

בפוסט שהן שיתפו אמש בסטורי בחשבון האינסטגרם המשותף שלהן נראית תמונה מההפגנות בגבול ולצדה פרסמו את הכיתוב: "לפחות 50 בני אדם נהרגו ו-1,700 נפגעו בפלסטין היום". תחת התמונה הן גם הוסיפו ציטוט של נלסון מנדלה: "ידוע לנו היטב כי החופש שלנו אינו שלם בלי חופש עבור הפלסטינים".

סימי הזה חדרא פלסטינים אינסטגרם. צילום מסך
הפוסט שהעלו סימי והזה חדרא לחשבון האינסטגרם/צילום מסך
סימי הזה חדרא אחיות תאומות דוגמניות פלסטיניות ג'יג'י חדיד. GettyImages
לא חסכו את דעתן. התאומות הפלסטיניות סימי והזה חדרא עם ג'יג'י חדיד/GettyImages

אבל זה לא נגמר בזה. מיד לאחר מכן הן העלו סטורי נוסף שבו נראה צילום מסך של כתבה מה"ניו יורק טיימס", שם הכותרת היא: "כוחות ישראלים הרגו עשרות פלסטינים בהפגנות נגד העברת השגרירות האמריקנית לירושלים". הסטורי האחרון שהן העלו בנושא הוא צילום מסך של ציוץ מטעם אמנסטי אינטרנשיונל: "אנחנו עדים להפרה מתועבת של החוק הבינלאומי וזכויות אדם בעזה. 38 הרוגים, בהם שישה ילדים וקרוב ל-2,000 פצועים. הרבה מהדיווחים הם על פצועי ראש וחזה. יותר מ-500 מהם נפצעו מכדורים חיים. זה חייב להסתיים מיידית". את הפוסטים האלו מפרסמות התאומות בנות ה-23 מחופשה בקאן, שם הן מבלות במסגרת פסטיבל הקולנוע לצד הבסטי בלה חדיד.

כאמור, זו לא הפעם הראשונה שהתאומות נוקטות עמדה בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני. אחרי הכרזת טראמפ כתבו כי מדובר ב"הפרת החוק הבינלאומי ופגיעה אדירה בשלום" וכי "ירושלים היא בירת פלסטין, והמהלך של טראמפ נועד לגרום לפלסטינים לאבד תקווה במדינה משלהם".

סימי הזה חדרא בלה חדיד אלכסנדר וונג שבוע האופנה ניו יורק. GettyImages
לא הפעם הראשונה שבה הן נוקטות עמדה/GettyImages
סימי הזה חדרא בלה חדיד אלכסנדר וונג שבוע האופנה ניו יורק. צילום מסך
מבלות עם הבסטי בלה חדיד, שהפעם נמנעה מהתבטאות בנושא/צילום מסך
ג'יג'י חדיד ובלה חדיד עם הוריהן במסיבה לאחר תצוגת ויקטוריה סיקרט בפריז, 30 נובמבר 2016. GettyImages
האחיות חדיד עם האב מוחמד/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully